ThePOL
Basic
Det här blir min första trådstart, har sökt och inte hittat en liknande tråd som jag här åsyftar, har jag sökt dåligt får någon herre slå mig på fingrarna.
Min första ”riktiga” klocka är en SMP 2542.80.00 den har hängt med i ett antal år nu och används inte så särskilt frekvent egentligen. Kan inte säga att jag i dagsläget har några större emotionella band till den heller.
Anledningen till att jag startar den här tråden är att jag funderar på att sälja och ersätta den med en Breitling Emergency att använda då Expyn inte får följa med, är inga enorma belopp att intjäna på Omegan men jag tror att om jag köper en Emergency kommer den troligen inte användas alls längre vilket vore synd. Samtidigt är jag lite rädd att jag någon gång kommer ångra mig om jag skulle sälja bort den.
Alternativ nummer två är att ge bort den på ”långtids lån” till någon närstående så den får komma till användning, men att jag kan knipa tillbaka den om vinden vänder.
Har ni kvar er första ”riktiga” klocka? Vad är/var det för en, och saknar ni den om den ej längre är kvar?
Har du inga emotionella band till klockan nu kommer du nog inte känna ånger - Men det lättaste som finns är dock att vara efter klok.
Min första "riktiga klocka var en DJ 2, jag saknar den just för att det var min första klocka från Rolex, men modellen i sig har jag inte jätte mycket för idag.
Ha det!