• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Discgolf. Tråden för oss som gillar att kasta plast.

Discgolfväder idag. Inte kört nåt 2021. Tappat motivationen lite (bl.a. pga stölden på mina discar och stölden av korgarna på rudan) men fick en ny väska från lat64idag i present och har nya discar så idag ska jag tvinga mig ut så kanske man fastar igen.

Idag blev det premiär på vita banan på Ale.
Det var ju inte helt enkelt med min kapacitet, eller avsaknad av kapacitet.
Fick ihop +17 och det gick rätt bra tyckte jag.
För jäkla tråkigt att man skall stänga ner banorna där nu :(

Idag blev det premiär på vita banan på Ale.
Det var ju inte helt enkelt med min kapacitet, eller avsaknad av kapacitet.
Fick ihop +17 och det gick rätt bra tyckte jag.
För jäkla tråkigt att man skall stänga ner banorna där nu :(
Ja det är helt stört. Får spela en sista runda imorron tänkte jag. Förhoppningsvis ändrar han sig, eller blir övertalad att sälja, men stängt ett tag framöver lär det ju dessvärre vara :(

Ja det är helt stört. Får spela en sista runda imorron tänkte jag. Förhoppningsvis ändrar han sig, eller blir övertalad att sälja, men stängt ett tag framöver lär det ju dessvärre vara :(
Ja det är verkligen tråkigt, det verkar ju ändå som han fått hyfsade erbjudande.
Känns som det kan växa upp en hel del där ifall man inte spelar/röjer på den.

Kul tråd! Tävlade 86-90, kör nu nån runda under sommaren, Dock kör jag mina gamla Aviar..
Helt nya discar nu med ny teknik.

Testat att spela ett par gånger tidigare för många år sedan. Tänkte börja köra lite med en kompis. Köpte lite nybörjardiscar till att börja med. Bör väl duga att komma igång med?
20210519_192156-01.jpeg

Kollat en hel del tutorials och varit ute och kastat tre gånger (15h sammanlagt typ) sedan jag köpte discar. Inte gått någon runda än utan mest stått och nött mot lite olika korgar. Jäkligt kul och bra vardagsmotion. Ju bättre jag blir desto mer förstår jag hur urdålig jag är. I början av veckan kommer fyra till discar och en ryggsäck.
Screenshot_20210520-215712_Email.jpg
20210523_190009-01.jpeg

Fick hem lite kul idag. Blir nog lite kastande ikväll om jag har tur.
20210525_134258-01.jpeg
20210525_134548-01.jpeg
Bra grejer! Pure är en av mina favoriter och har varit sedan den kom. Riktigt bra att kasta med, pålitlig och lätt att lära sig. Puttar dock med Swan eller Keystone numera
Grym är också trevlig, men tycker du ska lära dig Diamond och Sapphire first då de är lite mer förlåtande (om jag skulle ge ett råd alltså, vilket jag just gjorde :p )
Ha kul!

Bra grejer! Pure är en av mina favoriter och har varit sedan den kom. Riktigt bra att kasta med, pålitlig och lätt att lära sig. Puttar dock med Swan eller Keystone numera
Grym är också trevlig, men tycker du ska lära dig Diamond och Sapphire first då de är lite mer förlåtande (om jag skulle ge ett råd alltså, vilket jag just gjorde :p )
Ha kul!
Ja, köpte några Pure så jag kan träna främst med den. Grym köpte jag mest på kul 😀.

• Like
Reactions: Jox
Ja, köpte några Pure så jag kan träna främst med den. Grym köpte jag mest på kul 😀.
Släpptes en kul Discmania disc idag, som heter Astronaut. Tror den kan vara riktigt rolig,

Släpptes en kul Discmania disc idag, som heter Astronaut. Tror den kan vara riktigt rolig,
Jag får nog hålla mig ett tag nu 😁

• Like
-4 1 på den såg jag.
hur kastar man sn sån utan att den flippar över till roller liksom.

