Ja, och va inte så imponerad. Väldigt metallisk och spritig i smaken. Inte alls så som jag förväntar mig att ardbeg ska smaka
Äsch, trist... Tur jag beställde en låda stout istället då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, och va inte så imponerad. Väldigt metallisk och spritig i smaken. Inte alls så som jag förväntar mig att ardbeg ska smaka
Bra val! Den är mycket braBlev en flaska till farsan inför imöra, hoppas det ska smaka![]()
Krispig klocka!Som vanligt är det samma Whisky som i torsdags men en annan klocka. Skål på er och ha en bra lördagskväll, trots snöeländet ...
![]()
Hej alla kännare.
Nu är det vinter igen och suget efter ett glas om kvällarna kommer tillbaka.
Har mestadels kört Jameson, Black Label och Glenfiddich genom åren. Testat lite billigare så som Famous vilket ej kommer göras om.
Testat lite rökigare likt Jura 12 och Laphroaig. Samt några från Mackmyra. Nån Bourbon också, Buffalo Trace och någon annan...
Återgår alltid till Jameson, Black och Glennfiddich. Frågan är, vad rekommenderar ni i snarlik prisklass och profil? Relativt rund, liten rökighet. Av tre nämnda är definitivt Black Label favoriten.
Chivas värt en chans? Naked Malt? Finns något riktigt kul runt femhundringen kanske?
Dricker det generellt rent.
Talisker 10 eller High Coast Berg eller Älv om man är under 500:- och vill ha lite smak på grejerna.Hej alla kännare.
Nu är det vinter igen och suget efter ett glas om kvällarna kommer tillbaka.
Har mestadels kört Jameson, Black Label och Glenfiddich genom åren. Testat lite billigare så som Famous vilket ej kommer göras om.
Testat lite rökigare likt Jura 12 och Laphroaig. Samt några från Mackmyra. Nån Bourbon också, Buffalo Trace och någon annan...
Återgår alltid till Jameson, Black och Glennfiddich. Frågan är, vad rekommenderar ni i snarlik prisklass och profil? Relativt rund, liten rökighet. Av tre nämnda är definitivt Black Label favoriten.
Chivas värt en chans? Naked Malt? Finns något riktigt kul runt femhundringen kanske?
Dricker det generellt rent.
Som flera av oss i tråden tycks vara överrens om, Dalwhinnie 15 yrs för 499:- är det bästa man kan hitta under 500 spänn. En mycket trevlig Whisky med en antydan till rökighet i bakgrunden. Bara att gå och köpa till helgen ...
PS. Håll dig borta från Naked Malt. Inget att ha och definitivt inte värd pengarna.
Kul med svenskt, skall definitivt prova.Talisker 10 eller High Coast Berg eller Älv om man är under 500:- och vill ha lite smak på grejerna.![]()
Caol ila är en favorit härRökiga tips: Laphroaig, Bowmore, Bunnahabhain, Caol Ila, Lagavulin men den har tyvärr dragit iväg lite i pris.
Nu snackar vi whiskyFick tag i 2 Springbank vid förra veckans webblansering. Någon mer här som fick tag i någon?
![]()
Ser ut som att du klarar dig till helgen i alla fallNu snackar vi whisky
Har fått köpstopp på whisky här hemmaEn ut, en in har regeringen sagt.
![]()
![]()
Ja det är väl på gränsenSer ut som att du klarar dig till helgen i alla fall![]()
..., typ nu.
![]()