• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Nomnomnom..:D
Screenshot_2017-05-01-21-29-28-1.png
 

Krabbeluring

Cartier
Bara nyfiken...vad definieras som "god whisky"...hehehe:p

Har många favoriter! Men brukar luta åt fruktiga och rökiga. Exempelvis Bunnahabhain Moine är en grym whisky för riktigt lågt pris (400kr cirka) på systemet. Smakar rök, äpplen, lite salt och lite karamell/honungs-aktigt.

Personliga favoriten om jag bara får dricka en whisky är Ardbeg Uigeadail - både rök och sherry :)
 

Krabbeluring

Cartier

Mycket trevlig sak - gillar du den så bör du prova Ardbeg Uigedail och Corryvreckan (finns på systemet båda två - Corryvreckan är dock BS).

Helgens whisky blev en riktigt trevlig liten dyrgrip (för mig som är snål och gillar billigare whisky):
Ardbeg Galileo. En blandning av olika fat från 1999 - slutlagrad på Marsalafat och buteljerad på 49%.

Riktigt trevlig - men hade svårt att plocka ut några speciella dofter. Bättre än 10'an - sämre än Uigedail och Corryvreckan.
18197335_10158741176985515_877894010_n.jpg
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Mycket trevlig sak - gillar du den så bör du prova Ardbeg Uigedail och Corryvreckan (finns på systemet båda två - Corryvreckan är dock BS).



Helgens whisky blev en riktigt trevlig liten dyrgrip (för mig som är snål och gillar billigare whisky):
Ardbeg Galileo. En blandning av olika fat från 1999 - slutlagrad på Marsalafat och buteljerad på 49%.

Riktigt trevlig - men hade svårt att plocka ut några speciella dofter. Bättre än 10'an - sämre än Uigedail och Corryvreckan.
18197335_10158741176985515_877894010_n.jpg
Jag gillar verkligen Uigedail! Hur är corryvreckan ijämförelse? Inget jätte fan av vanliga 10Y dock :p
 
Har många favoriter! Men brukar luta åt fruktiga och rökiga. Exempelvis Bunnahabhain Moine är en grym whisky för riktigt lågt pris (400kr cirka) på systemet. Smakar rök, äpplen, lite salt och lite karamell/honungs-aktigt.

Personliga favoriten om jag bara får dricka en whisky är Ardbeg Uigeadail - både rök och sherry :)
Alltså dina pers favoriter...och du gillar rökigt...ok. Bunnahabhain är ingen storfavorit hos mig, däremot Caol ila :D men smaken är ju som tur är som baken:p. Har börjat få upp ögonen rejält för japansk whisky nu.
:)
 

Harley

Omega
Fick blir en sån här. Även om Mackmyra egentligen inte är i min smak, så är ändå detta deras första åldersbestämda whisky som släpps större mängd.
IMG_9015.JPG
 

Ebbot

Cartier
Dagens pinne. Ny erfarenhet. Ganska kolasmörig smak med lite för mycket spritsmak för min taste. Sticker lite väl mycket i minnen. Men ändå annorlunda från vanliga skotska wirrarna jag har haft tidigare.
3/5 pinnar i betyg!

IMG_0836.JPG
 

Ebbot

Cartier
Dagens pinne. Ny erfarenhet. Ganska kolasmörig smak med lite för mycket spritsmak för min taste. Sticker lite väl mycket i minnen. Men ändå annorlunda från vanliga skotska wirrarna jag har haft tidigare.
3/5 pinnar i betyg!

IMG_0836.JPG


Måste ge ett stort plus till en riktig kork med snygg trähatt på :) (till skillnad från japanwhisky som har skruvkork)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Precis hämtat min senaste beställning från Systembolaget. Har som synes fastnat för japansk whisky. Nån som provat?
IMG_9256.JPG

Ja, tyvärr smakar den enligt mig riktigt dåligt. Väldigt spritig smak, lite kemilåda över det hela..

Kanske funkar att göra drinkar på
 
Topp