• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den ultimata Rolexurtaveltråden

nöt

Vacheron
2-Faktor
Är det här tavlor ur "modernare" kataloger? Tänker på att tex min tavla på 1603 är inte med.
 

anno1884

Panerai
Precis vad jag letade efter, riktigt bra tråd! Är det befogat att fråga vad en standardtavla dvs utan bling till en äldre 36mm datejust kostar? Eller är det som att fråga hur långt ett snöre är?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Japp! Dock fick jag ner priset på tavlan (inklusive montering) till 5k för att min klocka behövde service också.

Löjligt att Bergströms ska ta 1200kr mer än andra, bor man i Göteborg så får man ta smällen ;)
Ja det var ju rätt märkligt. Påtaglig procentuell skillnad ändå.
 

Jodisalt

Rolex
Ja det var ju rätt märkligt. Påtaglig procentuell skillnad ändå.

När jag ringde (utan att de sett klockan) och frågade varför det skiljde sig 1200kr svarade personen att det var Rolex som hade ”bestämt” priserna och att de inte kunde prismatcha Rob E på grund av att det var så små marginaler. När jag väl gick in i butiken sa killen bakom disken; ”du får tavlan för 5k” utan att jag ens frågade om de kunde göra något åt priset.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Nästan, är inte alltid så enkelt.
Hmm ok ja då får jag ta och ringa och fråga helt enkelt, silver tapestry letar jag efter.

image.jpeg
 
Topp