• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Djurgårdens IF - Lite finare, lite bättre tråden

DDraper

Omega
Skakig vinst igår vilket gav mig mer lättnad än glädje. Hade hoppats på lite plusmål mot MFF vilket kan bli helt avgörande men vi tar segern och får vara nöjda där. 4/4 i dessa enklare matcher kan inte vara annat än MVG. Sen hade jag hoppats på mer tapp från Söder och Skåne (Solna har trots allt tappat fem pinnar senaste fyra) men så är det. Inga varningar på Ulven, Mackan och Ringen är ett stort plus.

Jag tror det kommer krävas minst ett kryss på söndag för SM-guldet. Vid ev. torsk så kommer den vetskapen för MFF få dom att gasa igenom Götet, Bajen och AIK.

Värdelöst för hjärtat, nerverna och produktiviteten under dagarna men fasen vad fin Allsvenskan är. Inga mästare med tio matcher kvar här inte. Tror inte vi vet vem som lyfter den förens i omgång 30. Ses på söndag vänner!
 
H

Hysteria

Guest
Skakig vinst igår vilket gav mig mer lättnad än glädje. Hade hoppats på lite plusmål mot MFF vilket kan bli helt avgörande men vi tar segern och får vara nöjda där. 4/4 i dessa enklare matcher kan inte vara annat än MVG. Sen hade jag hoppats på mer tapp från Söder och Skåne (Solna har trots allt tappat fem pinnar senaste fyra) men så är det. Inga varningar på Ulven, Mackan och Ringen är ett stort plus.

Jag tror det kommer krävas minst ett kryss på söndag för SM-guldet. Vid ev. torsk så kommer den vetskapen för MFF få dom att gasa igenom Götet, Bajen och AIK.

Värdelöst för hjärtat, nerverna och produktiviteten under dagarna men fasen vad fin Allsvenskan är. Inga mästare med tio matcher kvar här inte. Tror inte vi vet vem som lyfter den förens i omgång 30. Ses på söndag vänner!
Är med dig. Men så säger de ju också att det är dessa matcher som är de tuffaste.
Malmö tar aldrig 9p vs Göteborg Bajen och AIK. De kommer tappa. Helt klart tuffaste kvarvarande spelschema. Bajen kommer aldrig vinna guld igen, någonsin. AIK känns riktigt trötta. Jag tror på vinst på söndag.
 
Vinn, bara vinn!
DCBCD3B0-8677-47EA-999A-CB757D0DF009.jpeg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Vi gör ju en bra match. Så störande när man tänker så. Vi hade ju 2-2 ett par gånger men allsvenska gudarna är inte med oss.
 

Isodor

Audemars
Har svårt att föreställa mig er smärta, att konstant förlora derbyn, år in och år ut.

Hur ser ni djurgårdare på återstående matcher, är det hopp om guld eller känns det kört?
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Har svårt att föreställa mig er smärta, att konstant förlora derbyn, år in och år ut.

Hur ser ni djurgårdare på återstående matcher, är det hopp om guld eller känns det kört?
Malmö möter både gnaget och bajen. Kryss i dom matcherna hade smakat fint. Krävs endel av oss också men hoppet är det sista som lämnar :)
 
H

Hysteria

Guest
Har svårt att föreställa mig er smärta, att konstant förlora derbyn, år in och år ut.

Hur ser ni djurgårdare på återstående matcher, är det hopp om guld eller känns det kört?
Alla förlorar derbyn. Vi förlorar bara lite mer just nu helt enkelt. Lite delat läger och tror att många skriver i affekt från gårdagen, men det var 14 år sedan vi låg såhär bra till i tabellen så sent på året. Att ta ett guld med 4 derbytorskar må vara det största fuck-you i historien, så det är klart att hoppet lever. Malmö har som sagt ett tufft spelschema, både sett till AS matcher och Europa. Jag är bara glad att vi fortfarande fyller arenan på derbyn, trots ständiga motgångar.
 

seppo

Omega
2-Faktor
Har svårt att föreställa mig er smärta, att konstant förlora derbyn, år in och år ut.

Hur ser ni djurgårdare på återstående matcher, är det hopp om guld eller känns det kört?

Känner att det är kört då varken gnaget eller bajen lär plocka poäng från mff, sen är jag väldigt pessimistisk idag. Brutalt trött på att DIF är bättre i derbyn men inte får utdelning för det.
 
Visst, jag var jävligt grinig över torsken mot bussbajsarna men va fan, såå illa är det inte. Vi slog ut dom ur cupen i våras och vann förra höstderbyt. Galgarna skickade vi ut ur cupen förra säsongen på kompisvallen. Nu går vi rent och tar hem fat cats pokal dit den hör hemma (om den får rum i pokalrummet i Olympiastadion).
 
H

Hysteria

Guest
Har av massa katastrofala anledningar missat fixa plåt mot Örebro. Slänger ut tråden på 114 men om någon här skulle ha en ticket över till sofia nedre, slaktkurvan eller familjeläktaren så PM gärna. Pengarna till tifokidsen!
Edit. Löst.
 
Senast redigerad av en moderator:

limerose

Omega
Vinner vi mot götet och Örebro, samt MFF kryssar mot både gnägget och Haif... Wow. Det är fan ingen omöjlighet att det kan vara klart redan innan Norrköping. Jag tror att vi har det i egna händer, tar vi 9 poäng så tror jag vi tar guldet.
 
Vinner vi mot götet och Örebro, samt MFF kryssar mot både gnägget och Haif... Wow. Det är fan ingen omöjlighet att det kan vara klart redan innan Norrköping. Jag tror att vi har det i egna händer, tar vi 9 poäng så tror jag vi tar guldet.
Litar inte ett skit på råttorna och vraken. Tro mig, dom missar hellre en europaplats än hjälper oss vilket historien visar.
 
Topp