Paul Frank
Basic
Varför ska kostymer jämföras i relation med bäraren medan klockor inte ska det?
Handar om hur det sitter. En illasittande kostym är att likna med någon som har fel inställt klockarmband.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför ska kostymer jämföras i relation med bäraren medan klockor inte ska det?
Bara att ge upp, han måste trolla.Varför ska kostymer jämföras i relation med bäraren medan klockor inte ska det?
Kostymen är ju illasittande för att den har för stora mått I RELATION till bäraren. Precis som att en klocka kan ha för stora mått i relation till bäraren. 46 mm kan sitta för stort på en 16 cm handled men sitta bra på en 19 cm handled. Håller du inte med?Handar om hur det sitter. En illasittande kostym är att likna med någon som har fel inställt klockarmband.
17cmAlla sitter bra! Storlek handled?
Kostymen är ju illasittande för att den har för stora mått I RELATION till bäraren. Precis som att en klocka kan ha för stora mått i relation till bäraren. 46 mm kan sitta för stort på en 16 cm handled men sitta bra på en 19 cm handled. Håller du inte med?
Trumpster! Mysig stretch det lär bli på den länken!Skulle behövt större... (gissa vem...)
![]()
KorrektTrumpster! Mysig stretch det lär bli på den länken!
Jag tycker den ser för stor ut, men 38-40mm kan nog vara perfekt för dig.Som ovan klockbärare slänger jag också ut frågan då!
Taniga 16cm handleder.. funkar denna på 44mm? Lite "sportigare " och tycker den bär lite mindre..
För stor så man ska gå ner till 40mm kanske, med likande klockor?
Smaken är som baken. Ser inte ut som bandhornen går utanför handleden iaf. Jag har också 16cm handled men har gått ifrån nästan allt större än ca 40mm då jag finner det för stort. Förutom min PADI dåSom ovan klockbärare slänger jag också ut frågan då!
Taniga 16cm handleder.. funkar denna på 44mm? Lite "sportigare " och tycker den bär lite mindre..
För stort enligt migSom ovan klockbärare slänger jag också ut frågan då!
För stor i mitt tycke, du borde definitivt kliva ner ett pinnhål.Som ovan klockbärare slänger jag också ut frågan då!
Som ovan klockbärare slänger jag också ut frågan då!
Fast en sportklocka på länk kan utan problem vara lite större än icke sportiga klockor, dck ändå bära stiligt och utan att de ser för stora ut, de SKA vara lite störreHar 16,5 cm ungefär och trivs bäst under 40 mm. Tycker 36 mm sitter riktigt bra liksom 38,5. Däremot kanske det ändå blir en Speedmaster eller Sub i framtiden för att de är sådana ikoner men då krävs något extra av klockan ifråga.
![]()
Med liknande klockor ja. Den är lite stor.
Jag har 16.9 ca och har kört 44mm & 47 mm panerai, funkar fint. beror helt på vad det är för klocka i min mening.
44 mm
![]()
47 mm
![]()
Den där 47'an ser dock jävligt stor ut imo![]()
Hmm, kanske därför jag inte gillar Panerai. Har inte handleder fört heller så väldigt enkelt för min del.Det är meningen med Panerai
![]()
Japp, därför det funkarDet är meningen med Panerai
![]()
Hmm, kanske därför jag inte gillar Panerai. Har inte handleder fört heller så väldigt enkelt för min del.
Men det är tur att det finns klockor för alla handleder och smaker![]()
Det viktigaste i slutändan är ju ändå att man har klockor som man själv gillar. Jag hade större klockor förut men börjar uppskatta mindre storlekar vilket gjorde att man sålde en del. EnkeltÄh, det har jag inte helt heller. Men det funkar ändå. Jag kör mest 36 eller 40 mm egentligen, och det funkar oftast bättre.![]()
Vilka "mindre" klockor har du testat?Jag har små handleder (17cm) men har lite svårt för små klockor. Min sweetspot är 40-42mm, lite beroende på vilken modell det är. Det kan ju skilja sig rätt mycket mellan olika modeller som har samma mått på pappret. Ex min Omega Planet Ocean tycker jag sitter skönare än Heuer Autavia, båda är 42mm. Alltid bäst att prova klockan IRL innan man köper alltså, om man har den möjligheten.![]()
![]()