• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Digitalklockatråden

Utvisaren

Patek
Legenden äntrar den legendariska tråden. 👀
Ålarens? Månne en skånsk legend? 🤔
😬
1668442070014.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nytt in! Endast en digital av tio nya, så här är den. De övriga är ryssar med, men mekaniska samt (minst) en quartz.

En fungerande Elektronika 5, CCCP!
20221114_182947.jpg


Lite annorlunda än flertalet andra jag sett, med räfflad boett. Tavlan är inte del av glaset som på andra, utan sitter fast i urverket.

Hade problem med att den inte fungerade alls först, men med lite aluminiumfolie under batterina så gick den igång!

Lyckades ställa tiden, har dock problem med knapparna, så datum/dag får jag kolla på senare...
 

Vostok

Audemars
Nytt in! Endast en digital av tio nya, så här är den. De övriga är ryssar med, men mekaniska samt (minst) en quartz.

En fungerande Elektronika 5, CCCP!
20221114_182947.jpg


Lite annorlunda än flertalet andra jag sett, med räfflad boett. Tavlan är inte del av glaset som på andra, utan sitter fast i urverket.

Hade problem med att den inte fungerade alls först, men med lite aluminiumfolie under batterina så gick den igång!

Lyckades ställa tiden, har dock problem med knapparna, så datum/dag får jag kolla på senare...
Den där va ju bara för läcker!! 😍
Är baklocket stansat med Sovjetunionens statliga kvalitetsmärke?
 

Beo

Patek
Nytt in! Endast en digital av tio nya, så här är den. De övriga är ryssar med, men mekaniska samt (minst) en quartz.

En fungerande Elektronika 5, CCCP!
20221114_182947.jpg


Lite annorlunda än flertalet andra jag sett, med räfflad boett. Tavlan är inte del av glaset som på andra, utan sitter fast i urverket.

Hade problem med att den inte fungerade alls först, men med lite aluminiumfolie under batterina så gick den igång!

Lyckades ställa tiden, har dock problem med knapparna, så datum/dag får jag kolla på senare...
Nice😍!!!min hälsar välkommen!😄
image.jpg
 

Delgada

Patek
Väldigt trevlig låda 🙂
Jag röstar för 420 på brunt bund - det är ju ändå formellt senhöst och bundsäsong nu
Ok, det blev visserligen en annan Vostok emellan men nu så. Jag väljer mellan dessa två för imorgon....🤔
Jag tror nog att det blir som @Pippis pappa önskade. En 420 på brunt bund, och en terrorist som var behjälplig vid ställande av rätt tid.
20221114_203358.jpg
 

Beo

Patek
Go morron vänner!igår skrämde jag liv i min gamla digitalare som varit med om mycket,bland annat legat ute i snödriva en vinter efter att bandstift gått av och tjänat troget under sena tonår!batteribyte efter 32 år och den skuttar igång😳!det ni😄!!ha en fin dag!😊
6DCA93A9-6BF6-411C-A4EC-91E62D23E478.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Go morron vänner!igår skrämde jag liv i min gamla digitalare som varit med om mycket,bland annat legat ute i snödriva en vinter efter att bandstift gått av och tjänat troget under sena tonår!batteribyte efter 32 år och den skuttar igång😳!det ni😄!!ha en fin dag!😊
6DCA93A9-6BF6-411C-A4EC-91E62D23E478.jpeg
Fantastiskt. Jag borde kanske prova det där med elchocker själv?
Ett bilbatteri och en krokodilklämma i varje bröstvårta borde väl ruska om lite? 🤔

God morgon oavsett!
20221115_071023.jpg
 
Topp