Precis som jag misstänkte...![]()
Fem av sex är la inkomna dom senaste två månaderna
![Beaming face with smiling eyes :grin: 😁](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f601.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis som jag misstänkte...![]()
Fem av sex är la inkomna dom senaste två månaderna
![]()
![]()
![]()
Kul att den där modellen fortfarande går att köpa. Köpte min för drygt 15 år sedanDagens nyförvärv. Skål för Ukraina!![]()
Jag antar att det är klockan du menarKul att den där modellen fortfarande går att köpa. Köpte min för drygt 15 år sedan![]()
Då har jag doppat tårna i LED världen
![]()
![]()
Cool! 70-tal? Vad ör det för märke?
Corvus, Texas Instrument LED verk om jag förstår det hela rätt.
Coolt, modern svensk-japansk teknikhistoriaSkall bli kul o se om jag får igång denna!
Sony Ericsson MBW-200 "smart" watch. Kom i veckan, fick såklart inte med någon laddare, men batteriet är däkert dött sedan länge ändå, men ersättningsbatteri finns tom att köpa med rätt kontakt!
![]()
![]()
![]()
Kunde inte hålla mig ifrån att skruva upp den, den har ett Ronda 1 juvelers quartzverk under kretskortet. Får se om jag får loss kretskortet så kanske man enkelt kan se om urverket fungerar.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klockan verkar inte jättesmart, men om man skulle haft rätt Sony Ericsson mobil (gammal som säkert inte ens går och ringa med längre) så skulle man i princip kunna pausa och byta låt från klockan, se att man fått sms (antagligen inte från vem), få en vibration när det ringer och även avböja samtal.
Fin! Boetten liknar den på min Novus (National Semiconductor). Jag läste någonstans att amerikanska tillverkare av tidiga LED-klockor hämtade boetter från leverantörer i Schweiz.Då har jag doppat tårna i LED världen
![]()
![]()
Fin! Boetten liknar den på min Novus (National Semiconductor). Jag läste någonstans att amerikanska tillverkare av tidiga LED-klockor hämtade boetter från leverantörer i Schweiz.
![]()
Mycket opraktiskt. Inte lätt att ta en bild med display:n på heller. Man har 2 sekunder på sig att hitta fokus och trycka avRoligt coolt med LED men fruktansvärt opraktiskt![]()
Riktigt trevliga! Skxmod?Ja jag blev ju själv helsåld när jag upptäckte möjligheten.
Den har ju ganska kort L2L så jag som normalt föredrar lite mindre ur upplever den ändå som bärbar.
Känns inte särskilt tung på armen men har den ganska tajt så den inte kan röra sig så mycket.
Dom säljer ju även en solid länk men helpolerad länk känns som väl mycket bling för mig. Kan väga den när jag kommit hem.
Detta är min andra, har även denna:
![]()
Beställt nya packningar och c-clips. Funderar även på att slipa glaset
![]()
Beställt nya packningar och c-clips. Funderar även på att slipa glaset
![]()
Kul! Hittade du någon till baklocket? Jag beställde 31x33x0,5 men den skulle varit lite större ytterdiameter för att bli perfekt.
Från cousinsuk? Jag snyltar gärna info om vilka dimensioner som gäller
Även på c-clipsen då det känns som en bra grej att ha några extra...
Beställde ett pack med flera olika storlekar. Hojtar till vad som eventuellt passar![]()
Beställde ett pack med flera olika storlekar. Hojtar till vad som eventuellt passar![]()
Hur är glaset monterat i en sådan? Lim eller packning? Har en likadan och lockas av tanken på att få den så tät att jag vågar bada med den men jag föreställer mig att glaset vore det knepigaste stället att täthetsserva.Alla nya packningar på plats. Tips på var man kan provtrycka för rimliga pengar på södra sidan av stan mottages tacksamt.
![]()