• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Men wow så fint, den där är ju en riktig raritet😀 verkligen en kul samlarklocka att ha, läste om de där för ett tag sen när jag köpte min Timex Atlantis reissue. Riktigt kul att se.
Så Clinton körde en sån också hehe.
Kul att du posta den i tråden👍
Är det så? Har ingen koll på dessa. Blev den här varianten bara för att jag snubblade på en. Men det känns ju som det borde finnas en del där ute? Timex är ju en gigant. Borde varit en hyfsad upplaga av varje variant tänker jag spontant?

Är det så? Har ingen koll på dessa. Blev den här varianten bara för att jag snubblade på en. Men det känns ju som det borde finnas en del där ute? Timex är ju en gigant. Borde varit en hyfsad upplaga av varje variant tänker jag spontant?
Tror Timex var väldigt stora på 80 talet vad jag förstått..? Och både Atlantis och trihatlon sålde nog väldigt bra.. de var ju en revolutionerande tid med digitalklockornas frammarsch

Slänger ut en blänkare här med... Har en Citizen Ana-Digi Temp 8984. Den är i väldigt fint skick - men långsamt långsamt dog den. Först började displayen fadea. Sen slocknade den och den analoga delen stannade. Nån som vet om det finns någon bytbar komponent som kan dö? Kanske någon kondensator eller nåt?
Den fungerade ju i sin helhet fram till dess att man inte såg displayen/den stannade helt. Känns synd att skrota den när den är så fin i övrigt. Alla reservdelsklockor verkar ju dessutom ha trasiga LCD'er. Omöjligt att veta om PCB'n funkar då.

Såg nån på interwebs säga att det var samma kretskort i alla Ana-Digis av den här generationen. Kan det verkligen stämma? Gör det det, så kanske ett kretskort från en nyare 8988 skulle kunna rädda den? Ställer mig dock tveksam till det då de verkar ha rätt olika mått.
(Och ja - har självklart bytt batteri ;) )

IMG_20220522_215220.jpg

Matar på med lite mer Timex.

Fick en ny leverad igår, Q reissue lca digital eller nåt åt det hållet. Skön nytillverkad retro med stålboett! Värdelös 80-tals belysning och obehaglig länk. Jag älskar den!

4FAD1E60-82B5-46C2-B6C0-F440DF3E8630.jpeg FA748B09-FA09-4990-AFA5-45274B116AC8.jpeg DE19103B-367E-464A-91D8-B1D6C9EAD5B1.jpeg

Och sen tidigare har jag en T80 Pacman. Gillar den inte alls trots att den kan spela en liten Pacmantrudelutt. Tror att det är Indiglo jag inte kommer överens med.

5B009D1F-D98C-4CB8-A6BF-EDBFAC67265C.jpeg A19F3B1A-2058-4EB1-9FD5-21DADAD1F211.jpeg

De två digitala jag använder mest. Casion för att den har en bra modul och för att ljuset fungerar på den (till skillnad från samtliga mina andra, begagnade, digitala). Den andra (märke okänt) tycker jag är snygg.

F3589155-1ABF-4556-AB42-275338C32162.jpeg

Min graal är en 80-tals-digital (använd, NOS eller nyproducerad) i stål som fungerar helt och hållet. Jag funderar på en Adidas Street Digital Two, men roligast vore att köpa en begagnad (om nån har en, säg till).

Tillbaka
Topp