Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har rakat både ansikte och huvud med väldigt bra resultat. Knappt några rakfinnar alls och de få som uppstod försvann på någon timme. Visade sig också vara en meditativ skön stund
Tidigare med senaste Gillette super duper 5-bladig har jag på vissa ställen blöttsom en gris och fått fulla halsen med rakfinnar.
Att man kan fynda vintagehyvlar på loppis och pyssla och dona gör inte saken sämre för en vintagenörd
Har prylarna anlänt?
Ja precis, FeatherDet låter ju grymt!
Posten sorterar mina prylar enligt trackingstatus men de är dock i Stockholm så de bör anlända idag. Fan, det här är ju nästan lika kul som klockor. Finns ju hur mycket saker som helst att inhandla. Inte bra för plånboken![]()
Jag har haft exakt samma tjafs med Gilette's hyvlar som dig. Skönt att du fått bra resultat. Vilka blad blev det, Feather?
Nu har jag premiärrakat mig med nya kittet! Har inte rakat mig med hyvel på flera år är väl värt att nämna. Hyveln är riktigt skön, likaså resten av produkterna.
Började mothårs och borde nog ha nöjt mig där. Huden är mycket ovan vid hyvel och blev lite öm och röd. Dock bara på ett ställe, precis under hakan växer mitt satans skägg helt parallellt med huden plus att det är styvt som fan. Blir alltid öm/blöder där efter hyvel och blev även det denna gång. Tror dock att en kombination av kontinuerlig rakning med hyvel för att vänja huden samt på att använda vassare blad kan hjälpa. Testade med Derbys blad denna gång och tyckte det kändes lite svårjobbat. Har ganska grovt skägg så vi får se nästa rakning. Körde för övrigt på inställning 1 på merkuren, kanske var i det snålaste laget.
Har ni någon erfarenhet av extra ömma/svåra ställen, ger det med sig efter några gånger? Samt hur ofta rakar ni er? Har tidigare upplevt att man är känsligare för rakning vid stubb? Många frågor...
Någon som kan tipsa om bra borste man kan ha när man reser?
Jag kör en sådan här från Taylors, som jag fick av farsan för ett par år sedan. Väldigt smidigt!
Du skriver att du körde mothårs. Kanske vore läge att testa medhårs i början då det är lite snällare![]()
Du skriver att du körde mothårs. Kanske vore läge att testa medhårs i början då det är lite snällare![]()
Ja, det är lite trist att dra fram sin super badger och så ser den mer ut som en överkörd grävling. Den här har riktigt bra borst, även om den inte är riktigt lika stor som min vanliga. Det blir bra grepp när man skruvar ihop den, och den torkar nödtorftigt även i hylsan!Ja den såg ju smidig ut. De blir så jävla misshandlade i väskan och sen när man är framme kan man inte hänga dem men den där verkar ju lösa båda de problemen.
Va fan jag som trodde gillette var det bästa en man kunde få
prylarna är halva grejen!Funkar riktigt bra...
Kul JaTack !
Palmolive på Ica för 19:- är bra. Någon kinesisk tvål har jag inte testat.
Den gamla vanliga pumptvålen?![]()
Jag kan inte ha kollat så noggrant innan men där står det allt raktvål på den.NejRaktvålen. Finns på bild i mitt badrumsskåp några poster över.
Tyckte att jag såg något på eBay innan, så det är förhoppningsvis bara att beställa hem några paketNågon som vet om Gillete Platinum finns kvar att köpa, någonstans? Allt annat känns som kotlett![]()
Jag har bara 4 blad kvar från ett inköp som jag gjorde 2008.undrar vad tjejen i kassan tänkte. Hehe
PM:a adress så kommer det en handfull på posten.1. Vet någon ett bra ställe att få tag på ett Personna rakblad, det röda? Vill bara ha ett blad att testa med. Om någon här vill sälja ett till mig så köper jag det gärna![]()
Tyckte att jag såg något på eBay innan, så det är förhoppningsvis bara att beställa hem några paket![]()
PM:a adress så kommer det en handfull på posten.
Gillar du dem kan du köpa fler här, där det även finns Proraso:
http://shavingroom.se/produkt/personna-platinum-chrome-rod-dubbelrakblad/
Nu har jag fallit för frestelsen och slagit till på rakhyvel, sample, Ahava-gelen samt en (väldigt billig) kopp att "vispa" tvålen med.