Ja Destillers Edition är riktigt bra, en favorit bland de rökiga.Lite rökiga favoriter fyndade i taxfree...kul med Lagsvulins Destiller på 1l...den är förbaskat bra
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja Destillers Edition är riktigt bra, en favorit bland de rökiga.Lite rökiga favoriter fyndade i taxfree...kul med Lagsvulins Destiller på 1l...den är förbaskat bra
![]()
Aldrig fel med rök!Lite rökiga favoriter fyndade i taxfree...kul med Lagsvulins Destiller på 1l...den är förbaskat bra
![]()
Glenlivet 21 är ordentligt bra. Tyvärr har den dragit iväg i pris (drömmer mig tillbaka till 2004 när jag reste runt i Skottland och införskaffade min första butelj av denna, för strax under 700 riksdaler, och det dessutom gick att få tag på den på Systemet för några kronor mer...Någon som kan rekommendera några icke-islay-rökare?
Sugen på att testa nytt utanför Islay (en Lagga finns såklart alltid Whiskyskåpet så no worries, försöker bara vidga vyerna lite ;-).. )
Någon som testat Longrow eller Ledaig 10 tillexempel?
Någon som kan rekommendera några icke-islay-rökare?
Sugen på att testa nytt utanför Islay (en Lagga finns såklart alltid Whiskyskåpet så no worries, försöker bara vidga vyerna lite ;-).. )
Jag skulle rekommendera att prova Longrow 18. Otroligt god whisky. Lite Ardbeg 70-talsvibbar.Någon som kan rekommendera några icke-islay-rökare?
Har varit på jakt efter en billig brukswhiskey och köpte senast "Speyburn Bradan Orach" på systemet. Jag tycker faktiskt att den är prisvärd och duger gott en vardagskväll då man kanske inte alltid vill hälla upp en finare sort.
![]()
Den mot en vanlig Glenlivet eller Laphroaig?Har varit på jakt efter en billig brukswhiskey och köpte senast "Speyburn Bradan Orach" på systemet. Jag tycker faktiskt att den är prisvärd och duger gott en vardagskväll då man kanske inte alltid vill hälla upp en finare sort.
![]()
Jag tycker den är helt OK. Rätt len och lättdrucken!Personligen så tyckte jag den var odrickbar
Gick inte att få ner
Får kanske testa ikväll igen. Hade kanske bara en dålig dag![]()
Aldrig testat Glenlivet men Laphroaig är ju definitivt bättre. Helt olika typer dock, Speyburn är ju allt annat än rökig.Den mot en vanlig Glenlivet eller Laphroaig?
Som jag skrivit tidigare i denna tråd så får denna whisky mig att tänka mer på ungdomsynder innehållande hembränt och päronsoda än på riktig whisky.Har varit på jakt efter en billig brukswhiskey och köpte senast "Speyburn Bradan Orach" på systemet. Jag tycker faktiskt att den är prisvärd och duger gott en vardagskväll då man kanske inte alltid vill hälla upp en finare sort.
![]()
Ingen 4:a i det glaset!Jag är av åsikten att alla whiskyälskare bör ha en öppnad Grain whisky hemma så när jag i går kväll dödade denna goding
![]()
kände jag att det var dags för ett folieryck idag - Loch Lomond Singel Grain
![]()
Två favoriter:Söker en whisky flaska, inte rökig i prisspannet 5-600kr, tips?
Folieryck femtonårig Glenfarclas
![]()