• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Denim evolution - den stora jeansnötartråden

SSL

Audemars
Fick hem två par Lee Chase. Relaxed tapered. Undrar bara om jag ska välja dom som sitter bra nu, eller dom som sitter lite tajt? Beställde 31/32 och 32/32.
 

kabro

Cartier
Råkade köpa ett par otvättade Nudie-jeans i hopp om att de skulle töjas ut fint och sitta perfekt.
Icke, de sitter fortfarande som ett par långkalsonger, ca 30-40 dagars användning över ca 3 månader.
Har blötat ner jeansen ordentligt och går just nu runt såhär hemma i lägenheten.
Naprapat-göteborg-träning-Utfallssteg-300x280.jpg
 

Johan S

Omega
Hur gör man om man vill sy upp(och kanske in vid foten för att få tapered fit)? För de verkar vara ganska raka? Intresserad av att köpa, men undrar hur de sitter... :)
Lär inte vara ensam om det!
Ska man fixa ett par jeans i Stockhol dvs lägga upp, sy om, laga hål mm ska man absolut gå till Unionville på söder för bästa resultat. Har alltid lagat och lagt upp mina jeans där, kostar runt 200 bagis för uppläggning och oftast fixar de brallorna medan man väntar.

http://www.unionville.se/
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag har jobbat på Solo och då jobbade Anton som har startat Sarva (startade tidigare Denim Demon med brorsan Oskar) där. Både han och brorsan är grymma på jeans och Denim Demon tyckte jag höll bra kvalitet så jag tror att Sarva kommer ha minsta lika bra kvalitet.
Coolt, tack för svar! :)
Man förväntar ju sig det när de är dyrare än denim demon. Lite kul att hemsidorna är nästan identiska.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag bumpar den här tråden, blev helsåld på hela konceptet.

Mitt första par blev ett par från Levis Made and Crafted, men modellen känns inte helt rätt, detta i samband med att jag lite förhastad tog upp jeansen ett par centimeter. Jeansen sitter perfekt nu, men kommer troligtvis att krypa upp lite. Perfekt till sommaren.

Klickade precis hem ett par från Sarva, svensktillverkade vilket är extra kul. Normalhög midja, tapered och en fotvidd på 17 cm (19 på Levis) - känns helrätt då jag upplevde Levis som något vida. Nu håller jag tummarna för att det fungerar. I så fall är min garderob rätt klar fram till sommarens bravader (typ).

1499:- ord.pris, 1050:- med Caliroots förhandshej&hå till Black Friday. Riktigt överkomligt när helgen utesluter sprit och sattyg med träning på schemat i stället.

image.jpeg
image.jpeg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag har jobbat på Solo och då jobbade Anton som har startat Sarva (startade tidigare Denim Demon med brorsan Oskar) där. Både han och brorsan är grymma på jeans och Denim Demon tyckte jag höll bra kvalitet så jag tror att Sarva kommer ha minsta lika bra kvalitet.

Vad hände med DD, köpte jeans från dem men sedan inte sett jeansen igen. Kontoret på Pontonjärgatan finns väl inte ens kvar.
 

popeofdenim

Cartier
Detta är nog det bästa jag har just nu.
De är väldigt "normala" i storlekarna. Denna modellen heter knucklehead och är taperd fit. Vår panhead modell är mer slim.
1.png
2.png
3.png
 

Starship

Cartier
Nej nu jävlar. Det var inte selvagedenim ovan, det blir till att ångra köpet. Fan. Det fanns visst två modeller och allt gick snabbt.

Nu ger jag mig på ett tappert försök med mina Levis.

LÅT DET BÄRA ELLER BRISTA.
Är fascinerad men fattar inte... Behöver man bygga en rigg för att nöta jeansen? Vad är problemet med de färdignötta i butiken? Eller är målet att dra ut dem till rätt längd?
 
Topp