• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ding -1500 inlägg.

Simpatico

Rolex
Godkväll gott folk.
Då passerar jag en milstolpe som vissa gånger känts väldigt avlägsen men nu är den här. 1500 inlägg med start den 21 Maj 2013.
Hoppas man bidragit med något annars blir det en hel massa grattis, ryggdunkningar och enkla kommentarer under dessa snart tre år.


Lite stämningsmusik för dom som vill och kan:
https://open.spotify.com/track/3VBoE4VheHheYAposDeMGP
https://open.spotify.com/track/5KpYYRnknZ4rKOk6NYLEjZ

Fanns ett klockintresse som låg och lurade innan KS. Det hade blivit några inköp genom åren.
En Omega SMP, som tyvärr blev stulen. En Tag Heuer Link och Omega PO var dom stora jubel och klang klockorna i samlingen då. Gick runt med en Aqualand som beater.


Snubblade in hit och då tog samlingen och intresset fart igen, med kraft. Det har jag inte ångrat en dag.

Vill rikta ett stort tack till Admin-teamet för allt ni gör för detta forumet.
Tack alla medlemmar som postar, inspirerar, som man mött på gtg´s och som framförallt bidrar till den sköna stämningen.


Som det stora inlägget vid 1500 så tänkte jag bjuda på min klockresa sen jag kom hit. Så tillåt mig presentera:

Först ut när man hade slutat lurka runt i kulisserna och körde en öppning på blev min CWC SBS modell inköpt på Silvermans i London. Anledningen var att ”behövdes” en ny beater.
Själva magin med avplastningen som alla pratar om löste man genom att med lagom distinkt rörelse dra av plasten på casebacken. Sen var det roliga med den övningen över.
Duger denna klocka till dom salta grabbarna i SBS så kommer den funka fint till mig.
Trevlig bonus med batteri så man bara kan köra på.
IMG_1529 silv_2.jpg


Sen blev det ett köp en fin vintage dress Omega från @Ernesto, som kommer till användning när det är lite finare tillställningar.
Är nöjd med enkelheten med tavla och visare, sen tycker jag det blev en väldigt lyckad kombination med rocka-band.

Omega Deville2.jpg


Sen hämtades det hem en Heuer Bundeswehr från Tyskland.
Kände att det behövdes en kronograf i samlingen.
Gillar historiken, märket och det röda 3H detaljen framförallt.

Bund 2.jpg


En Vostok NVCh 30 atm som köptes från @Cheepoo63 infogades till samlingen.
Massor av charm. Gigantiskt högt plexiglas, handmålade siffror (på frihand?), historik som man bara kan fantisera om, ”wire-lugs”, en årsklocka och fullset.
– What´s not to like/ штонепадабаецца.
Vostok2.jpg


En klocka som skapade ett massivt ”vill-ha” känsla första gången jag såg den, blev en dag till salu på forumet. Drog ett snabbt PM, så det bara smattrade på tangenterna.
Varsågod att skåda en Rolex 6480 34mm med ”honeycomb” tavla från 1956 (tror jag).
-Kolla in denna säljbild, svårt att säga nej. Tack @andheg.

Rolex 6480 2.jpg


Sen kom det en klocka som får mycket handledstid i samlingen. Köptes av @virrooo. Tudor 9411/0 från 1982.
Tavlan, dom speciella visarna, sköna blå färgen, kopplingen till MN, patinan och släktskapet. Det är många boxar som blir ifyllda.
Ojösses vilken hype det blivit med flingorna för övrigt.

Flingan2.jpg


Efter en hel del funderingar så kom jag fram till att samlingen behövde en bronsklocka.
Beslutet landande på ett mikromärke vid namn Zelos med modell namn Abyss.
Köptes in via Kickstarter, en ny erfarenhet. I slutändan en bra sådan. Mycket pang för pengarna.
Klockan är bastant, charmig, tung och allt en deskdiver behöver.
Ska bli spännande att följa utvecklingen av patinan.

Zelos2.jpg


Sprang förbi en Omega ref 2460 – 5SC som kunde komplettera Rolex i dresslådan.
Inte mycket att fundera på bara att ta hem.
En 34mm Omega med vit ”honeycomb” tavla. Från 1952.

Omega vit2.jpg


Senast in i värmen är en klassiker. Citizen Aqualand en sk Enzo.
En klocka som man antingen älskar eller inte ser skönheten i.
Jag är helt såld på modellen.

Efter mycket om och men så är den nu klar att användas.
Fick byta visare då klockan hade vitmålade visare när jag köpte den. Oklart varför.
Enzo3.jpg


Vill skicka ett stort tack som fan till Ernesto, Cheepoo63, Andheg och Virrooo för att ni släppte iväg dom underbara klockorna till mig.

Alla klockor ovan är kvar i samlingen och som det känns så finns det väl flera röda men ingen medveten tråd.
Ska jag analysera så blir det att jag köper klockor som jag tycker är fina, har budget för, har en historia eller något annat som tilltalar mig.
Sen finns det fler några fler klockor i samlingen. Men dessa kvalar inte in på listan.


Om du läst ända hit så stort tack.

Ser framemot att fortsätta att vara med på forumet.
Denna kran av information, kunskap, bilder och sköna människor. Stort tack, alla.


Håll tillgodo så ses vi i trådarna.
//Simp


Edit: Ändrade storlek på bilderna.

Mer Heuer Bund:
https://klocksnack.se/threads/recension-heuer-1550-sg-aka-bund.31965/

Mer Vostok NVCh 30 atm_
https://klocksnack.se/threads/en-vostok-bop-kom-f%C3%B6r-att-stanna.22782/
 
Senast ändrad:

Chuck

Patek
2-Faktor
Grattis och tack för fina bilder speciellt på Enzo :happyhappy: nu räknar vi med mer än 1500 inlägg/året från dig :cigar:

Skål!
 

Simpatico

Rolex
Ett gratulerar är bestämma på sin plats :)
Tackar och bockar.

Grattis till 1500 och tack för att du delar med dig av historian! :D
Tack och det var mitt nöje.

Grattis och tack för fina bilder speciellt på Enzo :happyhappy: nu räknar vi med mer än 1500 inlägg/året från dig :cigar:
Skål!

Tackar så mycket @Chuck, Enzon är underbar. 1,5 k om året, det vore något det.


Tack själv.

Grattis, 2000 inlägg näst ;) Grym Omega-tank förresten, riktigt fin!
Tack och tack. Tanken e fin.
 

Simpatico

Rolex
Tack själv som har sponsrat mitt klockkonto! Idag sitter oftast dessa två på handleden. Bland annat tack vare dig!

Ett väldigt trevligt dress par där. Snyggt killen.

Grattis och tack för en trevlig tillbakablick på samlingen.

Tackar och bockar

Grattis till 1500 inlägg och tack för kul läsning!

Tack tack, hoppas man kan så några frön.

Grattis till 1,5k! Härlig klockresa du gjort hittills :)

Tackar och resan fortsätter. Har dock ingen aning om vart den kommer sluta.
 
Topp