• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den ultimata Rolexurtaveltråden

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag är fortf helsåld på pärlemor. En dag ska jag äga en. Typ en Day-date hade suttit finfint

Typ denna, fast det hade gärna fått vara något mer struktur i tavlan:
JbHDGB.jpg
 
Senast ändrad:

Charles_

Rolex
Tror jag inte? Två pärlemo, en krysopras och en turkos? Finns ju ingen anledning till att den skulle vara så dyr annars?
Kanske är just det som är anledningen; att alla ska kosta lika mycket. Om klockorna listar för samma pris är det kanske inte helt orimligt att tavlorna också kostar lika mycket, även om den turkosa "borde" vara billigare :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kanske är just det som är anledningen; att alla ska kosta lika mycket. Om klockorna listar för samma pris är det kanske inte helt orimligt att tavlorna också kostar lika mycket, även om den turkosa "borde" vara billigare :)
Du som har den i handen så tänker inte argumentera emot, men visst finns det något liv i tavlan? Inte helt jämnt färgad?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Vilket jäkla jobb!
En fråga, från en o-expert, 16234, är det samma som 16233?

Och, för att fråga det som jag egentligen undrar, finns det en tuxedo/zontavla till 16234?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Vilket jäkla jobb!
En fråga, från en o-expert, 16234, är det samma som 16233?

Och, för att fråga det som jag egentligen undrar, finns det en tuxedo/zontavla till 16234?
Är lite morgontrött nu, men 16234 ska ha samma tavlor som 16200. 16233 är ju tvåton och har guld inblandat på tavlorna och är således fel iallafall.
 

Fauda

Breitling
2-Faktor
Tja! Fråga: Funkar tavlor för femsiffriga daydates även till sexsiffriga? Tänker främst på 18x och 118x.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Nej så trevligt!! Toppenbra sammanställning - finns så oerhört många fantastiska tavlor.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Finns det någon kul/ovanlig tavla till en 6-siffrig dj? Har hört att sodalite finns men inte sett den på hemsidan eller liknande, finns den och kanske något annat kul?
 

Charles_

Rolex

Välkommen till tråden!
Auktionshus (iallafall Christie's) skriver ut att det är turkos men jag är tveksam. Har sett en DateJust i guld med turkostavla och den är inte alls lika jämn i färgen. Har hört att det ska vara blå kalcedon från en samlare som har ett gäng Beach-klockor men inte kunnat få det bekräftat någon annanstans... :sorry: Den är nog dock inte målad som jag trodde först.
 
Topp