• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

På skruvarna ser det äkta ut iallafall.
Härligt med nörderiet oavsett. Ska man tillsätta en utredning och höra av sig till Casio?
@roosterman borde kunna dra i några trådar tycker man. 🙃
20221012_204727.jpg
"Jo , du farbror Casio.... Kan du säga om Bag´s terroristklocka är äkta"??? 😁

Kommer bli riktigt häftigt 😃
Måste även säga att jag är imponerad över hur snabb du är som lyckats knäppa en bild innan belysningen på klockan slocknat - för inte har du väl fuskat på något sätt?

Edit: nu lyckades jag till sist vara snabb jag med 😃 noterade även att min klocka verkar vara på festhumör 🥳
6C1ABAA9-2948-4CE8-9AFE-1DABE28540D4.jpeg

Elektronika 5 på armen idag som kompis i sjukskrivnings tid efter op!!🤕
image.jpg
Du fick alltså transplantera till slut? Räckte inte med att gnugga Regaine på handleden? 🤔
Skämt åsido hoppas allt gick enligt plan. Krya på dig!

Ja, det är ju skitdyrt o tanka nu för tiden!

Här är mina senaste "tankningar", usch va dyrt!!!

Screenshot_20221013-104123_Tibber.jpg

Landade på ca 2.60:-/mil (totalt inkl överföringsavgifter etc) i september (högt räknat)

En av mina two timers

20221013_104337.jpg
Vill se en total kalkyl på kostnaderna av fordonet per mil. Jag tröstar mig med att jag inte kör många mil och att mina kärror vart nere och vänt och ökar i värde. Körkänslan och leendet från öra till öra är också en bonus. 😉
Klockan på armen är jag dock avundsjuk på. 👀

Vill se en total kalkyl på kostnaderna av fordonet per mil. Jag tröstar mig med att jag inte kör många mil och att mina kärror vart nere och vänt och ökar i värde. Körkänslan och leendet från öra till öra är också en bonus. 😉
Klockan på armen är jag dock avundsjuk på. 👀

Hehe.

Men räknar man att man kör 2000 mil om året så, säg 2000 × 0.8lit/mil × 25:- litern (diesel) så blir det 3333:- / månad.

Jag betalade detta från början med med leasingavtalet, dvs 3300. Så med andra ord fick jag en ny bil för samma pengar jag la på disel innan. Dessutom ingår service. Den gamla bilen behöver service och kanske också reparation...

Nu har leasingpriset gått pga högre räntor, så får se vad nästa räkning är.

Laglig skattesmitare 😀 betalar ju faktiskt skatt på elen med 😇

Edit: Har dock kvar diseln. Frugan kör den nu istället...

Bytte klocka!

20221013_130050.jpg

Senast ändrad:
Jag kör en veterandiesel till vardags men kommer att byta ut bruksvolvon som sambon kör till en elbil så snart det finns någon som känns lockande och försvarbart att köpa. Rivan r1t lockar men frågan är hur den lirar med barnstolar och hund - vad priset landar på här i Sverige är givetvis en direkt avgörande faktor det med. Över lag är jag jäkligt sugen på elbil men ska jag lägga pengarna de kostar så behöver det vara något som väcker habegär och funkar praktiskt.

Ae1200 på mesh - väcker habegär och funkar praktiskt? 🤔

46E1B8CA-57C1-4754-B5D9-98DE3996C8FC.jpeg

Alltså.. den här tråden måste för närvarande vara det sjukaste och roligaste hörnet på hela internetet just nu.
Kroppsstrumpor, punk, trams, modd-bilder, nörd-pride... etc. Sådant kräver klockbyte så man får vara med!
20221012_203626.jpg

Kan dock inte låta bli att lägga upp en mekanisk katt bland de digitala hermelinerna. Bara för att vara en dare devil, living on the edge... och för att få visa upp Pripps-sissou på bund.
20221012_203756.jpg

Imorgon eller på fredag ska min terrorist komma.❤👍
Fasen vad bra det blev med bund! 😍👌 Riktigt kul att se 😃

1981, någon som vet vad det är för ref? 🤔
FB_IMG_1665614328492.jpg

Den sista färden.... För i år iaf.
20221013_151049.jpg
QSlängde du klock
Ja, det är ju skitdyrt o tanka nu för tiden!

Här är mina senaste "tankningar", usch va dyrt!!! 😉

Screenshot_20221013-104123_Tibber.jpg

Landade på ca 2.60:-/mil (totalt inkl överföringsavgifter etc) i september (högt räknat)

En av mina two timers

20221013_104337.jpg
Ska den se ut så där eller har du gjort en tavla? 🤔

Tillbaka
Topp