• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det värsta som hänt din klocka tråden.

Inte min klocka, men jag träffade en herre en dag som hade en gammal Tissot, quarts från mitten av 90-talet. Han slant en gång med någon klinga (vinkelslip? motorsåg?). Detta resulterade i att länken halvt sågades av och det blev även några millimeters skada rakt in i boetten. Han sade till mig att denna klocka räddade hans hand. Som en påminnelse så bar han fortfarande denna klocka. Tyvärr tog jag ingen bild på denna, men den klockan var riktigt fucked up så att säga.

Hade min Breitling SOH på mig under en övning i skogen. När jag skulle plocka av den på kvällen gick inte låset upp. Det är det "nya" viklåset med dubbla knappar. Knapparna gick inte att trycka in. Jag blev lite nojig (läs: fullständig panik). Efter att jag bestämt mig för att jag måste sova med klockan då jag inte kunde öppna låset, för att gå till urmakare dagen efter satte jag mig och slösurfade på KS.

Jag drabbas av en uppenbarelse i samband med en tråd om nato-band - där även länkverktyg syns på en bild. Jag har ju själv bytt länkar och band på mina klockor ett flertal gånger och det tar inte många sekunder innan gummiremmen på SOH:en är av och stenen som fastnat i låset borta!

PUH! Den dagen definierade jag "höna av en fjäder"

Under studietiden så hade jag fått ragg på nationen och skulle vi skulle hem till mig. Jag tyckte då det var en bra idé att hon skulle ta min cykel och jag skulle sitta på pakethållaren då jag var lite för berusad för att cykla. Det slutade med att jag ramlade av pakethållaren. Lyckades ta emot mig enbart med min dåvarande sub mot asfalten. Har inga bilder tyvärr men länken slets loss, bezeln lossnade och gick typ en bit ur glaset.. Blev en dyr åktur :D

Jo, kommer ihåg det också. Var en Explorer har jag för mig.
Annars har väl @Gummo's pappa en skönt härjad 16613. :D
Ett manglat insert som pajjar är väl knappast nån katastrof. Finns ju högvis hos Nymans eller annan AD att ploppa i för en tusing :) När det gäller nyare klockor som har delar på hyllan hos urmakare går ju allt att fixa.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Har väl haft en del dåliga moment, men kan dra två av de:

14-år gammal och hade fått en D&G klocka som ändå kostade ett par tusingar. Åkte på semester någon vecka efter och råkade dra den längs en betongvägg som fick mig att gömma klockan från morsan, i en låda.
Den ligger fortfarande kvar där, 7 år senare.

Var med om ett liknande scenario nu under nyårs-firandet. Med en sprillans ny (läs: en vecka gammal) speedy så skulle jag bära upp en tjej, och råkade då slå i klockan i en betongvägg. Visste inte om jag skulle gråta eller skrika. Kom sedan på att det är ett hesalite-glas och inte så värst dyrt att byta ut. :)
Ändå grymt irriterande att man lyckas. Har gjort det på minst 3 klockor till.

Foto 2016-01-01 08 20 42.jpg

Massa små repor runt hela glaset också, förutom de två stora som jag ringat in.

Har väl haft en del dåliga moment, men kan dra två av de:

14-år gammal och hade fått en D&G klocka som ändå kostade ett par tusingar. Åkte på semester någon vecka efter och råkade dra den längs en betongvägg som fick mig att gömma klockan från morsan, i en låda.
Den ligger fortfarande kvar där, 7 år senare.

Var med om ett liknande scenario nu under nyårs-firandet. Med en sprillans ny (läs: en vecka gammal) speedy så skulle jag bära upp en tjej, och råkade då slå i klockan i en betongvägg. Visste inte om jag skulle gråta eller skrika. Kom sedan på att det är ett hesalite-glas och inte så värst dyrt att byta ut. :)
Ändå grymt irriterande att man lyckas. Har gjort det på minst 3 klockor till.

Foto 2016-01-01 08 20 42.jpg

Massa små repor runt hela glaset också, förutom de två stora som jag ringat in.
Du får vara lite stadigare på benen när du bär runt på kvinnor helt enkelt ;)

Jag har, tack vare SLs ypperliga nya spärrar, en fin ding på min Monacos boett då spärrarna behagade att slå igen rakt på mig vid en biljettkontroll då kontrollanten stoppade mig mitt i spärren. Blåmärket jag fick var inte att leka med heller men fan va sur jag var och skrek på kontrollanten. Han yra nått om att man måste betala för sina resor vilket jag givetvis gjort men på min fråga om han betalar för mina blåmärken och materiella skador han åsamkat mig sa han nej. Svaret blev att då tänker jag inte betala för mina resor mer.
Nu i efterhand rör det mig inte så mycket men idag ser jag ut som ett miffo då jag går igenom spärrar då jag alltid håller upp klockhanden i luften...

Tillbaka
Topp