• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Wi

NLA
2-Faktor
något rökig skulle jag säga. Inte i närheten av tex lagavulin eller ardbeg

Låter lovande.
Är allergisk mot lagavulin hehe.

En klar favorit är Balvenie DoubleWood 12 år. Testa gärna deras Triple Cask 16 år också...en grym dram!

Balvenie dw 12 är riktigt bra! Hade nästan glömt den..Föräldrarna har alltid en flaska hemma, minns att jag brukade tjyva när man var yngre och bodde hemma :)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Insett att jag är förtjust i wirre lagrad på sherryfat.

Tar gärna tips på en trevlig som inte är rökig och kostar runt femhunkan.

Macallan 12 har jag hemma..En av mina favoriter :)
Kul! Det bästa jag vet i dryckesväg är sherryfatslagrad whisky.

Mitt bästa tips för femhunkan är BenRiach Matured in Sherry Wood 12 Years. Jag lovar dig, du kommer bli förälskad!

Finns i beställningsortimentet och du har den hemma på några dagar. Beställ och tacka mig senare! :)
https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/benriach-48101


42879_benriach_12_sherry_matured_fl_gh.png








Edit: Glendronach 12y är också mycket fin för sitt pris! - https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/glendronach-42501

1041934.jpg
 
Senast ändrad:

Wi

NLA
2-Faktor
Du låter mycket övertygande @Vintage92
Men det får nog bli en Glendronach 12. Har läst mycket gott om den även på annat håll!

Fan jag som trodde man bara kunde bränna stora pengar på klockor..Ack så fel jag hade ;)
 
  • Like
Reactions: par
Vintage92!

Jag kan ingenting om Whiskey eller Whisky!
Vilken singel malt skulle du säga är den mest söta/lätta sorten!

/Fixoflex

Glenlivet är hos mig en stor favorit, mild å elegant. Vill du ha mer rök så prova Caol ila, mjuk fin påskbraserök.
Rejäl rök-kick, Ardbeg 10.

Botanisera & fråga på SB, de kan (oftast) väldigt mycket!

Mvh Micke. Ordf Alingsås Whiskyklubb.
 

Krabbeluring

Cartier
Insett att jag är förtjust i wirre lagrad på sherryfat.

Tar gärna tips på en trevlig som inte är rökig och kostar runt femhunkan.

Macallan 12 har jag hemma..En av mina favoriter :)
Glenfarclas 12 eller 15 i beställningssortiment. Ligger precis över och under femhunkan.

Frågar du mig är valet enkelt; kör på den 15-åriga.
 
  • Like
Reactions: Wi

Harley

Omega
Du låter mycket övertygande @Vintage92
Men det får nog bli en Glendronach 12. Har läst mycket gott om den även på annat håll!

Fan jag som trodde man bara kunde bränna stora pengar på klockor..Ack så fel jag hade ;)
Ah nu blev jag åxå sugen på att testa den! :banghead:
Har köpt alldeles för många sorter senaste tiden! Klockor, skor & whisky. Tur man har valt dom billigaste intressena med.:arghh:
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Behöver lite tips på whisky när jag behöver fylla på i skåpet. Har just nu Ardberg 10y, Ardberg uigeadail och en glenmorganie 12.

Har testat nikka, Lagavulin 16, aberlour abundah, Laphroaig 10, Glenlivet 18.

Budget rätt rörlig, allt från prisvärda under 500hunkan till 1000kr. Viktigaste är att jag vill testa något nytt och helst inte en som är rökig när jag redan har den kategorin hemma, men om det är nått jag bör testa så shoot!

Tack!
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Nikka from the barrel är ju du lite pappa till(tipset iaf:))
Testade "All malt" härom dagen, inte alls lika imponerad även om den är drickbar;)

I min mening är Nikka FTB en av de absolut bättre till det priset. Testat med en droppe vatten ännu? Det händer en hel del (possitivt) med den droppen!
 
Topp