• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ditt bästa köp på länge!

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
iPad Pro 12.9 M1 i sig är helt outstanding för mig som fotograferar mycket. Redigerar uteslutande på den, blixtsnabb.
Men, det som gav mig wow-känsla är Magic Keyboard. Jag köpte det på vinst och förlust, och nu samlar mina MacBooks damm. Bästa tillbehöret jag någonsin köpt.

08429A21-97D6-42D0-A819-18ED826CD480.jpeg

Kan bara hålla med…

AF828A1B-AB7B-45FA-873C-77995DC0111C.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
På temat fläktar :cool: Kört pelarfläkt på balkongen de senast åren men nu jäklar skall det snyggas till. Utan att riktigt veta så tror jag på denna som bästa köpet…
0701B1D5-AF37-4A4C-BE29-D14B27F3FA01.jpeg
Precis lika bra som jag hoppats på. Som en svag kvällsbris på läge 1… Att man sedan kan ställa ledbelysningen mellan vitt, blåaktigt och varmgult i olika styrkor blir en bonus när mörkret börjar komma. Fjärren når utan problem ut genom tjock betongvägg så den har hållaren väggmonterats på inne…
Grymt nöjd, men monteringen var ingen lek… Trångt som bara den att montera med den kortare staven isf en längre som också följde med… Funderar nu på hur jag snyggast skall fästa kabeln mot taket. Funkar som det är men vill avlasta inkopplngen av elen. Japp… Suddiga blad för den snurrar just nu…
3547419F-7788-4FAF-9628-27650D2C6D17.jpeg
 

leicaphile

Panerai
Precis lika bra som jag hoppats på. Som en svag kvällsbris på läge 1… Att man sedan kan ställa ledbelysningen mellan vitt, blåaktigt och varmgult i olika styrkor blir en bonus när mörkret börjar komma. Fjärren når utan problem ut genom tjock betongvägg så den har hållaren väggmonterats på inne…
Grymt nöjd, men monteringen var ingen lek… Trångt som bara den att montera med den kortare staven isf en längre som också följde med… Funderar nu på hur jag snyggast skall fästa kabeln mot taket. Funkar som det är men vill avlasta inkopplngen av elen. Japp… Suddiga blad för den snurrar just nu…
3547419F-7788-4FAF-9628-27650D2C6D17.jpeg

Är väl bara att köpa nån enkel självhäftande kabelkanal. Finns ganska små, antar att det där är 2x0.75mm2 lampkabel så tar inte mycket plats.
 

Molgan

Cartier
För allt i världen, använd inte självhäftande kabelkanaler, om du använder ”bra” grejer så kommer tapeten att följa med om du behöver/vill dra om den i ett senare skede.
Köp en modell som skruvas fast, du behöver inte många små skruvar för att hålla den på plats..
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Fick hem denna förra veckan. Så sjukt prisvärd! 399kr och den är dubbelt så bra som panasonics och oral Bs bästa eltandborstar som kostar 3-4 gånger mer!!!

batteriet håller länge och laddas fullt på 2 timmar. 44 000 rörelser per minut och relativt tyst (jämfört med min gamla). Flera program att välja mellan baserat på dina preferenser och individuellt anpassat till dina tänder. Touch-skärm där du ställer in inställningar samt ser var du borstat sämre. Uppkoppling mot mobilen med bluetooth där du kan se var du missat att borsta och få statistik hur du historiskt använt tandborsten. Där kan du också se om det är dags att byta borsthuvud. Snyggt paketerat samt flera färger att välja på. Tror dock netonnet där den är billigast just nu endast erbjuder en färg.

xiaomi ligger bakom denna prisvärda skapelse så om ni inte vill att kinesiska staten ska känna till er tandhygienvanor så skippa denna 😂

x-pro_1200x1200 (1).jpg
 
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Min vinterrock.
Okänt märke ifrån Syd Korea, köpte den där.
Har nog haft den i 6 år nu, inte ens en tråd i en söm har gått upp. Ingen knapp ser ens sliten ut, trådarna som håller i knapparna ser fortfarande nya ut.
Bär den dagligen från höst till vår, fickor fyllda till bredden med saker utan att ens ha en tendens till att förlora ursprungliga formen.
Gav 1500kr för den....

