• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Din nästa Panna? Tråden om jakten!

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Jakten är över, OWG också med F91
DSC_2547.JPG
DSC_2548.JPG
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
3F800DBC-D0F2-4268-8F94-3563E6B6E14B.jpeg


Aldrig varit så sugen på en panerai som nya radiomir quaranta. Perfekt 40mm och mindre än 11mm tjock. Enda nedsidan: 30 atm.

Kollade med AD när den kommer in. "Någon gång i år".

Jag väntar.
Enligt officiell info från igår så är den tillgänglig i Panerais butiker i slutet av denna månaden och hos AD i slutet av nästa.

Den sades då också vara Panerais tunnaste klocka ever. 10.15mm eller något sånt. Sjukt ointressant, det är ju inte en Panerai 😂😂 Men den är fin. Så kör!
 

Jan Andersson

Breitling
Hejsan alla!

Har i +15år år suktat efter en Panerai men aldrig kommit till skott, och har inte prioriterat mig själv. Men nu lutar det åt en begagnad pam00329 om allt går vägen. Önska mig lycka till alternativt avråd mig om det inte är ett bra köp. Har alltid gillat rolex gmt master och sedan panerais gmt's och nu ser det ut att bli en Panna. Så jag hoppas det är ett bra köp. Ha det bäst!
 

Beaker

Cartier
2-Faktor
Hejsan alla!

Har i +15år år suktat efter en Panerai men aldrig kommit till skott, och har inte prioriterat mig själv. Men nu lutar det åt en begagnad pam00329 om allt går vägen. Önska mig lycka till alternativt avråd mig om det inte är ett bra köp. Har alltid gillat rolex gmt master och sedan panerais gmt's och nu ser det ut att bli en Panna. Så jag hoppas det är ett bra köp. Ha det bäst!

Kul med en gmt som första val! Tror Krons hade en 329 inne senast jag kollade. Men om det är ett vettigt pris eller inte låter jag någon mer erfaren svara på.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
60000kr för ett komplett nyservat ex i Sverige känns väl som ett rätt bra pris. Har du provat den? Den är aningen hög har jag för mig.
Jag vet inte hur de har gjort det, men GMT-versionen är lika tjock som icke-GMT (312), dvs. 18mm. Det är iofs "aningen hög" för min del också, jag hade en 359 i den tjockleken förr, men den åkte ut sekunden jag testade en 1359 med nyare verk och nyare luminor1950-boett.

Så, har du provat den @Jan Andersson och tycker att den är okej hög? Det finns många tunnare och kanske till och med billigare, beroende på vad du kräver för spec. Annars är det endast det som gör att jag skulle avråda, i övrigt är det en bra klocka.
 

Jan Andersson

Breitling
Jag vet inte hur de har gjort det, men GMT-versionen är lika tjock som icke-GMT (312), dvs. 18mm. Det är iofs "aningen hög" för min del också, jag hade en 359 i den tjockleken förr, men den åkte ut sekunden jag testade en 1359 med nyare verk och nyare luminor1950-boett.

Så, har du provat den @Jan Andersson och tycker att den är okej hög? Det finns många tunnare och kanske till och med billigare, beroende på vad du kräver för spec. Annars är det endast det som gör att jag skulle avråda, i övrigt är det en bra klocka.
Ja, den är lite hög och jag ångrar att jag inte provade den när jag var på Krons för någon vecka sedan när jag ändå var där, Jag är inte så orolig då min dagliga klocka är 15mm tjock. Tack för input :)
 

sprisse

Breitling
2-Faktor
Har en Panerai - PAM01115
Luminor 1950 44mm 3 Days Yellow Gold även en Panerai - PAM01114
Luminor 1950 44MM Marina 3 Days Automatic Goldtech riktigt bra och snyggare klockor finns inte när det gäller lyx runt handleden, min Luminor 1950 3 Days TUTTONERO GMT Automatic Black Ceramic - PAM00438 används dagligen,men till viktiga dagar,blir det 14 eller 15 👌😊
438 är väldigt fin! Behaglig att bära antar jag?
 

Pentti

Omega
2-Faktor
Var in och besökte den nya Paneraibutiken förra veckan. Det fick hjärnkontoret och funderingarna på nästa panna att skjuta i höjden. Ville främst testa Radiomir Quaranta för att se om det kunde vara ett bra komplement till min PAM112. Tycker den ser bra ut, men det kändes helt enkelt inte rätt väl på min handled. Framför allt kändes den tunn! Jag hade i och för sig gått runt med en 44mm luminor på handleden hela dagen så det kanske inte var så konstigt.
IMG_20230613_163636.jpg


Fick testa en 1334 för att jämföra, och här var å andra sidan känslan helrätt! Jag kom fram till att det var Quarantan som kändes liten och inte 45mm varianten som kändes stor vilket gjorde att Quarantan försvann som ett alternativ.
IMG_20230613_163902.jpg


Bad sen om att få testa en Submersible då detta i så fall skulle bli första gången. Fick fram 2223 (42mm) och 1391 Luna Rossa (44mm). Blev såpass imponerad över 2223: storleken, den vita tavlan och dragspelsgummit att jag sedan glömde att fota Luna Rossan på handleden (som också var grym).

IMG_20230613_165006.jpg


Lämnade sedan efter ett trevligt bemötande och snack, fin butik och jag fick lära mig mer om de olika modellerna 🙌. Men också med insikten att jag nu har en del tänkande att göra, Submersible steg verkligen i mina ögon och är nu en stark utmanare till Radiomir om vilket case det får bli på min nästa panna... Blir nästa en Radiomir har jag gärna kvar min Luminor, men om nästa är en Submersible kanske det är läge att sälja/byta min Luminor. Svårt!

Insåg också hur bra en vit urtavla är på sommaren 🌞 Har hittils gillat base på Radiomir och Luminor men både subsekund och datum på submersible kändes självklart.
 
Senast ändrad:

Jan Andersson

Breitling
Jag vet inte hur de har gjort det, men GMT-versionen är lika tjock som icke-GMT (312), dvs. 18mm. Det är iofs "aningen hög" för min del också, jag hade en 359 i den tjockleken förr, men den åkte ut sekunden jag testade en 1359 med nyare verk och nyare luminor1950-boett.

Så, har du provat den @Jan Andersson och tycker att den är okej hög? Det finns många tunnare och kanske till och med billigare, beroende på vad du kräver för spec. Annars är det endast det som gör att jag skulle avråda, i övrigt är det en bra klocka.
Hejsan, det blev ett köp idag på Krons av luninor gmt'n sitter enormt fint. Supernöjd. Min första Panerai
20230703_135041.jpg
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Min nästa Panna kommer att bli min första Panna. Jag har successivt gått från att räkna bort Panerai som för stora för mig till att inte kunna släppa tanken på att måsta ha en. Som hel obevandrad vet jag inte vilken modell det är jag jagar ännu men skulle gärna se att den har kronskydd, smörgåstavla och automatverk - tror jag.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Min nästa Panna kommer att bli min första Panna. Jag har successivt gått från att räkna bort Panerai som för stora för mig till att inte kunna släppa tanken på att måsta ha en. Som hel obevandrad vet jag inte vilken modell det är jag jagar ännu men skulle gärna se att den har kronskydd, smörgåstavla och automatverk - tror jag.
Här finns de flesta https://watchbase.com/panerai

Om du sen skriver vilken storlek och boett (Bettarini eller 1950) du är intressad av kan säkert forumets experter komma med förslag :)

Lycka till med jakten!
 
Topp