• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dessa förb.....de boxar som klockor kommer i

Kan vi inte bara sluta med dessa idiotiska lådor och spara lite på miljön? Jag är ingen fanatiskt miljöaktivist, men allvarligt talat, det är ju helt sjukt att hålla på att frakta överdimensionerade boxar separat från korrekt-dimensionerade boxar. Sen ska man betala hushållsyta för att förvara skiten ifall man ska sälja vidare, inte för att någon i säljledet har någon nytta av lådorna utan endast för att alla andra i säljledet kräver en… kollektivt självskadebeteende. Konsumismen har spårat ur totalt…
Haha jo!
Och så himla premium känns de ju knappast längre. De enda lådorna jag upplevt som ”relativt premium” är Cartier. Och då utgår jag från en skala där Seiko är en Happy Meal låda. 😉

• Like
Reactions: PNM
Jag ska börja sälja den mest postmodernistiska klockan man kan föreställa sig. Den ska heta ”Concept Watch” och levereras i en stor container. Prisläge runt 250 000 kr. Den syns inte, den väger inget, den låter inte. Men den finns i containern rent konceptuellt. Om någon frågar ”du gillar inte klockor?” ”Jo, älskar dem” ”ok, varför bär du ingen?” då ler man lite nöjd över sin intellektuella överlägsenhet ”..nä? Har du köpt en Concept Watch? Fyfan vad coolt”

Etui.JPG

Enkla etuin från förr var ju smidiga och tog lite plats, men till länk funkar dom ju sämre...

Numera verkar det mest vara budgetsegmentet som har sansade lådor, askar eller fodral. Alla mina över 5000kr har de numera traditionella "klossarna". Vem började med såna egentligen?
Ett par budgetklockor under 5000 kom däremot i dessa:
IMG_1496.JPG

(Inte originalband på någon av dem, och det röda fodralet är faktiskt rött, inte halvrosa - mobiltelefonen gissade fel på vitbalansen eller nåt)

Jag ska börja sälja den mest postmodernistiska klockan man kan föreställa sig. Den ska heta ”Concept Watch” och levereras i en stor container. Prisläge runt 250 000 kr. Den syns inte, den väger inget, den låter inte. Men den finns i containern rent konceptuellt. Om någon frågar ”du gillar inte klockor?” ”Jo, älskar dem” ”ok, varför bär du ingen?” då ler man lite nöjd över sin intellektuella överlägsenhet ”..nä? Har du köpt en Concept Watch? Fyfan vad coolt”
Rent generellt så är du helt rätt ute. Tror att företag skulle spara in rejält om man skulle kunna skeppa allt i en låda men se till att den upplevs som premium. Gör den i typ trä med någon bra finish. Se bara på iphones. OK skillnad på typ av produkt. Klocklåda skulle kunna vara i samma storlek och band manual certhållare sitter i ett fack i locket. Hur snyggt och smidigt som helst. Lite som inlägget från @UNO med Graaf de Castell lådan

https://klocksnack.se/threads/dessa-förb-de-boxar-som-klockor-kommer-i.110341/post-2982992

Tillbaka
Topp