Spoon
Basic
I know the feeling... Har inte testat 2004:an, men gissar att den är bra den också.Denna 2004 har jag druckit några gånger och den är så bra, tyvärr har jag bara en kvar
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I know the feeling... Har inte testat 2004:an, men gissar att den är bra den också.Denna 2004 har jag druckit några gånger och den är så bra, tyvärr har jag bara en kvar
![]()
Jäkligt bra, må jag sägaI know the feeling... Har inte testat 2004:an, men gissar att den är bra den också.
Dolcetto?En fullträff i min bok. Druckit annat från denna tillverkare tidigare som också var bra och detta var ingen besvikelse. Mkt frukt, mörk frukt i doft och smak. Fat i doft och smak men bara precis lagom, lagom taninier som ger sån skön torr känsla. Men framförallt så är det lång smak, den hänger kvar i munnen länge, det är inte jätteofta viner gör det.
Fem beastie av fem möjliga.
![]()
Vad kul! Jag har en 2008 i hemma, hur länge luftade du?En fullträff i min bok. Druckit annat från denna tillverkare tidigare som också var bra och detta var ingen besvikelse. Mkt frukt, mörk frukt i doft och smak. Fat i doft och smak men bara precis lagom, lagom taninier som ger sån skön torr känsla. Men framförallt så är det lång smak, den hänger kvar i munnen länge, det är inte jätteofta viner gör det.
Fem beastie av fem möjliga.
![]()
Vad kul! Jag har en 2008 i hemma, hur länge luftade du?
Den är rätt trevlig.Fick bli denna till kvällens oxfile med sauterad ostronskivling. Barbaresco Vigneto Starderi 2003 från La Spinetta först kärv och tunn, markerade strama tanniner men efter att ha varit i karaffen ca 1 timme och tillsammans med maten, så visade den upp sin styrka med härlig frukt, lite murkande löv och mogna körsbär och vet i tusan om det inte var en släng av mogna jordgubbar också.
![]()
Vad synd, jag har druckit många årgångar av Mas La Plana och de har varit kanonbra.Bra men inte värd slantarna.
![]()
Mitt första möte så kan inte jämföra med tidigare årgångar. Men har druckit många bättre viner i samma prisklass.Vad synd, jag har druckit många årgångar av Mas La Plana och de har varit kanonbra.
TrevligtMåste ju fylla på lite i källaren
![]()
1928 en mycket bra årgång, är nivån bra så är den helt drickbar![]()
Denna får förbli oöppnad men jag vill varmt rekommendera Chateau Gazin. En förstklassig merlot från Bordeaux som inte riktigt har fått det erkännande som den förtjänar.
Vad är det för glas du lirar?Väldigt bra vin från Prioritat-området i Spanien. Rekommenderas!
![]()
Det är Zaltos universalglas. Zaltos glas är munblåsta och lätta som en fjäder. Gillar dom skarpt! Jag har dock lyckats haft sönder två när jag torkat efter diskning, höll i foten vilket man bevisligen inte ska göra... Dom har ett antal olika modeller --> http://vinglaset.se/15-vinglasVad är det för glas du lirar?![]()