• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ditt bästa köp på länge!

Jag äger tyvärr ingen fläkt, men jag kan bidra med mina absolut bästa köp senaste åren!

Först ut Ikeas UTRUSTA, en servomotor som monteras bakom kökslådorna, så allt som behövs för att öppna lådan är en liten dutt med knäet eller foten, så åker lådan ut av sig självt. Kan låta onödigt för vissa men när man väl har prövat det går det inte leva utan. Nu mera hade jag önskat att ha det på allt, det har T.O.M. hänt att jag har sparkat till på diskmaskinen och undrat varför den inte öppnar sig...
servo.PNG

Nummer två på listan är mina tvål/schampo dispensers från Simplehuman.
Tröttnade på tusen olika flaskor som ramlar runt på ostadiga duschhyllor, som jag alltid lyckas armbåga ner när jag schamponerar mig...
100% hotellkänsla och rent och prydligt i duschen. Rekommenderas starkt!

simplehuman.PNG
Förövrigt förbannat rolig tråd det senaste, bra läsning!

Bilagor

• badrumbadrum.jpg
    badrumbadrum.jpg
    70 KB · Visningar: 44
Efter att ha spenderat någon vecka i sommarhuset (med ”vanlig” plastfolie) inser jag vilken fenomenal grej Ninjaplast är. Dubbelt så dyr men räcker tre gånger så länge och helt utan krångel. Helt klart en grej jag inte visste mig behöva men nu inte vill vara utan.

7DBF3424-D7CC-4631-AD6C-41FB68081A1F.jpeg

Efter att ha spenderat någon vecka i sommarhuset (med ”vanlig” plastfolie) inser jag vilken fenomenal grej Ninjaplast är. Dubbelt så dyr men räcker tre gånger så länge och helt utan krångel. Helt klart en grej jag inte visste mig behöva men nu inte vill vara utan.

Instämmer. Gav sådana som julklapp till föräldrar och syskon för några jular sedan :D

Jag äger tyvärr ingen fläkt, men jag kan bidra med mina absolut bästa köp senaste åren!

Först ut Ikeas UTRUSTA, en servomotor som monteras bakom kökslådorna, så allt som behövs för att öppna lådan är en liten dutt med knäet eller foten, så åker lådan ut av sig självt. Kan låta onödigt för vissa men när man väl har prövat det går det inte leva utan. Nu mera hade jag önskat att ha det på allt, det har T.O.M. hänt att jag har sparkat till på diskmaskinen och undrat varför den inte öppnar sig...
servo.PNG

Tröttnade på tusen olika flaskor som ramlar runt på ostadiga duschhyllor, som jag alltid lyckas armbåga ner när jag schamponerar mig...

simplehuman.PNG
Håller med om IKEA motorn. Så bra!
Once you have it...
Samma sak när det kommer till soft close på toastolar. Känns dessutom säkrare när man har kids

1DC6538F-330D-4534-B50D-9FD91B6FC0B7.jpeg
Tacky plastgrej som kanske inte direkt förhöjer trädgårdens utseende. Men så löjligt bra i värmebölja med sommarlovslediga barn att den kvalar in i tråden.

Deras soppåsar är grymma också! Riktigt skönt med snörstängning

servo.PNG

simplehuman.PNG

Har också Ikeas motor och instämmer, riktigt bra!
Nu säljer Ikea bara modellen från Blum till lådan under diskbänken (som är grundare ön en fulldjupslåda). Men för den som vill lyxa till det även till alla andra lådor/skåp så finns det hos Blum. https://www.blum.com/se/sv/products/motion-technologies/servo-drive/overview/

Har också Ikeas motor och instämmer, riktigt bra!
Nu säljer Ikea bara modellen från Blum till lådan under diskbänken (som är grundare ön en fulldjupslåda). Men för den som vill lyxa till det även till alla andra lådor/skåp så finns det hos Blum. https://www.blum.com/se/sv/products/motion-technologies/servo-drive/overview/
Med bättre lösning än en stickkontakt per motor, hoppas jag? :)

Vi renoverade kök nu i sommar och köpte en vanlig mekanisk tryck-öppna (Ikea Exceptionell). Den lever tyvärr inte upp till namnet, i alla fall inte för lådan under diskbänken. Det brukas våld mot lådjäveln varje dag. Vid nästa varuhus-besök byter jag till en Maximera + motorn. Vi hade motorn i förra köket och saknar den innerligt...

Tänkte väcka upp denna fantastiska tråd av två anledningar.

För det första för att inför kommande värmebölja påminna resterande forummedlemmar om vilket kap den fläkt som upprepade gånger nämnts i tråden är (till och med till sitt höjda pris).

För det andra för att fråga forumets andra fläktägare om den enda negativa fundering jag har om fläkten och eventuell lösning. Pipljudet när man byter inställningar är ju något högt, är det inte? Någon som vet om det går att stänga av det på något sätt?

Tänkte väcka upp denna fantastiska tråd av två anledningar.

För det första för att inför kommande värmebölja påminna resterande forummedlemmar om vilket kap den fläkt som upprepade gånger nämnts i tråden är (till och med till sitt höjda pris).

För det andra för att fråga forumets andra fläktägare om den enda negativa fundering jag har om fläkten och eventuell lösning. Pipljudet när man byter inställningar är ju något högt, är det inte? Någon som vet om det går att stänga av det på något sätt?
Vilken tur att man har en till, i obryten förpackning! Ljudet? Stör inte så mycket faktiskt

Denna förgyller vardagen sedan någon vecka tillbaka! Optimering av användning. Lika revolutionerande som när lådorna ersatte hyllplanen i köksbänkarna.
Det ser smidigt ut, samtidigt äter en snurrbar skiva över en fyrkantig yta alldeles för mycket yta för att det skulle fungera i min fulla kyl 😕

Tillbaka
Topp