• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dilemma - Bli OWG påriktigt!?

Håller med om att OPn är en cool klocka, jag skulle behållt den och sålt de andra två och köpt något jag tyckte om! Då kan OPn få vila lite och vem vet kanske blossar intresset upp för den igen efter ett tag! Klockor som bara samlar damm får i alla fall jag lite ”ångest” av, de ska ju användas!

För min del skulle det bli svårt att bli enbart OWG då jag helst vill ha minst 2st😋
Jag har inte lyckats landa med att köpa flera, flera stycken "billigare" för att skapa en större samling utan i ordningen dyrast först, sedan en billigare och en riktig beater.

Klockor kommer och går, först var det bara Aerospace en gång i tiden sedan hamnade jag år 016 i ett smygandes klockmissbruk på forumet vilket resulterade i några Rollar, en sjukt snygg GS, bruks-Seikos, hitta tillbaka till Aerospace fast pimpad med Co-Pilot, en Aerospace till....och en Aerospace till, en Speedy Pro helt plötsligt.......ja jäklar vad det svänger. Just nu sitter jag nöjd med min Speedy Pro-en väldigt vanlig, lite dyrare klocka här på forumet men ack så trevlig med allt vad det innebär samt en svarttavlad Aerospace E75362. En Rolex 6422 anno 55 som arvegods finns även och som sällan dras upp.

Kan erkänna att jag har planer på att avyttra min Aerospace för att införskaffa mig lite roliga Seikos, typ en Marinemaster+en SNJ028P1. Svårt att bli nöjd. Tydligen;)

Om jag skulle bli tvingad till att bli OWG en längre tid så skulle jag köra på en Speedy, DJ eller Sub 114060 (no date). Känns som att jag skulle dra mig till det klassiska.
Dessutom lättsålda om OWG-tristessen skulle kicka in på allvar. Har ägt 2st 114060 och det är inte den roligaste klockan men visst, det är en Rolex-dykare med ett traktorverk samt grymt spänne med snabbjustering. För variation funkar den helt ok på rubber b eller liknande gummistrap.

Från v: 16030 år 85, 116200 år 016 med svart tavla+roulette, Sub 114060 år 016, 116200 med silvertavla, ej roulette år 018, 16233 med Champagne Tapestry(American Psycho) tavla år 97
Samling.JPG

Grand Seiko sbgv011 år 014
24.JPG

Breitling Aerospace E75362
IMG_3622.JPG

Breitling Aerospace E79362+Co-Pilot
1.jpg

Seiko H556, beater
1.JPG

Omega Speedmaster Pro .001 med stora boxen år 2020
87070697_203443261037561_638583764863156224_n.jpg

Breitling Aerospace E75362
IMG_20200909_133958_resized_20200909_014029153.jpg

Rolex 6422
IMG_0428.JPG

Senast ändrad:
Kände precis som du och har sålt av alla mina klockor och nu kör jag som OWG. Byter ibland när jag tröttnar och just nu har jag en Omega Seamaster 300m som min klocka. Har en Apple Watch på jobbet då jag jobbar på stort lager och vi lossar tungt gods dagligen.

FAC2D8A7-B54A-4A04-8F61-D56BE26868E3.jpeg

Gammal bild men så skönt med en klocka och bara njut av den du väljer och använde den. Mina klockor jag haft har fått följa med på många äventyr runt om i världen och skulle aldrig ertappas med plast kvar på min klocka. ;)

Jag har provat göra samma sak flera gånger men sen blir jag uttråkad och köper flera i stället. Jag skulle säga att det beror på din personlighet om det är en bra idé eller inte. För mig funkar det inte.

Sälj/byt dom två som inte används mot nåt kul, kör på den nya klockan hela mars och sen tänker du "ah, OPn är ju nice ändå" när du plockar fram den första april..

Huvudsaken är att man har en klocka man verkligen gillar, sen kan man ha fler som flippas vartefter.

Jag har försökt vara OWG efter att intresset startade men jag kan inte ha en enda klocka, humöret växlar ju och de klockor jag inbillar mig skulle vara "perfekta" har jag snabbt stört mig på.

Som flera här så har jag småbarn och just klockintresset passar bra med det för att det inte finns någon egentlig aktivitet inblandad utöver att bära klockor och läsa om dem. Jag är lite av en samlare av intressen men de försvann allihop med ungarna förutom just klockandet som ökade. Krogen, gymmet, spelkvällen, silversmidet, weekendresan, karriären, pianot och midjemåttet utplånades men klocksamlingen ökade.
Hahaha! :D

Var och kollade kötid till ND sub idag. 5 fucking år? 😂 vad händer?

DJ prickade mycket rätt men det är ju ändå inte 100%.
0A115542-C682-449A-8403-1AEFBEF0448B.jpeg

Som vissa har varit inne på låter det ganska bra att spara OP och sälja Aerospace och Constellation! Kommer dock inte till en sub, men kanske en äldre tt dj? ;)

Snygg! Är det en 5-siffrig? Indexen ser dock moderna ut.. Om det inte är det får jag omvärdera mitt starka ogillande av 6-siffriga DJ!

Kan bara dela övriga småbarnsföräldras åsikt: klockor är en bra hobby under åren när barnen är små. Tid blir det brist på men i de små luckorna kan man snegla på klockan och tänka "fan om man inte skulle ha en blå också?", börja läsa in sig på nya klockor och beställa med mobilen medan man vaggar barnvagnen på balkongen.

Med det sagt kommer jag ändå sälja av allt utom favoriten för att försöka begränsa samlingen till 3 (4 men frugan har "lånat" en på obestämd tid).

Kan bara dela övriga småbarnsföräldras åsikt: klockor är en bra hobby under åren när barnen är små. Tid blir det brist på men i de små luckorna kan man snegla på klockan och tänka "fan om man inte skulle ha en blå också?", börja läsa in sig på nya klockor och beställa med mobilen medan man vaggar barnvagnen på balkongen.

Med det sagt kommer jag ändå sälja av allt utom favoriten för att försöka begränsa samlingen till 3 (4 men frugan har "lånat" en på obestämd tid).
Sorry för OT men vilken klocka har frugan norpat? :D

Var och kollade kötid till ND sub idag. 5 fucking år? 😂 vad händer?

DJ prickade mycket rätt men det är ju ändå inte 100%.
0A115542-C682-449A-8403-1AEFBEF0448B.jpeg

Som vissa har varit inne på låter det ganska bra att spara OP och sälja Aerospace och Constellation! Kommer dock inte till en sub, men kanske en äldre tt dj? ;)

Om du ska korta ner kötiden kan du börja med att köpa DJ:n+några till 😅
Sälj de övriga, behåll OP och prova lite Rolexar. Sälj sedan OP:n om du tycker att du har hittat något?

Stämmer in med småbarnspappakören. Ska ha min tredje föräldraledighet i mars. Ska bli kul att se vad som händer med klocklådan. Fler eller färre? Får se vart det bär...
Det finns ingen bättre hobby under småbarnsåren👍

Men för helvete, jobbar ju hårt att gå ner efter min examen för ett par år sen, blir det alltså värre senare?! Jag menar man super ju förmodligen inte lika hårt när man har barn..
Nä men man väger upp det med att småäta och ha ännu mindre tid till träning. Summan är konstant (eller nåt ;) )

men ja, klockor är bra med småbarn förutom att det är mer som tar kassaflödet i anspråk än tidigare :)

Tillbaka
Topp