• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Helgernas pilsner inhandlade och passade på att toppa upp Whiskyförrådet med den bästa från lågbudgetsortimentet. Förhoppningsvis kommer tomten med ännu bättre grejor ... :nailbiting:
Rolex 2022-12-20 (Whisky).jpg

Whisky & Bourbon gav den 94 poäng.
Skulle vara fint och hitta 21: åringen som fick 95 poäng
Skulle inte fästa någon större vikt vid den publikationens, som vanligt, grava överbetyg. Läs vad Serge Valentin eventuellt skrivit på whiskyfun eller kolla recensioner på whiskybase istället. Båda är dock trevliga, men inga 90+.

Smaken är ju baken delad
Självklart, det är just därför man ska titta på andra betyg och inte fästa någon större vikt vid LG och deras märkliga betygsskala som avviker kraftigt från hur man normalt bedömer whisky. Det framstår inte som seriöst att sätta sådana betyg, andra exempel är att de t.ex. gav Hudson Four Grain 96p(!) och Michter's US*1 95p... Det är i nivå med vad Laphroaig 1967 eller Springbank Samaroli 100 proof har.

Senast ändrad:
Whiskyrelaterat: min karaffsamling är äntligen komplett! (Tror jag 😅)

Jag har samlat på serien Kent från Kosta Boda under många år och lyckades äntligen få tag på den vad jag tror är fjärde och sista karaffen i serien (andra från vänster).

Innehåll från V > H
  • Bowmore 12yr
  • Mackmyra Svensk Ek
  • Mackmyra Mack
  • Diplomatico Single Vintage 2007 (rom)
0120839C-D236-4623-BE5E-9765F4B9F4AB.jpeg

Senast ändrad:
Torsdags whisky 😍
Gjorde ett experiment för några år sedan. Köpte ett 3L ekfat från Thorslunds kagge och fyllde med oloroso sherry. Importerade sedan råsprit från skottland och lagrade på fatet. Även om man inte kan kalla det för whisky enligt åren (3år) så tänker jag lite som hundår. Ju mindre fatet är ju fortare går det 😉
Om inte annat så blev de riktigt lyckat!
Skål på er

CEF707DE-D563-43C0-9C5E-04C495B6B3E5.jpeg

9CD44B5A-36EA-4419-BB21-923B1A41552D.jpeg

Tillbaka
Topp