• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Djurgårdens IF - Lite finare, lite bättre tråden

H

Hysteria

Guest
Sjukaste. Ring är den enda spelaren som gör en godkänd match idag. Fullkomligt älskar Haris. Buya är ju en jävla chef. Att sen se bajen-tomtarna sitta på en bar i sjöstan i IFK-tröjor, svårt att se ett bättre avslut på den här kvällen.
 

DDraper

Omega
Sjukaste. Ring är den enda spelaren som gör en godkänd match idag. Fullkomligt älskar Haris. Buya är ju en jävla chef. Att sen se bajen-tomtarna sitta på en bar i sjöstan i IFK-tröjor, svårt att se ett bättre avslut på den här kvällen.

Tycker Une är bra. Mackan klart godkänd. Annars inget vidare men 3p är allt i detta skede.
 

seppo

Omega
2-Faktor
Trist att en Dommarskandal sannolikt avgör var SM guldet skall hamna.
Vid korrekta domslut så hade Göteborg vunnit matchen..

Hade domare aldrig tabbat sig så hade vi haft mer än en(!) tilldömd straff denna säsong, aik fått typ 5 straffar rättvist bortdömda, samt att Bajen hade aldrig tagit sm guldet 2001.

Jag fattar inte detta ramaskri just när vi råkar gynnas av detta? Eller jo, det gör jag nog, för DIF berör.
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
EC1hEpBX4AAnJ0o.jpg
 

Sjobedan

Rolex
Jag bryter ihop... orkar inte med årets avslutning.

Lycka till i slutspurten. Hoppas att MFF kan plocka de sista 6p och ge er en match om guldet och CL platsen.
 

DDraper

Omega
Jag bryter ihop... orkar inte med årets avslutning.

Lycka till i slutspurten. Hoppas att MFF kan plocka de sista 6p och ge er en match om guldet och CL platsen.

Ja, jag förstår det. Det måste kännas riktigt tungt att (ev.) tappa guldet två år i rad till Stockholm med tanke på kostymen ni sitter med. Ska egentligen inte kunna hända med tanke på vilket lag ni har och vad ni lyckats bygga upp senaste åren. Nu är inget klart och jag är givetvis färgad i min syn på det hela men jag tycker inte riktigt ni förtjänar guldet varken förra året eller i år så inget rån. Ni kommer givetvis vara stora favoriter även nästa år.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
En fråga angående offsiden innan hörnan som vi gjorde mål på.
Om två spelare kommer fria med målvakten så kan de alltså inte passa varandra?

Anteckning 2019-10-22 114420.jpg
 

Sjobedan

Rolex
Ja, jag förstår det. Det måste kännas riktigt tungt att (ev.) tappa guldet två år i rad till Stockholm med tanke på kostymen ni sitter med. Ska egentligen inte kunna hända med tanke på vilket lag ni har och vad ni lyckats bygga upp senaste åren. Nu är inget klart och jag är givetvis färgad i min syn på det hela men jag tycker inte riktigt ni förtjänar guldet varken förra året eller i år så inget rån. Ni kommer givetvis vara stora favoriter även nästa år.
Det är straffmissarna i våras som har förstört det. Det och oavgjort mot AIK nu senast.

Gällande rån...
Alla har dragit på stora ord sedan matchen igår. Men liknande saker har hänt oss hela säsongen (säkerligen er också). Men nu har vi inte VAR och domarna håller den nivån de gör. Tyvärr inte mycket att påverka.
 

DDraper

Omega
Det är straffmissarna i våras som har förstört det. Det och oavgjort mot AIK nu senast.

Gällande rån...
Alla har dragit på stora ord sedan matchen igår. Men liknande saker har hänt oss hela säsongen (säkerligen er också). Men nu har vi inte VAR och domarna håller den nivån de gör. Tyvärr inte mycket att påverka.

Ja det blir lite av en symbol för er säsong än så länge. Ni har också en period i somras har jag för mig när ni kryssar fem av sex matcher eller något i den stilen. Väldigt starka att så säkert ta sig till EL-gruppspel men klart att ni har målbilden och kravet att även ta guldet vilket nu känns en bit bort även om både vi och Hammarby kan snubbla. Jag tror dock absolut att ni grejar topp tre och Europa. Klart ni fixar minst ett kryss på måndag?

Ja jag håller med. Det är lite pajjigt att mena på att det är där hela säsongen avgörs. Har som förstärkts efter matchen där folk menade på att IFK var överjävligt bra och att Djurgårn var helt utspelade. Göteborg var bra men hade trots allt noll skott på mål mot Djurgårdens fyra. Djurgårn gjorde inte på något sätt en bra match men skulle inte kalla det för rån. Buya var klinisk när läget uppstod. Kvalitet rakt igenom på den höran. Visst skulle det ha varit straff men håller med Kim B i att det är lågt att sitta och gnälla på en offside på en situation som leder till en hörna där dom totalt går bort sig och ger motståndarlaget och en av seriens vassaste målskytt flera meter i straffområdet. Håller inte och även om dom överraskar i år är dom rätt uddlösa offensivt.
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Försöker överallt: Biljett till peking? Tjejen förtjänar biljett till den matchen så jäkla mycket... Nästan så jag ger bort min snart men vill jag såklart inte. Hon åker på varenda match så hade velat ha även om det inte var potentiell guldmatch.

Hoppas vi tar det näst sista genom att oavgjort i aik mot mff och att bajen torskar eller kryssar. Att behöva ta poäng i peking borta känns för nervöst.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är det som krävs för att nästa match ska bli avgörande? Lite för lat för att räkna själv :)
Vinst Djurgården
Lika aik-malmö
Förlust Hammarby
?
 

Makkanxd

Rolex
Försöker överallt: Biljett till peking? Tjejen förtjänar biljett till den matchen så jäkla mycket... Nästan så jag ger bort min snart men vill jag såklart inte. Hon åker på varenda match så hade velat ha även om det inte var potentiell guldmatch.

Hoppas vi tar det näst sista genom att oavgjort i aik mot mff och att bajen torskar eller kryssar. Att behöva ta poäng i peking borta känns för nervöst.
Låg ju ett säsongskort i Norrköpingsklacken ute på tradera :D
Poäng är nog inga problem sålänge lika räcker :)
 

DDraper

Omega
"Vi får hoppas att Djurgården börjar skaka."- Guillermo Molins
"Det tror jag inte!" - Kim

Har Kim sagt det så! Taggad till tänderna. På måndag kör vi!
 
Topp