• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dilemma - Bli OWG påriktigt!?

Mic1

Rolex
2-Faktor
Som flera här så har jag småbarn och just klockintresset passar bra med det för att det inte finns någon egentlig aktivitet inblandad utöver att bära klockor och läsa om dem. Jag är lite av en samlare av intressen men de försvann allihop med ungarna förutom just klockandet som ökade. Krogen, gymmet, spelkvällen, silversmidet, weekendresan, karriären, pianot och midjemåttet utplånades men klocksamlingen ökade.

🤣🤣
+ 1 på framförallt midjemåttet 😆

Nä men man väger upp det med att småäta och ha ännu mindre tid till träning. Summan är konstant (eller nåt ;) )

men ja, klockor är bra med småbarn förutom att det är mer som tar kassaflödet i anspråk än tidigare :)
Haha vet inte vad ni håller på med men jag har gått ner 10kg på de 7 veckorna sen jag blev pappa och då har det inte blivit en enda tur till gymmet! Inte har jag blivit OWG heller 😉
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
DAMN! Antar att det blivit mycke spring på nätterna 😆
Nja ganska lugnt. Jag och frugan kör skift så hon pumpar extra på dagen, går och lägger sig vid 21 medans jag är vaken till 03. Frugan går sen upp och kör vidare från 06 och jag sover till 11-12. Sonen ligger mest och sover så jag kollar mest hockey eller serier. Tror viktraset beror på att jag i princip slutat dricka alkohol
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hej,

Under en längre tid har klockintresset svalnat lite, främst p.g.a. att vi har blivit med villa och har en bulle i ugnen :)
Kassan räcker tyvärr inte till på samma sätt som när man bodde i en tvåa och knappt hade några utgifter!
Börjat fundera på att antingen byta 3:1 eller 2:1 till en TT eller en ND Submariner.

Sitter idag på en Rolex OP (vit 114300), Aerospace Evo och en Omega Constellstion. Jag har köpt rollen och bratten som nya från AD och har mitt eget namn i pappren så det finns ett visst affektionsvärde.
Idag bärs rollen 99% av tiden men känner ändå ingen ”wow-faktor” när jag drar på den på morgonen. Bratten och omegan samlar damm.

Skulle jag byta 2:1 skulle omegan stanna, tyvärr är det den enda som inte har ett affektionsvärde.

Vad har ni för tankar angående detta? Någon som gjort samma sak?
När köpte du dem?
Behöver du/ni kapital?
Min bulle är idag 28 år och stolt över att få tagit över min 34 år gamla GMT...
Mitt råd är alltså - behåll allt om ni inte behöver pengarna 🙂
73117505-3BF6-43FC-84B2-DC87F48C5F54.jpeg
 
Vilka klockor skulle ni anse ligga i "topp" för OWG - alternativ ?

Mina kandidater: Explorer, Sub, Speedy, YM, VC Overseas

Explorer och speedy absolut. Aldrig ägt nån av dem men de är ju väldigt klssiska och balanserade.
Jag är för tillfället besatt av BP så en femtio fantomer (oklart vilken) under 45mm hade gjort det för mig.
edit: stulna bilder

1611136967424.png

1611137018814.png
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Värt någon typ av hedersnominering! Det var bättre förr ;) Nu är jag skeptisk till om man ens får köplats på en Explorer
De har verkligen lyckats med sin marknadsföring- känns väl som Apple när de släppte nya Iphones för ett antal år sedan.
Fina klockor men helt tokigt att behöva stå med mössan i handen för att få köpa....

 

wg11

Cartier
Vilka klockor skulle ni anse ligga i "topp" för OWG - alternativ ?

Mina kandidater: Explorer, Sub, Speedy, YM, VC Overseas
Mitt svar är YM, den passar iaf mig väldigt bra som owg-klocka. En bra balans mellan sportighet och elegans. Funkar imho till det mesta i klädväg och till de flesta tillfälle. Jag var owg med mig 16622 i nästan fem år innan klockmissbruket slog till med full kraft igen så nu roterar den med några andra ur :)
48227B07-33EB-4F02-93A9-C822EB017808.jpeg
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Mitt svar är YM, den passar iaf mig väldigt bra som owg-klocka. En bra balans mellan sportighet och elegans. Funkar imho till det mesta i klädväg och till de flesta tillfälle. Jag var owg med mig 16622 i nästan fem år innan klockmissbruket slog till med full kraft igen så nu roterar den med några andra ur :)
48227B07-33EB-4F02-93A9-C822EB017808.jpeg
Har själv en likadan. Älskar den och kan verkligen instämma i det du skriver. Passar till det mesta och tavlan är helt magisk.
 
Topp