-4 1 på den såg jag.
hur kastar man sn sån utan att den flippar över till roller liksom.
Om man kastar längre så hyzerflippar man den, rejäl hyzervikel, typ 90 grader vid utsläpp. Du kan också ta i mindre och då bör den flyga rätt bra, alternativt svänga fint till höger. Eller så använder man den som rollerdisc
Bör gå att anyyflippa med forehand också. Tror man kan göra massa kul med den

Har inte lagt vantarna på astronaut än och kommer nog inte göra det heller, men misstänker att det ska vara en lättillgänglig DD för nybörjare eller personer som inte ritkigt har kraften för något stabilare? Har en Mamba som man kan köra rollers med, eller bara lite kast som behöver finlir i skogen :)

Har funderat på att köpa en korg att öva lite puttar på hemma i trädgården och på jobbet när jag sover där.

Någon erfarenheter av den billiga på 799:-? Har egentligen ingen lust att betala mer...

Screenshot_20210604-225904_Samsung Internet.jpg

Har funderat på att köpa en korg att öva lite puttar på hemma i trädgården och på jobbet när jag sover där.

Någon erfarenheter av den billiga på 799:-? Har egentligen ingen lust att betala mer...

Screenshot_20210604-225904_Samsung Internet.jpg
Jag köpte en riktig billig från hobbyhallen. Rekommenderar att kliva upp ett snäpp så de håller... Discmanias ska vara ok från vad jag läst. Bra pris också

Menar du att den för 799:- från Discmania är ok eller rekommenderar du att kliva upp i pris?
Den ska vara ok. Inte så tunnt material i den som i vissa andra billiga. Den jag köpte gick sönder snabbt, för tunnt material och dåliga svetsar. Kostade under 500 och jag köpte bara den då alla andra vettiga, inkl Discmanias, var slut överallt då

Den ska vara ok. Inte så tunnt material i den som i vissa andra billiga. Den jag köpte gick sönder snabbt, för tunnt material och dåliga svetsar. Kostade under 500 och jag köpte bara den då alla andra vettiga, inkl Discmanias, var slut överallt då

Tack! 👍 Då tror jag att det får bli en sådan.

• Like
Hjälp sökes!
Har ni tips på 2 eller max 3 discar till en 50-årig rookie som max kommer spela 2-4 ggr/år på Rudan eller Alby?
Helt oskolad=risig teknik=behöver förlåtande prylar....
Beställer helst allt från samma ställe (om det inte är så att det absolut lämpligaste för mig finns hos olika leverantörer!)
Tack på förhand från en som testat att kasta plast några gånger, men inte tror sig komma bli fast och gå runt med 15-20 st discar i en ryggsäck.....

Hjälp sökes!
Har ni tips på 2 eller max 3 discar till en 50-årig rookie som max kommer spela 2-4 ggr/år på Rudan eller Alby?
Helt oskolad=risig teknik=behöver förlåtande prylar....
Beställer helst allt från samma ställe (om det inte är så att det absolut lämpligaste för mig finns hos olika leverantörer!)
Tack på förhand från en som testat att kasta plast några gånger, men inte tror sig komma bli fast och gå runt med 15-20 st discar i en ryggsäck.....
Min absoluta rekommendation är att börja "rätt", dvs med putter och midrange. Kanske en fairwaydriver eller en lättkastad variant. De andra kan du ta när du fastnar, för det gör du, och har fått lite ordning på tekniken. Det vill säga kan kasta rakt och kontrollerat.
Finns mycket att välja på, personligen kör jag Latitude 64 rakt igenom.
Där skulle jag rekommendera en Pure att putta med i basic plast (eller annan putter) En Pure i Opto plast att kasta med, kortare hål som driver och vid inspel. En Fuse i valfri plast som midrange, fantastisk disc som är mycket pålitlig. Och en Sapphire som driver.
Men finns massor att välja på. Titta på discsport.se de har bra utbud och en del vettig läsning

Tillbaka
Topp