• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Hallå era busar, det är jär ni är!
Här måste man ju bara vara med! Bjuder in mig själv med en av mina två digitala. Analog-digital är det närmaste jag kan komma.(får kanske köpa en terrorist till slut).
Den här är i alla fall 40 år gammal. Jag köpte den för egna pengar när jag var 16 år, 1982. Den hängde med under hela gymnasietiden och några år till, bland annat värnplikten på FJS, och höll bra. Kanske inte arketypen för en fältmässig combatklocka, men den funkade bra.
Viggenpiloterna på 80-talet hade ju en snarlik modell som flygklocka, så det var ju så det såg ut då.
20220928_202636.jpg
20220928_202629.jpg
Fasen så fin stenhård jue grymt mysigt skick och kul historia. Du är så välkommen i tråden😍 faktum är att jag håller på att köpa en f91W terror och de är vostoks fel..
Hade ju fått ett paket smör för pengarna🤪

Hallå era busar, det är jär ni är!
Här måste man ju bara vara med! Bjuder in mig själv med en av mina två digitala. Analog-digital är det närmaste jag kan komma.(får kanske köpa en terrorist till slut).
Den här är i alla fall 40 år gammal. Jag köpte den för egna pengar när jag var 16 år, 1982. Den hängde med under hela gymnasietiden och några år till, bland annat värnplikten på FJS, och höll bra. Kanske inte arketypen för en fältmässig combatklocka, men den funkade bra.
Viggenpiloterna på 80-talet hade ju en snarlik modell som flygklocka, så det var ju så det såg ut då.
20220928_202636.jpg
20220928_202629.jpg

Ah, snygg och kul att den fortfarande funkar!!! 😃

Någon som är sugen?! Finns i flera färger!!!

Screenshot_20220928-204258_Chrome.jpg

Blir mest sugen på något lugnande men den sticker ju ut rätt bra om man säger så!

Någon som är sugen?! Finns i flera färger!!!

Screenshot_20220928-204258_Chrome.jpg

Extremt coola, slutsålda sedan många år. Du får hälsa på i G-Shock tråden om du vill se dom 😉

Beställde och har blott en, den i ”rent” stål, räcker bra så.

4C1E4602-4B6E-4337-AAF0-535947286B9A.jpeg
A3C31256-4F6C-4FA2-A5B1-55E49C721928.jpeg
EDE40205-1434-4F83-9214-4487C43C10DF.jpeg

Hur länge lyser din upp? Håller den tiden?

Det verkar ha varit lite si och så med tidshållningen. De hade ett kvartsverk först som lyser upp hyfsat länge, men många av dem går för fort. Så för att lösa det så bytte de mot något annat urverk, men det lyser bara upp ett par sekunder.

Jag fick ett av varje, verkar det som. Vet ännu inte om de håller tiden dock.

Oh! Den där var ju svinsnygg 😍 har trålat tratten lite efter något liknande men verkar få nöja mig med en samtida Casio med snarlik (knyckt?) design.
Här är en liknande, fast mindre repig...

Vågar man? G-Shock - låter som sista klädtrasan/steget innan en full naken-chock?
Jag menar man får ju tänka på sina svaga nerver ibland. De tål inte vilka bilder som helst. 🤔
🤪 😂
Nej det är klart, du gick rakt på dom lite tyngre grejerna. Sånt krävs lite av en inlärningskurva för att uppskatta. 😆 It's an acquired taste som dom säger. 😉

Här har du en inblick i just den där lite vildare serien (tag ett djupt andetag först):

Rätt klädsam. Är det innan de började med sin QQ linje? Ser ut att stå CQ på den? Eller är jag blind? o_O

Nej det är klart, du gick rakt på dom lite tyngre grejerna. Sånt krävs lite av en inlärningskurva för att uppskatta. 😆 It's an acquired taste som dom säger. 😉

Här har du en inblick i just den där lite vildare serien (tag ett djupt andetag först):
Tror inte ens Swatch har gått så långt ut i periferin designmässigt? Rätt uppfriskande! Jag kan behöva något färgglatt när jag tänker på det. Skall spana lite och se vad man hittar för kul. 🤓
😁

Visst måste väl du ha lite fler digitala eller ana digi klockor?, bilder tas tacksamt emot i tråden 😍

Hur länge lyser din upp? Håller den tiden?

