Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det här är det som går att köpa idag. Finns en stor mängd tavlor som existerar, men som inte finns med i dagens kataloger att köpa igen.Är det här tavlor ur "modernare" kataloger? Tänker på att tex min tavla på 1603 är inte med.
Stella är emaljtavlor, eller tavlor med tjock blank lack. Verkar finnas mycket fake ja.Är stella bara färgade emaljtavlor? mycket fake som cirkulerar där alltså?
Finns det 2 varianter eller missförstod jag?Stella är emaljtavlor, eller tavlor med tjock blank lack. Verkar finnas mycket fake ja.
Mer än jag vet. Det är dock inte äkta emalj, det är bara en tjock lack. Kommer inte ihåg om det är tjock klarlack eller om den är genomfärgad, typ opaque.Finns det 2 varianter eller missförstod jag?
Precis vad jag letade efter, riktigt bra tråd! Är det befogat att fråga vad en standardtavla dvs utan bling till en äldre 36mm datejust kostar? Eller är det som att fråga hur långt ett snöre är?
Går för ca 5k.
5100kr hos Rob Engström
6300kr hos Bergströms Ur (här går det att pruta).
Tack!! Är kostnaden för skiftet inräknat?
Skiljer det 1200:- på samma tavla?Går för ca 5k.
5100kr hos Rob Engström
6300kr hos Bergströms Ur (här går det att pruta).
Skiljer det 1200:- på samma tavla?
Ja det var ju rätt märkligt. Påtaglig procentuell skillnad ändå.Japp! Dock fick jag ner priset på tavlan (inklusive montering) till 5k för att min klocka behövde service också.
Löjligt att Bergströms ska ta 1200kr mer än andra, bor man i Göteborg så får man ta smällen
Ja det var ju rätt märkligt. Påtaglig procentuell skillnad ändå.
Den kostar ju typ 30+ Har jag för mig, så kan ju ha något med det att göra.Man kan alltså köpa den röda vingette tavlan fortfarande, varför köper ingen den?
Kul! Tack.Förresten, @Hexagon stort tack för att du skapade tråden, hjälpte en hel del med att välja ”rätt” tavla till klockan
Jaha, då förstår jag.Den kostar ju typ 30+ Har jag för mig, så kan ju ha något med det att göra.
Dom du kan köpa är ju på förstasidanKan man fortfarande köpa nya tavlor till femsiffriga Datejusts, nån som vet ?
Ah ok ursäkta, läste inte genom tillräckligt braDom du kan köpa är ju på förstasidan
Nästan, är inte alltid så enkelt.Dom du kan köpa är ju på förstasidan
Hmm ok ja då får jag ta och ringa och fråga helt enkelt, silver tapestry letar jag efter.Nästan, är inte alltid så enkelt.
Bra val, snygg tavla!Hmm ok ja då får jag ta och ringa och fråga helt enkelt, silver tapestry letar jag efter.
Haha, fan va sjukt. 58k för den blå tavlan alltså? Trodde den var expenZ men jävlar.Fick reda på att en av mina tavlor till Daytona fortfarande går att beställa och att de begär 58 000 SEK; några tusenlappar mindre än vad jag gav för klockan
Oj, det var inte dåligt. Det är sten?Fick reda på att en av mina tavlor till Daytona fortfarande går att beställa och att de begär 58 000 SEK; några tusenlappar mindre än vad jag gav för klockan