Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Det var just texten jag föll för.Den var riktigt finVäldigt unikt att texta på boetten, coolt!
Tack för tipsen! Ja det verkar som Sinn är väldigt älskad av alla, vintage vågar jag som sagt inte ge mig in i. Har dålig koll på priser, service etc. när det gäller såntEn bra Seiko Pogue ska du gott och väl kunna få nyservad runt det priset. Även någon äldre Grand Seiko. Men jag hade nog gett mig tusan på att hitta en Seamaster med hammarautomat, 50-tal i helstål för de pengarna. Hade det gällt en helt ny klocka så tycker jag personligen Sinn har de roligaste uren för den pengen, alternativt en Junghans (Max Bill), automatisk.
Aldrig sett/tänkt på Hydroconquest innan men den var riktigt stilig! Tackar för tipsenHydroconquest sen en hel del seikos men även tissot och oris och ev tag, funkar kanon billiga o som passar alla tillfällen
Förstår att det blir en diskussion, kan tänka mig att människor har sett den som en RolexSteinhart GMT 8k på Jubilee. Förutom att det är en riktigt bra klocka och så har man alltid GARANTERAT något att diskutera om med andra klockintresserade om man har en
![]()
Den där var jäkligt snygg men kan man verkligen hitta den för 10 000???!!För 10 tkr skulle jag köpa en Grand Seiko SBGF001.
![]()
*stulen bild från Google
Väldigt fin klocka, har en liknande så en sådan får vänta, men tack för schysst tips!Utan tvekan.
![]()
Aldrig hört talas om, är det vad man kallar mikromärke?Nomos Club. Utan att tveka
![]()
Njae. Nomos är väl rätt stort.Aldrig hört talas om, är det vad man kallar mikromärke?
Aldrig hört talas om, är det vad man kallar mikromärke?
Man måste hjälpa varann vettuAldrig sett/tänkt på Hydroconquest innan men den var riktigt stilig! Tackar för tipsen
kan man verkligen klassa nomos som indie?Skulle kategorisera Nomos som Indie snarare än mikro. De gör väldigt bra grejer och kan vara värda att kolla in.
Indie är ju Independent och det är ju Nomos verkligen. Allt in-house och inte en stor klockgrupp i ryggenkan man verkligen klassa nomos som indie?
dom är ju egentligen rätt stora speciellt utanför lilla sverige!
som.ett exempel så har jag sett jävligt många nomos i tokyo senaste 1.5 veckan
sälja även här i dom.större varuhusen bland panerais, rollar å omegor
kan man verkligen klassa nomos som indie?
dom är ju egentligen rätt stora speciellt utanför lilla sverige!
som.ett exempel så har jag sett jävligt många nomos i tokyo senaste 1.5 veckan
sälja även här i dom.större varuhusen bland panerais, rollar å omegor
Där hann du före migIndie är ju Independent och det är ju Nomos verkligen. Allt in-house och inte en stor klockgrupp i ryggen
Min fru har en Nomos Club. Grymt snygg klocka men få spännande detaljer.Nomos Club. Utan att tveka
![]()
Den där var jäkligt snygg men kan man verkligen hitta den för 10 000???!!
Ja det där kan man ju diskutera länge kringVad som är och inte är Indie. Jag väljer att kalla dem indie eftersom jag ser dem som independent (oberoende) av andra. Till skillnad från majoriteten av andra tillverkare som är en del av en större koncern. Nomos gör ju så gott som allt in-house, vilket väldigt få andra tillverkare kan säga. Men du har helt rätt i att de är ett av de större oberoende klockmärkena så det kanske ringer fel med ordet indie...
ni har rätt i det ni säger med att det är ett oberoende företag utan en större klockgrupp som ägare men kalla gärna mog dum nu men indie i mina ögon är ju mer kari voultalainen och dom.dära mer crazy designade klockorna indieIndie är ju Independent och det är ju Nomos verkligen. Allt in-house och inte en stor klockgrupp i ryggen
Snygg! Får lite beslutsångest av denna tråden nuTycker att oris aquis är en bra klocka i den prisklassen, finns ju i 39,5 mm nu om man tycker 43 är för påtagligt
![]()
Jodå en seiko funkar ju alltid!Varför betala så mycket som 10
![]()
Stilig! Är det en automatare?finns en hel del att välja mellan, men just nu hade jag gått på en Steinhart, och bra under 10samt hyffsat unik design win win
![]()
ja, från deras spes: ETA 2824-2/SW 200, élaboréStilig! Är det en automatare?
Fin Tissot!Jag skulle satsat på nytt och då finns det två modeller jag tycker verkar spännande trots att jag inte ens sett dem i verkligheten. En Tissot Gentleman och en nyhet från Doxa (för 1000 usd så man får köpa den i Schweiz för att hålla budgeten). Båda lånade bilder.
![]()
![]()