• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Gammel-led med ny modul
20240228_153130.jpg
Liknar min Jowissa fast min är silver... Vad har du satt för modul i?

Hur denna kunde veta att det är skottår, det begriper inte jag. Kalendern går bara till 1999 om inte jag minns fel?! 4:an kan ju betyda vad som helst.
IMG_0665.jpeg

Liknar min Jowissa fast min är silver... Vad har du satt för modul i?

Kinaklocka som jag slaktat, lite jobbigt och ställa då jag bara lagt i urverket och endast en knapp fungerar att använda på klockan.

Funderar lite på och se hur jag skall fixa de andra knapparna, kanske flöda loss dem från kretskortet och dra lite kabel internt.

Kan lägga upp en bild någon dag på hur det ser ut idag (känns mest tillfälligt, men funkar).

Bra fråga, får kolla vad orginalet var.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: bag
Här kommer några jag samlat på ett tag. Citizen "Soundwich" D031. Inbyggd FM/AM radio, utöver tid (och datum). Riktigt fet. Man pluggar in batteriet (den längst till vänster) på vänster sida av klockan, och sätter in hörlurar på utsidan av karossen på batteriet. Funkar prima än idag.
soundwich_1.jpeg

Här kommer några jag samlat på ett tag. Citizen "Soundwich" D031. Inbyggd FM/AM radio, utöver tid (och datum). Riktigt fet. Man pluggar in batteriet (den längst till vänster) på vänster sida av klockan, och sätter in hörlurar på utsidan av karossen på batteriet. Funkar prima än idag.
soundwich_1.jpeg

Gryyyymt!!!!! Hög vill ha faktor!

Hade en billig skräpklocka med fm när jag var ung, knappt att man fick in något...

Tillbaka
Topp