Charles_
Guld
Vet inte vad det skulle vara för sten i så fall men jag tror att den är målad.Oj, det var inte dåligt. Det är sten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte vad det skulle vara för sten i så fall men jag tror att den är målad.Oj, det var inte dåligt. Det är sten?
Tror jag inte? Två pärlemo, en krysopras och en turkos? Finns ju ingen anledning till att den skulle vara så dyr annars?Vet inte vad det skulle vara för sten i så fall men jag tror att den är målad.
Kanske är just det som är anledningen; att alla ska kosta lika mycket. Om klockorna listar för samma pris är det kanske inte helt orimligt att tavlorna också kostar lika mycket, även om den turkosa "borde" vara billigareTror jag inte? Två pärlemo, en krysopras och en turkos? Finns ju ingen anledning till att den skulle vara så dyr annars?
Du som har den i handen så tänker inte argumentera emot, men visst finns det något liv i tavlan? Inte helt jämnt färgad?Kanske är just det som är anledningen; att alla ska kosta lika mycket. Om klockorna listar för samma pris är det kanske inte helt orimligt att tavlorna också kostar lika mycket, även om den turkosa "borde" vara billigare
Är lite morgontrött nu, men 16234 ska ha samma tavlor som 16200. 16233 är ju tvåton och har guld inblandat på tavlorna och är således fel iallafall.Vilket jäkla jobb!
En fråga, från en o-expert, 16234, är det samma som 16233?
Och, för att fråga det som jag egentligen undrar, finns det en tuxedo/zontavla till 16234?
Är lite morgontrött nu, men 16234 ska ha samma tavlor som 16200. 16233 är ju tvåton och har guld inblandat på tavlorna och är således fel iallafall.
Till sub finns det bara med safir på serti/sultan tavlorna.En till fråga till ett proffs. Kan man få andra stenar än safirer kl6,9,12 på serti 00-07
Till sub finns det bara med safir på serti/sultan tavlorna.
Stämmer bra!Du är bäst sötnos..
GMT har rubiner?
SpecificeraNån med koll på priser för tavlor till 118209/118239?
Vad kostar en basic tavla inkl montering, är de dyrare än ovan angivet pris för dj?Specificera
Nån med koll på priser för tavlor till 118209/118239?
För en standardtavla, ej sten eller dylikt, med stavindex fick jag betala 5300:- inkl visare och montering vid tavelbyte på min 18239.Vad kostar en basic tavla inkl montering, är de dyrare än ovan angivet pris för dj?
Du är ju bara tre sidor ifrån att kunna kolla. sodalite är kul, men kostar typ 40-50k.Finns det någon kul/ovanlig tavla till en 6-siffrig dj? Har hört att sodalite finns men inte sett den på hemsidan eller liknande, finns den och kanske något annat kul?
Men sodalite eller några isade till stål dj är väl inte med i tråden eller missar jag något? Jaha så dyr, då är det inte att fundera på.Du är ju bara tre sidor ifrån att kunna kolla. sodalite är kul, men kostar typ 40-50k.
Nej det är möjligt, har dom på datorn dock. Kan lägga in senare isåfall.Men sodalite eller några isade till stål dj är väl inte med i tråden eller missar jag något? Jaha så dyr, då är det inte att fundera på.
Perfekt!Nej det är möjligt, har dom på datorn dock. Kan lägga in senare isåfall.
Ja det mesta som är kul är dyrt.
Det enda som skiljer är bezel. Engined turned i stål vs fluted i vitt guld. Så ja.Passar tavlorna för 16030 i en 16234?
Oj, det var inte dåligt. Det är sten?
Välkommen till tråden!Den är gjord i turqouise.
https://en.wikipedia.org/wiki/Turquoise
Den är gjord i turqouise.
https://en.wikipedia.org/wiki/Turquoise
Auktionshus (iallafall Christie's) skriver ut att det är turkos men jag är tveksam. Har sett en DateJust i guld med turkostavla och den är inte alls lika jämn i färgen. Har hört att det ska vara blå kalcedon från en samlare som har ett gäng Beach-klockor men inte kunnat få det bekräftat någon annanstans... Den är nog dock inte målad som jag trodde först.Välkommen till tråden!