Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma här fast utan filmen däremot 3 Nato till terrornKunde inte hålla mig längre så det blev några "bombtimers" och lite polarisationsfilm..
Nå roligt tok måste man väl ha att fippla med i höstrusket
![]()
![]()
Kunde inte hålla mig längre så det blev några "bombtimers" och lite polarisationsfilm..
Nå roligt tok måste man väl ha att fippla med i höstrusket
![]()
![]()
Kunde inte hålla mig längre så det blev några "bombtimers" och lite polarisationsfilm..
Nå roligt tok måste man väl ha att fippla med i höstrusket![]()
Du byter ut det befintliga som är ofärgat.Vad skall du ha filmen till? Lägga på glaset?
Hårt när man är så vältränad att musklerna är i vägen! Jag vet precis hur det är... not...God morgon
De blev den klockan som låg på köksbordet kunde inte böja mej ner till klocklådan![]()
![]()
Man tar bort befintlig film som sitter ytterst på lcd och fäster den nya filmen där så kan man få negativ polarisering beroende på hur man vrider filmen tx och sedan kan man få olika färger med då beroende på film osvVad skall du ha filmen till? Lägga på glaset?
Börjar jag märka av nåt nytt visst nörderi jag inte för ett år sedan skulle tro om er.. älskartMan tar bort befintlig film som sitter ytterst på lcd och fäster den nya filmen där så kan man få negativ polarisering beroende på hur man vrider filmen tx och sedan kan man få olika färger med då beroende på film osv
Det går att göra mycket roliga effekter med polariseringsfilmen
![]()
Jag har faktiskt inte tänkt längre än att jag vill ha en "terrorist" med negativ lcd men jag har kikat på dom här modellerna och funderat på om man inte skulle hitta på något likande med en sådan då det är lite lättare att göra olika färger på en sådan lcdDu byter ut det befintliga som är ofärgat.
En rätt avancerad operation.
Blir det fält i olika färger @Vostok ?
Hoppas!![]()
Jag nördar in mig i allt jag håller på med så det är väl precis som vanligtBörjar jag märka av nåt nytt visst nörderi jag inte för ett år sedan skulle tro om er.. älskart![]()
Shit va cooltJag har faktiskt inte tänkt längre än att jag vill ha en "terrorist" med negativ lcd men jag har kikat på dom här och modellerna och funderat på om man inte skulle hitta på något likande med en sådan då det lir lättare att göra olika färger på en sådan lcd
![]()
Måste prova. Gillar inte den guldiga jag har men en blå film så hade man ju en klocka värdig att hylla majestätet med den 30 april!Man tar bort befintlig film som sitter ytterst på lcd och fäster den nya filmen där så kan man få negativ polarisering beroende på hur man vrider filmen tx och sedan kan man få olika färger med då beroende på film osv
![]()
Tja att byta film är ju en form av klock-moddning det med. Så steget är ju inte långt från att byta vridringar och urtavlor till att skära till en filmsnutt.Börjar jag märka av nåt nytt visst nörderi jag inte för ett år sedan skulle tro om er.. älskart![]()
Får vi se den guldiga?Måste prova. Gillar inte den guldiga jag har men en blå film så hade man ju en klocka värdig att hylla majestätet med den 30 april!
Jag nördar in mig i allt jag håller på med så det är väl precis som vanligt![]()
Helt plötsligt blir det brist på F91w i världenMycket bra egenskap! Lider av samma åkomma här
Måste köpa ytterligare en klocka och lite film inser jag!
Helt plötsligt blir det brist på F91w i världen
Nu fick jag en tanke, är det så Casio gör sina neg. displayer?Man tar bort befintlig film som sitter ytterst på lcd och fäster den nya filmen där så kan man få negativ polarisering beroende på hur man vrider filmen tx och sedan kan man få olika färger med då beroende på film osv
![]()
Ja det skulle jag tro. Det är ju på likande sätt alla lcd skärmar fungerarNu fick jag en tanke, är det så Casio gör sina neg. displayer?
Du byter ut det befintliga som är ofärgat.
En rätt avancerad operation.
Blir det fält i olika färger @Vostok ?
Hoppas!![]()
Jag tänker att om jag tröttnat på min neg. display kan jag byta film till annan färg eller en transperant istället för att byta modul.Ja det skulle jag tro. Det är ju på likande sätt alla lcd skärmar fungerar![]()
Avancerat? Avancerad operation är väl och modda själva signalerna i klockan, eller något liknande.
Själv har jag t.ex. slängt ut ir-filtret på en digitalkamera och ersatt det ett vanligt glasfilter, tycker en sådan operation inte var speciellt avancerad även om man fick plocka ur massa kretskort och jox för att komma åt!
Men det är ju klart, det kan vara avancerat för någon annan som inte har samma erfarenheter![]()
Ja det bör väl fungera tycker jagJag tänker att om jag tröttnat på min neg. display kan jag byta film till annan färg eller en transperant istället för att byta modul.
Ett varningens finger från nån med erfarenhet att just ha sönder klockor.Ja det bör väl fungera tycker jag![]()