• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Kunde inte hålla mig längre så det blev några "bombtimers" och lite polarisationsfilm..
Nå roligt tok måste man väl ha att fippla med i höstrusket :)

1664480088361.png

1664480114153.png

Man tar bort befintlig film som sitter ytterst på lcd och fäster den nya filmen där så kan man få negativ polarisering beroende på hur man vrider filmen tx och sedan kan man få olika färger med då beroende på film osv :)
Det går att göra mycket roliga effekter med polariseringsfilmen :)

1664514301832.png
Börjar jag märka av nåt nytt visst nörderi jag inte för ett år sedan skulle tro om er.. älskart 😍

Du byter ut det befintliga som är ofärgat.
En rätt avancerad operation. 😬

Blir det fält i olika färger @Vostok ?
Hoppas! 😀🤞
Jag har faktiskt inte tänkt längre än att jag vill ha en "terrorist" med negativ lcd men jag har kikat på dom här modellerna och funderat på om man inte skulle hitta på något likande med en sådan då det är lite lättare att göra olika färger på en sådan lcd :)
1664514748048.png

Senast ändrad:
Man tar bort befintlig film som sitter ytterst på lcd och fäster den nya filmen där så kan man få negativ polarisering beroende på hur man vrider filmen tx och sedan kan man få olika färger med då beroende på film osv :)
Det går att göra mycket roliga effekter med polariseringsfilmen :)

1664514301832.png
Måste prova. Gillar inte den guldiga jag har men en blå film så hade man ju en klocka värdig att hylla majestätet med den 30 april!

Du byter ut det befintliga som är ofärgat.
En rätt avancerad operation. 😬

Blir det fält i olika färger @Vostok ?
Hoppas! 😀🤞

Avancerat? Avancerad operation är väl och modda själva signalerna i klockan, eller något liknande.

Själv har jag t.ex. slängt ut ir-filtret på en digitalkamera och ersatt det ett vanligt glasfilter, tycker en sådan operation inte var speciellt avancerad även om man fick plocka ur massa kretskort och jox för att komma åt! 😇

Men det är ju klart, det kan vara avancerat för någon annan som inte har samma erfarenheter 😀

Avancerat? Avancerad operation är väl och modda själva signalerna i klockan, eller något liknande.

Själv har jag t.ex. slängt ut ir-filtret på en digitalkamera och ersatt det ett vanligt glasfilter, tycker en sådan operation inte var speciellt avancerad även om man fick plocka ur massa kretskort och jox för att komma åt! 😇

Men det är ju klart, det kan vara avancerat för någon annan som inte har samma erfarenheter 😀

Tillbaka
Topp