Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men Du kan ju inte gå på klockor med samma verktygslåda som Du lagar plogen med....Ett varningens finger från nån med erfarenhet att just ha sönder klockor.
Det kan gå sönder om man pillar
Det där blev ju kanon bra!!Imorgon är det 1 oktober och det vet ju alla att då börjar bund-säsongen.
Jag kunde inte hålla mig utan börjar en dag för tidigt. Bättre det än att gå in i oktober med dykargummi som hör sommaren till.
Bund på dykare är väl en klassiker.
![]()
![]()
![]()
![]()
Voila.Får vi se den guldiga?![]()
Jo jag satt fn och glodde på en jag med. En hundring från Tjina eller 250 från Sverke. De trycker dock ut stadiga 3 miljoner ex om året så nån borde man ju få tag i tycker jag.Helt plötsligt blir det brist på F91w i världen
Högst personligt ja. Men jag skulle nog säga att det är avancerat. Du ska plocka ur modulen ta bort gamla filtret som är limmat och montera nytt och skruva ihop klockan igen.Avancerat? Avancerad operation är väl och modda själva signalerna i klockan, eller något liknande.
Själv har jag t.ex. slängt ut ir-filtret på en digitalkamera och ersatt det ett vanligt glasfilter, tycker en sådan operation inte var speciellt avancerad även om man fick plocka ur massa kretskort och jox för att komma åt!
Men det är ju klart, det kan vara avancerat för någon annan som inte har samma erfarenheter![]()
Högst personligt ja. Men jag skulle nog säga att det är avancerat. Du ska plocka ur modulen ta bort gamla filtret som är limmat och montera nytt och skruva ihop klockan igen.
Med tanke på att 90% av KS klientelet inte ens kan byta batteri själv så... jag står fast vid mitt påstående!![]()
Kampen är ett faktum
Om inte farsan varit inne o sjuk hade jag frågat om han kunnat hjälpt till men tur man har en stentuff dykare med sig
Värsta ryggskottet sen jag va 12 år och fick ösa ur en plansilo för första gången
![]()
![]()
Citizen kompisarTrevlig helg kompisar.
![]()
![]()
Kul att ändå vara ihågkommen, ett mycket ömtåligt verk de där, tröskverk är bättre grejerÖgonblick vi aldrig glömmer.. @hepanter ruckar 2416b med polygrip![]()
Är det sådär @hepanter ser ut under svetsmasken alltså?Jo jag satt fn och glodde på en jag med. En hundring från Tjina eller 250 från Sverke. De trycker dock ut stadiga 3 miljoner ex om året så nån borde man ju få tag i tycker jag.
![]()
Edit: äh han pratade ju om traktrorer. men det är ungefär som digitala klockor fast på diesel.
Riktigt cool hybrid mellan analog o digital. Skön vintage känslaTgif!
Skål o ha en trevlig kväll vänner!
![]()
Kinderägg.. tre urtavlor i enHittade den skapelsen från anrika Skmei - som utöver @Rikala s g-shock-hômmage även verkar ha lyckats göra en lite annorlunda timmarkeringslayout.. frågan är kanske vilket tillverkare som gjorde den från början
![]()
Det är ju minst 2 saker som talar emot det här med att byta batterier.Högst personligt ja. Men jag skulle nog säga att det är avancerat. Du ska plocka ur modulen ta bort gamla filtret som är limmat och montera nytt och skruva ihop klockan igen.
Med tanke på att 90% av KS klientelet inte ens kan byta batteri själv så... jag står fast vid mitt påstående!![]()