Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul, och ibland dyrtTillägg. Oris Propilot 41mm på 17.5cm handled. Det roliga är att jag börjar tycka det känns liite stort och är lite sugen på nåt runt 39 mm. Tyckte den var perfekt när jag köpte. Sen testa man en Rolex GMT II.Sen är ju iofs tavlan väldigt stor på denna i och med att det är en pilot. Kul det här med klockor, att man svänger så mkt i sina tankar.![]()
Ibland?Kul, och ibland dyrt![]()
Oftast dåIbland?![]()
Tillägg. Oris Propilot 41mm på 17.5cm handled. Det roliga är att jag börjar tycka det känns liite stort och är lite sugen på nåt runt 39 mm. Tyckte den var perfekt när jag köpte. Sen testa man en Rolex GMT II.Sen är ju iofs tavlan väldigt stor på denna i och med att det är en pilot. Kul det här med klockor, att man svänger så mkt i sina tankar.![]()
Hehe, asså 41 funkar, men känner ofta att jag bör ligga på ~39 mm. Men men, sen har man ju större än 41 mm också som dykare och G-Shock...Fastnar mer och mer på 38-39mm. Tycker det är optimala storleken på en klocka på en vuxen man oavsett handledsstorlek.
Har själv 7,75 tum
41 och uppåt ser vulgärt ut. "Hey, titta jag har köpt en klocka". Så billigt tankesätt.
Säger bara... Swole O'clock...Fastnar mer och mer på 38-39mm. Tycker det är optimala storleken på en klocka på en vuxen man oavsett handledsstorlek.
Har själv 7,75 tum
41 och uppåt ser vulgärt ut. "Hey, titta jag har köpt en klocka". Så billigt tankesätt.
+1Har 19,3 cm runt handlederna men gillar lite mindre klockor så har satt mitt egna max på en klocka till 42mm men föredrar om den inte är större än 40mm.
Men jag har inte alltid gillat små klockor då jag sporta en G-shock steel under en längre tid förr några år sen och där kan vi snack stor klocka.
Här har jag på mig en Omega på 35mm.
![]()
Hehe, asså 41 funkar, men känner ofta att jag bör ligga på ~39 mm. Men men, sen har man ju större än 41 mm också som dykare och G-Shock...![]()
Kolla in vad tjejerna har på handleden, hemmagjorda väggklockor med pizzatallrik som tavla!Lite Off topic, men va inne i en klockbutik rätt nyligen, Stjärnurmakarna om jag kommer ihåg rätt. Tittade runt bland det olika montrarna. Mest modeklockor men en del finare märken också och reagerade på hur stora alla klockor va. Majoriteten av det som visades upp va över 40mm. Det kanske är jag som har en skev bild, men för mig är allt över 40mm en stor klocka.
Visst 44mm kan se bra ut på någon som har 20cm + handleder men av den här tråden att döma verkar det som att snittet ligger på 16-17.5cm
Är det bara vi klocknördar som gillar det mindre formatet?
Trodde trenden med väggur på armen va över?![]()
Nja. Trodde faktiskt tråden handlade om klockor generellt. Men hade jag väl fel då.Sportlovet är en helt annan fråga. Jag utgår från att vi pratar vardagsklockor.
Väggur är vad som är inne just nu värkar det som. Känns som det blir vanligare även bland klocknördar, då man ser större och större även här på ks.Lite Off topic, men va inne i en klockbutik rätt nyligen, Stjärnurmakarna om jag kommer ihåg rätt. Tittade runt bland det olika montrarna. Mest modeklockor men en del finare märken också och reagerade på hur stora alla klockor va. Majoriteten av det som visades upp va över 40mm. Det kanske är jag som har en skev bild, men för mig är allt över 40mm en stor klocka.
Visst 44mm kan se bra ut på någon som har 20cm + handleder men av den här tråden att döma verkar det som att snittet ligger på 16-17.5cm
Är det bara vi klocknördar som gillar det mindre formatet?
Trodde trenden med väggur på armen va över?![]()
Väggur är vad som är inne just nu värkar det som. Känns som det blir vanligare även bland klocknördar, då man ser större och större även här på ks.[/QUOTE
Håller inte med. Känns som trenden drar mot mindre!]
Mumma!!36 mm på en 18,5 handled!![]()
![]()