• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den ultimata Rolexurtaveltråden

Hur är det möjligt att man blir förtjust i just den tavlan som inte går att köpa 🤦‍♂️ Men-men, 13/18038-s311 verkar vara tillgänglig. Borde också vara blank. Tycker det kan bli en kanon match för min Santos
Har svårt för den nyare varianten av fattning. Men det är väl det alternativet som finns. Bättre än inget, om du inte vill öppna lädret brett och gå lös på den som slutar på 119 eller 120. Blir oavsett, absolut en bra match till din santos :)

Har svårt för den nyare varianten av fattning. Men det är väl det alternativet som finns. Bättre än inget, om du inte vill öppna lädret brett och gå lös på den som slutar på 119 eller 120. Blir oavsett, absolut en bra match till din santos :)

Samma här: helt onödigt att fattningen ska synas såpass mycket. Nästan som ett försök att kompensera för stenarna som är för små... 119-120 kan vara lite för mycket bling för mig men vet du vad de går för i runda slangar?

Samma här: helt onödigt att fattningen ska synas såpass mycket. Nästan som ett försök att kompensera för stenarna som är för små... 119-120 kan vara lite för mycket bling för mig men vet du vad de går för i runda slangar?
0% fakta i detta inlägg. Men jag har för mig att jag läst/hört att någon stringtavla kostade runt 60. Vilken typ av string (var säkert rubin eller safir på champagne) eller när det var har jag ingen aning om tyvärr. Den högra lär kosta ännu mer förstås. Som sagt. Är säkert helt fel ute.

@SWC brukar ju ha knas på priser. (13/18038-S119 och -S120)

0% fakta i detta inlägg. Men jag har för mig att jag läst/hört att någon stringtavla kostade runt 60. Vilken typ av string (var säkert rubin eller safir på champagne) eller när det var har jag ingen aning om tyvärr. Den högra lär kosta ännu mer förstås. Som sagt. Är säkert helt fel ute.

Jag tror min låg på 60-70’ senast jag hörde. Vignette med småstenar.

Vill också minnas ~ 60k för string men detta var ett par år sen.

String är för övrigt en av mina favorit tavlor.
Denna kommer sitta i en av mina privata klockor

C9802E8A-97F5-4585-A344-F6651DEC618D.jpeg

Jag pratade med en AD förra veckan om Day-date 18038 och fick veta att nu kan du bara beställa Onyx-tavlan (och alla andra stentavlor) som exchange. Det går alltså inte längre att beställa en stentavla (exempelvis Onyx) utan är ämnad som en reservdel numera. Högt tryck på stentavlor verkar det som.

Tillbaka
Topp