Citerar mig själv.Denna blir det till middagen ikväll
![]()
Jag är ingen höjdare på att recensera vin men det var ett otroligt gott vin. Ja, mer kan jag inte säga.
Tur att man har 11st till i källaren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Citerar mig själv.Denna blir det till middagen ikväll
![]()
Den där är toppen, drack 2012an nyss och den funkade den med!Igår blev det en väldigt trevlig chardonnay. Fruktig och friska citrus toner. Passade utmärkt till piggvar i molly-prat sås
![]()
Kul! Får beställa hem en 2012 och jämföraDen där är toppen, drack 2012an nyss och den funkade den med!
Det räcker med ett glas för röda viner och jag skulle rekommendera Riedel Vinum Syrah ett helt perfekt glas för alla rödviner och även till vitaFår man ställa en fråga om glas till dem samlade vinälskarna ? Det diskuteras hit och dit om perfekta formen på ett vinglas, traditionell kupa mot "Open up", men hur viktigt i upplevelsen är egentligen storleken på glaset ?
Måste det vara gigantiska Bordeaux-glas eller funkar det med typ 40cl-glas i samma form ? Så länge man kan få rotation på vinet utan att spilla tycker jag borde räcka, men, vad vet jag ?
Som medelsvensson vill jag inte köpa ett helt Riedel-paket med ett glas per druva nu när jag planerar att pensionera min gamla Orrefors Anne-serie.
Dricker mest pangkork och rödtjut.
Det är bra med mycket luft i glaset, du fyller bara en tredjedel max.Så med andra ord tolkar jag att det krävs ett jättestort glas ? Syrah toppar 70cl, dvs hela flaskan
På dina bilder @mikjon ser det ju groteskt stort ut jämfört med flaskan ( trots perspektiv-tänk )
Jag litar på ditt råd och provar med ett 2-pack för att känna mig för, känns dock jättekonstigt med storleken.
Tips på några trevliga roséviner? Dags att bunkra upp inför säsongen.
Klassiker. Synd att den gått upp så mkt i pris de senaste åren.Stramt och fint.
![]()
Tycker den var relativt ok i pris, vad kostade den back in the days?Klassiker. Synd att den gått upp så mkt i pris de senaste åren.
119kr har jag för mig..Tycker den var relativt ok i pris, vad kostade den back in the days?![]()