Arcticreef
Silver
Hörde av en mer kunnig vän att just den är typen av box av någon anledning bryts ned med tiden. Perfekt! En självdestruerande klockbox!PP för mycket länge sedan![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hörde av en mer kunnig vän att just den är typen av box av någon anledning bryts ned med tiden. Perfekt! En självdestruerande klockbox!PP för mycket länge sedan![]()
Tur då att det finns roligare boxar från Rolex, exempelvis boxen till MidasTycker Rolex generiska skitboxar är ovärdiga priset på klockan.
Det är väl samma sak som vid nyköp, att det ger en lyxigare känsla än att få den i en jiffypåse invirad i tidningspapper. Dessutom spelar samlaraspekten en roll i det hela, säljer du den på Blocket är det kanske inte så många som bryr sig om box men bland samlare så vill man nog gärna ha ett komplett ex precis som med vinyler, actionfigurer eller vad man nu samlar på.
Kan dock hålla med om att det går lika bra med en mindre låda som faktiskt kan ge ett minst lika lyxigt intryck som dessa gigantiska boxar.
Givetvis, Blocket är ändå Sveriges största marknadsplats och många av våra medlemmar här på KS plöjer dagligen igenom annonserna på Blocket. Jag menar bara att gemene man som är ute efter en begagnad klocka troligtvis inte sätter lika stort värde på papper och box då den generella intresse- samt kunskapsnivån är betydligt lägre än på t.ex. KS.Så samlare finns inte på Blocket menar du? Dessutom skulle jag säga att det är ännu viktigare på Blocket med box/tillbehör.
Givetvis, Blocket är ändå Sveriges största marknadsplats och många av våra medlemmar här på KS plöjer dagligen igenom annonserna på Blocket. Jag menar bara att gemene man som är ute efter en begagnad klocka troligtvis inte sätter lika stort värde på papper och box då den generella intresse- samt kunskapsnivån är betydligt lägre än på t.ex. KS.
Jag bläddrar igenom Blocket åtminstone ett par gånger i veckan och upplever att det är sällsynt med papper och box på annat än typ Rolex och Omega och även då märker man att en stor del av annonserna publicerats av "oss" och ibland till och med ligger ute på k&s parallellt.
Precis, det var det jag försökte att förmedla med mitt inlägg även om jag kanske svamlade till det och poängen gick förlorad.När du upplever att tillbehören fattas beror det nog på att säljaren ej förstått värdet av att ha kvar detta. Gemene man inser inte att boxen och cert förhöjer värdet och helhetsintrycket för nästa köpare. Alla är ju inte klocknördar bara för de äger en exklusiv klocka![]()
- Longines Legend Diver!Vilket fabrikat är värst i grenen att leverera sin klockor i löjligt stora boxar?
Har själv en liknande box till min PP 3738 från 90-talet och kan bekräfta att den vita inredningen lossnar i bitar och fastnar på croco-arbandet. Funderar på att försöka få den renoverad. Tillvidare har jag bara lagt i ett annat vitt syntetmaterial i boxen.Hörde av en mer kunnig vän att just den är typen av box av någon anledning bryts ned med tiden. Perfekt! En självdestruerande klockbox!
De har insett att ingen har användning av en stor trälåda. En rulle i läder som är fin och går att använda till flera klockor samtidigt är mycket mer användbartOm man köper microbrands så slipper man nästan alltid boxarna, de brukar komma i travelcase eller rulle![]()
Faktiskt riktigt behändigtDe har insett att ingen har användning av en stor trälåda. En rulle i läder som är fin och går att använda till flera klockor samtidigt är mycket mer användbart![]()
Groteskt!Stor låda / liten låda![]()
Vilken är bäst?
Klockan får plats i båda
Fast det intressanta är ju hur de presenteras till slutkunden, inte hur det skickas mellan distributörer.Smart box till blyertspenna för 2.000 kr(med inbyggd pennvässare), box med plats för ytterligare 2 pennor = köp mer.
![]()
Pateks boxar som klockorna skickas i utöver världen, träboxarna åker tomma.
![]()
Flera tillverkare exempelvis Rolex skickar dem i plastboxar till AD.Smart box till blyertspenna för 2.000 kr(med inbyggd pennvässare), box med plats för ytterligare 2 pennor = köp mer.
![]()
![]()
Haha. Lite sjukt är det allt!Stor låda / liten låda![]()
Vilken är bäst?
Klockan får plats i båda
Smart box till blyertspenna för 2.000 kr(med inbyggd pennvässare), box med plats för ytterligare 2 pennor = köp mer.
![]()
![]()
Instämmer när det gäller själva lådan man får klockan i samtidigt så känns det ju lite trist om man ser till lådorna som en vanlig 5000-kronors Seiko erbjuder.Flera tillverkare exempelvis Rolex skickar dem i plastboxar till AD.
![]()