Absolut mitt bästa köp någonsin.
 

leicaphile

Panerai
Det senaste var nog en sådan där slangbox från gardena. Tycker det skänker en tillfredsställelse varje gång jag drar in slangen då jag vet hur jobbigt och joxigt det kan vara när man har en vagn med slang som alltid korvar sig osv osv. Så det kan jag verkligen rekommendera

Håller med, har en 30-meters hängande på väggen här. Fick dock kassera den förra efter vi glömde att rulla in slangen och vår Automower tuggade lite på den.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Inte bara superlativ från mig. Fläkten är absolut tyst, men när man oscillerar så "knakar" den lite när den byter håll. Inte mycket men när den i övrigt är supertyst blir det påtagligt. Försökte få in lite 5-56 där jag misstänkte plast mot plast men ingen lycka än.
Nu har min också börjat knaka lite. Inte jättehögt, men once you hear it... 😩
 

Martin.

Omega
2-Faktor
1626113975950.png

1626114096176.png

Nitecore Tiki GID. Helt suverän nyckelringslampa. Micro USB uppladdningsbar, hölje med lysmassa, fler olika program, och framförallt är den alltid med eftersom den sitter på nyckelringen
1626114213577.png
Slår man upp impulsköp i en ordbok kommer en bild på mig. 20 sekunder efter jag läst din post var den beställd :)
Screenshot .jpg


För att bidra till tråden är mitt bästa köp senaste åren 2 diskmaskiner. Renoverade kök/hus och hade plats för två och det är med facit i hand guld, finns ingen bortförklaring till att ha disk framme.

Vänligen,
Martin
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Precis lika bra som jag hoppats på. Som en svag kvällsbris på läge 1… Att man sedan kan ställa ledbelysningen mellan vitt, blåaktigt och varmgult i olika styrkor blir en bonus när mörkret börjar komma. Fjärren når utan problem ut genom tjock betongvägg så den har hållaren väggmonterats på inne…
Grymt nöjd, men monteringen var ingen lek… Trångt som bara den att montera med den kortare staven isf en längre som också följde med… Funderar nu på hur jag snyggast skall fästa kabeln mot taket. Funkar som det är men vill avlasta inkopplngen av elen. Japp… Suddiga blad för den snurrar just nu…
3547419F-7788-4FAF-9628-27650D2C6D17.jpeg
Nu när det varit brutalt varmt (åtminstone i stockholm) - hur levererar takfläkten? Funderar på att skaffa en till sovrummet men osäker på om det blir svalt nog 😆
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Nu när det varit brutalt varmt (åtminstone i stockholm) - hur levererar takfläkten? Funderar på att skaffa en till sovrummet men osäker på om det blir svalt nog 😆
Nu har ju jag min på balkongen. Det är framförallt att den levererar konstant större flöde av luftflöde som är bättre än en golvfläkt. Har nog svårare att prestera när man ligger under ett täcke? Väldigt nöjd. Helt ljudlös till nivå 3. Sedan låter den lite men inget motorljud utan mer luftflödet. Tror att jag skulle satsat på AC i ett sovrum.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Nu till mitt bästa tips ett riktigt sommarfynd. Skynda fynda för snart lär den vara slut. Denna fläkt är fenomenal och billig.
https://www.netonnet.se/art/hem-hus...tar/andersson-golvflakt-vrf-2-7/1014774.9405/
599 pix, typ helt ljudlös, blåser som attan, ställbar lite hur som helst, fjärrkontroll. Ser förvisso ut som en fläkt men den får bo i garderoben när det är svala nätter. Min ac bor i källaren om det inte blir riktigt tokvarmt, jag kör knäpptyst fläkt. Älskar den redan. Ska köpa en till barnen också.
IMG_20210612_103042.jpg
Nu äntligen tillbaka i lager....

20210721_135240.jpg
 
Topp