• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Din första ”riktiga” klocka.

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Det här blir min första trådstart, har sökt och inte hittat en liknande tråd som jag här åsyftar, har jag sökt dåligt får någon herre slå mig på fingrarna.

Min första ”riktiga” klocka är en SMP 2542.80.00 den har hängt med i ett antal år nu och används inte så särskilt frekvent egentligen. Kan inte säga att jag i dagsläget har några större emotionella band till den heller.

Anledningen till att jag startar den här tråden är att jag funderar på att sälja och ersätta den med en Breitling Emergency att använda då Expyn inte får följa med, är inga enorma belopp att intjäna på Omegan men jag tror att om jag köper en Emergency kommer den troligen inte användas alls längre vilket vore synd. Samtidigt är jag lite rädd att jag någon gång kommer ångra mig om jag skulle sälja bort den.

Alternativ nummer två är att ge bort den på ”långtids lån” till någon närstående så den får komma till användning, men att jag kan knipa tillbaka den om vinden vänder.

Har ni kvar er första ”riktiga” klocka? Vad är/var det för en, och saknar ni den om den ej längre är kvar?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Rado Ceramica, inga emotionella band till den, bra på jobbet då den inte piper i säkerhetskontrollen, en av ytterst få klockor jag köpt ny hos ad och därför får den stanna då allt annat är helt idiotiskt ur ett ekonomiskt perspektiv :D ... och den ser antagligen ganska fräsch ut när pojken får den någon gång
 

Riley

Panerai
Första riktiga klockan där jag verkligen brydde mig om köpet var en Omega Seamaster 300 Quartz 2221.80.00.
Jisses vilket begär den väckte.
DSC_0131.JPG
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Min första "riktiga" är en Speedy pro. 30-årspresent till mig själv. Ser inte att jag någonsin skulle göra mig av med den.
IMG_20190301_101253536.jpg

De jag ångrat att jag släppt plågar mig ibland men jag inbillar mig att jag genomgår någon slags horologisk katarsis med varje försäljning.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Det här blir min första trådstart, har sökt och inte hittat en liknande tråd som jag här åsyftar, har jag sökt dåligt får någon herre slå mig på fingrarna.

Min första ”riktiga” klocka är en SMP 2542.80.00 den har hängt med i ett antal år nu och används inte så särskilt frekvent egentligen. Kan inte säga att jag i dagsläget har några större emotionella band till den heller.

Anledningen till att jag startar den här tråden är att jag funderar på att sälja och ersätta den med en Breitling Emergency att använda då Expyn inte får följa med, är inga enorma belopp att intjäna på Omegan men jag tror att om jag köper en Emergency kommer den troligen inte användas alls längre vilket vore synd. Samtidigt är jag lite rädd att jag någon gång kommer ångra mig om jag skulle sälja bort den.

Alternativ nummer två är att ge bort den på ”långtids lån” till någon närstående så den får komma till användning, men att jag kan knipa tillbaka den om vinden vänder.

Har ni kvar er första ”riktiga” klocka? Vad är/var det för en, och saknar ni den om den ej längre är kvar?
Läge att bumpa min gamla tråd :) Har sålt GMT saknar den mycket faktiskt
https://klocksnack.se/threads/minns...riktiga-klocka-a-trip-down-memory-lane.96514/
 

Weberg

Audemars
Denna Breitling Navitimer Grand Premier från typ -99/00. Väldigt fin klocka i mkt god kvalitet. Sålde den ganska snart till en kompis för pengar plus en röd Nokia 8210. Kompisen tappade den månaden efter på ett järnvägsspår i Göteborg och så var det med det... Hepp!

Screenshot_20190411_214028.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Min första riktiga klocka jag köpte själv köpte jag när jag var 15. En Certina kronograf. Saknar den, kanske köper en igen bara för att ha.
8ba1997b0582ada5f8afe503161da0ae.jpg
cbb169b060edade4f17cca5b6738c417.jpg

Dryga 8-9 månader senare var jag långt ner i träsket och sparade ihop till en Omega Seamaster Diver 300m, givetvis är den heller inte kvar idag pga flipparsjukan. En sådan vill jag också ha igen...
P1090166.JPG
P1090169.JPG
 

Bally

Cartier
Min första "riktiga" klocka är en keramisk Rado, och på grund av historien om hur det vart den klockan samt att den inte är värd så mycket pengar gör att jag kommer inte sälja den.

Min första riktigt premium klocka är en AP15400 jag köpte till mig själv i 30års present. Den kommer däremot att säljas:
20181013_143059.jpg
 

SBOSS

Omega
Min första "riktiga" klocka är en keramisk Rado, och på grund av historien om hur det vart den klockan samt att den inte är värd så mycket pengar gör att jag kommer inte sälja den.

Min första riktigt premium klocka är en AP15400 jag köpte till mig själv i 30års present. Den kommer däremot att säljas:
20181013_143059.jpg
Från Rado till AP nice
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Uppenbarligen hade jag sökt något dåligt, kanske var det en egoiskt trådstart också där jag ville få så pass mycket data att det kunde backa ett beslut i frågan. Men utöver alla trevlig inlägg så ledde det även till att jag hittade Swish beats gemytliga tråd https://klocksnack.se/threads/minns...riktiga-klocka-a-trip-down-memory-lane.96514/

Jag ska sova på saken en månad eller så, sen för vi se. Hinner säkert färgas åt något håll av fler inlägg som dyker upp.

Fridens liljor.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Skulle kränga av mig bcd:n i vattnet och måste ha hakat i klockan på något sätt. Märkte I båten att den lossnat från natot och då var det för sent...
 
Topp