• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ditt bästa köp på länge!

Haft den här en par veckor nu men för första gången på över tio år är det roligt att klippa gräsmattan. Hade tidigare en med sladd vilket var ett jäkla bök för att inte riskera att klippa sladden eller snurra den så den till slut går av. Har väl ca 250 M2 att klippa och batteriet räcker till två klippningar och laddas fullt på ca 2 timmar. Tystare och mycket lättare än den förra också. Ryobi RY36LMM46A med 46 cm klippbredd går att hitta på extrapris för under 4k ... :happyhappy:

Gräsklippare 2022-06-04.jpg

Tänkte väcka upp denna fantastiska tråd av två anledningar.

För det första för att inför kommande värmebölja påminna resterande forummedlemmar om vilket kap den fläkt som upprepade gånger nämnts i tråden är (till och med till sitt höjda pris).

För det andra för att fråga forumets andra fläktägare om den enda negativa fundering jag har om fläkten och eventuell lösning. Pipljudet när man byter inställningar är ju något högt, är det inte? Någon som vet om det går att stänga av det på något sätt?
Också noterat ljudet men inget jag lyckats ändra på. Sjukt att detta bumpades nu då jag sålde in denna fläkt till min svåger igår 😅 ska köpa två till denna säsong. Länk för påminnelse:

Inte rätt modell på bilden nedan, men en ordentlig steamer är faktiskt ett av mina klart bättre köp det senaste året.
Byxor, kavajer, skjortor, tröjor, allt blir snyggt och prydligt på ett par sekunder.

Kändes det drygt att stryka skjortan som blivit lite lätt skrynklig? Fram med steamern.

Kostymbyxor som hängt snett på galgen och fått veck? I med steamer och kör två drag rakt över och sen är de som nypressade.

6416D73C-DF11-4EF1-B3FA-A03CF10E1E24.jpeg

Inte rätt modell på bilden nedan, men en ordentlig steamer är faktiskt ett av mina klart bättre köp det senaste året.
Byxor, kavajer, skjortor, tröjor, allt blir snyggt och prydligt på ett par sekunder.

Kändes det drygt att stryka skjortan som blivit lite lätt skrynklig? Fram med steamern.

Kostymbyxor som hängt snett på galgen och fått veck? I med steamer och kör två drag rakt över och sen är de som nypressade.

6416D73C-DF11-4EF1-B3FA-A03CF10E1E24.jpeg
Har samma modell, dock inte alls imponerad. Kanske måndagsexemplar, stått och kämpat länge med enstaka skjortor :grumpy:

Har samma modell, dock inte alls imponerad. Kanske måndagsexemplar, stått och kämpat länge med enstaka skjortor :grumpy:
Har inte samma modell som på bilden, men likväl en Philips. Är sjukt nöjd med min.

Farsan hade trubbel med sin också, var som att den inte värmde och tryckte ut tillräckligt med varm ånga.

Lämna tillbaka och tacka för lånet och be om en ny!

Passar på att slå ett slag för Lidls cykelmekställ (Crivit bike workstand).
Det är bejublat på andra forum och jag håller med. Billigt (399kr), hyfsat lätt att ställa undan och väldigt stabilt.
Medföljer även lite tillbehör som ett tråg och gummiband för att lyfta cykeln på andra sätt.
Perfekt när man ska fixa med kedja och växlar tex. Finns i alla fall på mitt lokala Lidl för tillfället.
Ihopfällt:
_DSC8072-01.jpeg

I användning:
_DSC8079-01.jpeg

Kan även användas för annat om man vill...
_DSC8085-01.jpeg

Passar på att slå ett slag för Lidls cykelmekställ (Crivit bike workstand).
Det är bejublat på andra forum och jag håller med. Billigt (399kr), hyfsat lätt att ställa undan och väldigt stabilt.
Medföljer även lite tillbehör som ett tråg och gummiband för att lyfta cykeln på andra sätt.
Perfekt när man ska fixa med kedja och växlar tex. Finns i alla fall på mitt lokala Lidl för tillfället.
Ihopfällt:
_DSC8072-01.jpeg

I användning:
_DSC8079-01.jpeg

Kan även användas för annat om man vill...
_DSC8085-01.jpeg
Den legendariska fläkten! Fortfarande mitt bästa köp på länge. 😁

Hoppas att denna blir ett av mina bästa köp. Haft den större tidigare och den var grym. Men den nya versionen av den ska vara väldigt högljud, så chansa på den mindre.

Den där NetOnNet fläkten har gått från 599 till 799, och nu 990 kr!
Spontant känns det som att det finns mer prisvärda alternativ.

Som dessa från Xiaomi, där vissa till och med kan laddas upp och gå på batteri för samma pris.
Amazon drar dessutom av 100 kr om man handlar för över 400 kr...

1656336041493.png
Jag har Xiaomi Mi fan 2 som jag köpte under en vinter för ca 500kr, tjejen köpte Anderssons för 599kr när KS-hypen kom.

Mi fan räcker för mitt rum, mindre och mer estetiskt tilltalande men Andersson har fler inställningar samt fjärrkontroll med ett riktigt jobbigt pipljud. Xiaomin går säkert att styra via appen iofs.

Jag har Xiaomi Mi fan 2 som jag köpte under en vinter för ca 500kr, tjejen köpte Anderssons för 599kr när KS-hypen kom.

Mi fan räcker för mitt rum, mindre och mer estetiskt tilltalande men Andersson har fler inställningar samt fjärrkontroll med ett riktigt jobbigt pipljud. Xiaomin går säkert att styra via appen iofs.
Aa. Xiaomi kan styras med app eller Alexa / Google.

Går tydligen att ställa in rätt mycket. Inga irriterande pip i alla fall 🥲

Xiaomi'n är ganska smidig med appen. Och den kan gå på batteri om det skulle behövas.

Senaste bästa köp är nog lite stillhet i skärgården.
IMG_20220605_122037.jpg

Den där NetOnNet fläkten har gått från 599 till 799, och nu 990 kr!
Spontant känns det som att det finns mer prisvärda alternativ.

Som dessa från Xiaomi, där vissa till och med kan laddas upp och gå på batteri för samma pris.
Amazon drar dessutom av 100 kr om man handlar för över 400 kr...

1656336041493.png
Köpte två till Anderson idag 😜 torsk

Storytel Reader, så imponerad. God läskomfort, så mycket att välja på! Läser mycket, bara ladda ner och ta bort, om det inte är intressant. Välj typsnitt och storlek på text, samt olika bakgrundsbelysning!
D7D36AED-6D5F-43AF-A62B-1870B88A21C0.jpeg

Senast ändrad:
Här kommer beviset för att jag håller på att bli gammal! En värmepump till sommarhuset. Varför skulle det dröja tills nu? Njuter av att sitta på andra sidan Sverige, sippa på ett glas och se temp, luftfuktighet, förbrukning mm direkt i appen. Ibland sänker jag en grad… bara för att jag kan.
C6380361-02C0-4C4C-AD67-529F45A97D23.jpeg

Tillbaka
Topp