Jo, några digitalklockor utöver Yema Kavinsky har jag. Inga här där jag befinner mig just nu dock, så jag får låna bilder av mig själv från forumet. Tror jag har fått med alla, heldigitala som ana-digi. Beträffande lystiden och förmågan att hålla tiden för Yeman så får jag kolla när jag är åter på samma plats där klockan är. Spontant skulle jag vilja säga att den lyser precis "lagom" länge, inte för kort i alla fall, och att den håller tiden utmärkt.

Casio
digi1.JPG
digi4.jpeg
digi5.jpeg
digi3.jpeg

Sjöö Sandström
digi6.jpeg
digi7.jpeg
digi.jpeg
anadigi7.JPG
anadigi6.jpeg

Breitling
anadigi1.jpeg
anadigi2.jpeg

Seiko
anadigi4.jpeg
anadigi3.jpeg

Yema
de923cb4-ec35-4227-b1d1-e9025512ea3f-jpeg.2131604
0a4f9a27-c884-4a45-b574-d7658687eaef-jpeg.2131540

Gillar G-8100, men dom tenderar att kosta en slant .. Men dyker det upp fler så ligger köp nära igen 😄
IMG_20220815_223113.jpg

IMG_20220815_223059.jpg
Alltså jag har inte utfårskat de digitala något nämnvärt utan i princip tänkt att de stannade väl i utvecklingen 1982 eller så. Men det är ju en rolig dimension att displayerna har fått ett rejält uppsving och konstigt vore det väl annars. Flera av de aningen "utsvävade" designerna på länken ovan såg ju ut att göra sig som prima sommarklockor. Det här är inte bra. Jag behöver verkligen inte trilla ner i ett hål till i den här hobbyn. Men det kan ju vara kul att kika lite... famous last words... 😁

Jo, några digitalklockor utöver Yema Kavinsky har jag. Inga här där jag befinner mig just nu dock, så jag får låna bilder av mig själv från forumet. Tror jag har fått med alla, heldigitala som ana-digi. Beträffande lystiden och förmågan att hålla tiden för Yeman så får jag kolla när jag är åter på samma plats där klockan är. Spontant skulle jag vilja säga att den lyser precis "lagom" länge, inte för kort i alla fall, och att den håller tiden utmärkt.

Casio
digi1.JPG
digi4.jpeg
digi5.jpeg
digi3.jpeg

Sjöö Sandström
digi6.jpeg
digi7.jpeg
digi.jpeg
anadigi7.JPG
anadigi6.jpeg

Breitling
anadigi1.jpeg
anadigi2.jpeg

Seiko
anadigi4.jpeg
anadigi3.jpeg

Yema
de923cb4-ec35-4227-b1d1-e9025512ea3f-jpeg.2131604
0a4f9a27-c884-4a45-b574-d7658687eaef-jpeg.2131540
Alltså Ye man... folk har gått all in på rastafari för mindre. Den skall nog kikas lite närmare på framöver.

Alltså jag har inte utfårskat de digitala något nämnvärt utan i princip tänkt att de stannade väl i utvecklingen 1982 eller så. Men det är ju en rolig dimension att displayerna har fått ett rejält uppsving och konstigt vore det väl annars. Flera av de aningen "utsvävade" designerna på länken ovan såg ju ut att göra sig som prima sommarklockor. Det här är inte bra. Jag behöver verkligen inte trilla ner i ett hål till i den här hobbyn. Men det kan ju vara kul att kika lite... famous last words... 😁
Finns mycket kul att hitta , bara G-shocks finns där ju strax över 5000 olika 😄
En färgglad till bara för att :)
IMG_20220422_153011.jpg

Casio
digi1.JPG
digi4.jpeg
digi5.jpeg
digi3.jpeg

Sjöö Sandström
digi6.jpeg
digi7.jpeg
digi.jpeg
anadigi7.JPG
anadigi6.jpeg

Breitling