• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Digitalklockatråden

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Hej har sökt runt lite, men har inte hittat någon tråd som direkt omfattar digitalklockor rent allmänt. Finns ju quartssamtal tråden G-shocktråden mm
Denna tråd är absolut ingen konkurrent till dessa men tänkte jag välkomnar alla klockor som har digitala siffror. Alla G-shocks är varmt välkomna att postas här också och även ana Digi. Ja egentligen alla klockor som mer eller mindre är digitala.
Vore kul att diskutera om ämnet i allmänhet eller bara bildbomba från erat vardagliga liv.

Jag börjar med en Timex expedition som är en reissue av den klassiska Atlantis 100. Härlig indiglo display och en skön storlek.
Man får lite känsla från de härliga barndomen 😊
Ha de bra alla
DSC_1554~2.JPG
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tack hoppas bara på lite mer fart i tråden framöver😆
Jag får bidra med de jag har vid tillfälle 😊
De flesta säger bara ”ana-digi” utan närmare eftertanke, men faktum är att det ifrån början antydde vilken del som är i fokus…
image.jpg

digi-ana till vänster och ana-digi till höger
image.jpg

även denna får räknas som ana-digi trots att den her LCD på alla tavlor 😊
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Jag får bidra med de jag har vid tillfälle 😊
De flesta säger bara ”ana-digi” utan närmare eftertanke, men faktum är att det ifrån början antydde vilken del som är i fokus…
image.jpg

digi-ana till vänster och ana-digi till höger
image.jpg

även denna får räknas som ana-digi trots att den her LCD på alla tavlor 😊
Wow tack för dina bilder. Vilka guldkorn😍
Den sista är lite kul är ju samma layout som min fast den är spegelvänd.
Citizen har en riktiga trevliga versioner. Måste varit banbrytande när de där kom ut på marknaden😊
Screenshot_20220319-122748~2.png
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Wow tack för dina bilder. Vilka guldkorn😍
Den sista är lite kul är ju samma layout som min fast den är spegelvänd.
Citizen har en riktiga trevliga versioner. Måste varit banbrytande när de där kom ut på marknaden😊
Screenshot_20220319-122748~2.png
Den Citizen digi-ana jag postade är ifrån 1979, året efter att Citizen släppte den första klockan med denna kombination. Personligen tycker jag det är väldigt trevligt med den exakta tidvisningen av digitalt samtidigt som man kan snegla på den analoga för att få en snabbkoll. Man kan givetvis använda den som dual-time om man vill. Ana-digi-temp har med sin ”hemtid” möjlighet att ställa in 3 olika tider 😎
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Bahh!jag skrev ju fel🥺!det är en elektronika 5 med b6-202 verk som är första digital med lcd skärm.
Elektronika 1 är den första digital klockan och ser ut så här(inte min för min har pajat)☹️
AB605ECC-D33C-4784-B009-4BF0D632FD38.jpeg
Aha😀 lite Dracula vibbar av den första digitalaren där
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Skruvade ihop den här idag. Lite kul modell. Min första Ironman. Gissar 90-tal men jag har dålig koll
E86156C0-7633-47FD-92C2-AA1A2AFB2B28.jpeg

83414107-403A-4E32-9F80-4B2C3F65A4EA.jpeg

BD4D9821-4F8C-47F1-A0B2-B74A9D6AE80A.jpeg
Men wow så fint, den där är ju en riktig raritet😀 verkligen en kul samlarklocka att ha, läste om de där för ett tag sen när jag köpte min Timex Atlantis reissue. Riktigt kul att se.
Så Clinton körde en sån också hehe.
Kul att du posta den i tråden👍
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
En rolig detalj med klockor från förr särskilt Timex är marknadsföringen. Kommer länka ett klipp från när det begav sig. Vi snackar Hollywood 80 tals filmkänsla. Högbudget reklamfilm. Om man jämför idag med hur istället influencers gör reklam via sociala medier med en 10 %rabattkod mot detta, sweet old days.
Vem vill inte köpa en Atlantis efter sett detta?😁
 
Topp