Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känner en lirare i Ume som drar till nått drink-vm liknande evenemang senare i år.. Här är bidraget.
Är det en guldfisk i mitten?Aviation!
Dags för ännu en OF-version: The 8-ball
3cl Calvados
3 cl Tequila anejo eller liknande
1 tsk 50/50 sockerlag
2-4 stänk bitter
Apelsinskal
Rör med is til lagom kyla/watering
Tycker den spöar klassikern i många fall. Dock går det ju inte att köra på fultequila om den ska bli bra
Dags för ännu en OF-version: The 8-ball
3cl Calvados
3 cl Tequila anejo eller liknande
1 tsk 50/50 sockerlag
2-4 stänk bitter
Apelsinskal
Rör med is til lagom kyla/watering
Tycker den spöar klassikern i många fall. Dock går det ju inte att köra på fultequila om den ska bli bra
Värt att testa!Har bara den här tequilan hemma.
Funkar den eller blir det bara skit då?
(har dålig kunskap om just Tequila...)
Förövrigt så är min favoritdrink Long-Island-ice-tea.
Det är en longdrink, duh
Highballglas
Fyll upp med is, mycke.
2cl Tequila (inte sierra, dubbla vodka istället om du inte har en bra Tequila))
2cl vodka
2cl gin
2cl vit rom.
2cl contrieu eller tripple sec.
Lime
Fyll upp med Cola.
Enjoy
Eller så kör man en hederlig screwdriver, klassisker som fungerar i alla väder
Måste nog testa en long Island i vuxen ålder
Sist jag drack en kallades det nog häxblandning och kom från föräldrarnas skåp
Känns lite så, men en L.I.T är förvånansvärt god! Länge sen jag drack en kom jag på nu...
Det var min "standarddrink" när jag som pojkspoling hängde och spelade mycket på den lokala rock-baren. Fick alltid en i handen direkt när vi klev av scenen som sveptes å sen en till direkt efter för att varva mer å leka lite rock-star...
Tycker den funkar med "ful-tequila" oxå. Ger lite "sting".
(men jag har iofs aldrig gjort/fått en med fin-tequila iofs...)
Patron finns på bolaget och ska vara riktigt braDet var ju väldigt bra apk när man var ung
Just tequila har jag inte druckit på 15 år... Den röda hatten förstörde det för mig, men man kanske skulle testa en finare variant
@Molgan är det kört att hitta på bolaget ?
Värt att testa!
Jag kör ingen värsting-variant själv men har lärt mig att brun är bättre än vit i en 8-ball (grovt förenklat men men )
Själv har jag bara druckit Patron Gold men den är riktigt god i mitt tycke!Patron finns på bolaget och ska vara riktigt bra
På Pelican i Göteborg provade jag en gång en cocktail/drink som kallades Desperado. Googlar jag får jag inte upp precis samma sak utan mer en dryck.
Den var baserad på tequila, ljus lager och limette(?). Skummig som en whiskey sour och svingod. Efterfrågat den på massor av ställen men det har blivit rent av skit varje gång förutom första gången jag drack den.
Någon som vet hur man gör en ordentlig?
Den där är inte fluffig och skummig! Är det bara skaka som fan som krävs?Testa och återkom med rapport:
http://www.drinksmixer.com/drink11537.html
Den där är inte fluffig och skummig! Är det bara skaka som fan som krävs?
Vet inte hur dom fick till fluffetJag skulle nog inte skaka en kolsyrad drink (ölen) om jag var du...
Detta låter för övrigt vidrigt!
Men konstigare saker har smakat bra ihop iofs...
Det finns ju så många steg, det beror helt vilken ambitionsnivå man har. Grunden är ju kokos och ananas. Dagisnivån är malibu+ananasjuice. När jag jobbade brukade jag ta 3cl ljus rom, 2 cl malibu, ett stänk grädde, 1 burkad ananasskiva, en knivsudd kanel, ett stänk ananasjuice, is. Slängde allt i en mixer och garnerade med ett ananasblad i ett hurricaneglas med 2 sugrör.Precis som någon skrev tidigare måste vi ju försöka få lite liv i denna fina tråd, nu när det är sommar och allt!
Blandade mycket drinkar då jag bodde hemma och har sedan dess mest druckit simpla saker för att he mig i dimman, köpte ingredienser och skulle göra en fin Pina Colada och njuta i solen på balkongen, men finns ju typ 100 olika recept. Verkar ju dock som att alla här bara kör på OF's och det är ju också en god drink men hur fan blandar ni den perfekta coladan?
Trevlig helg!