• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Djurgårdens IF - Lite finare, lite bättre tråden

Borås 2002 - check
Halmstad 2003 - check
Göteborg 2005 - check
Norrköping 2019 - ...

Jag var även på Malmö away 2002. Kände redan då att säsongen skulle bli magiskt. 2000 djurgårdare sjöng Sjung högt för Djurgårn, vårat lag (Jan Vennegor of Hesselink) i 30min efter slutsignal. Laget kom och tackade av oss och Kims ögon var helt överväldigad av supporten!
10 000 djurgårdare i Borås var världsklass, helt otroligt att se karavanen av bilar och bussar på vägen dit.

Borås 2002 - check
Halmstad 2003 - check

Har sett ett SM-guld på plats. 2003, farsan var sjuk 2002 och lovade att vi skulle åka om det blev liknande nästa år och så blev det. 2005 hade jag säsongskort men var inte på öis borta.

Jag är född 1990. Så ett guld nu skulle betyda så jävla mycket. Skillnad mot när man var ung tonåring. Nu har man gått igenom så sjukt mycket, många vänner och minnen. Dåliga och bra perioder. Så ett guld nu skulle slå allt man upplevt i livet. Men jag vågar inte tro något förrän matchen är slut.

Har sett ett SM-guld på plats. 2003, farsan var sjuk 2002 och lovade att vi skulle åka om det blev liknande nästa år och så blev det. 2005 hade jag säsongskort men var inte på öis borta.

Jag är född 1990. Så ett guld nu skulle betyda så jävla mycket. Skillnad mot när man var ung tonåring. Nu har man gått igenom så sjukt mycket, många vänner och minnen. Dåliga och bra perioder. Så ett guld nu skulle slå allt man upplevt i livet. Men jag vågar inte tro något förrän matchen är slut.

Själv aktiv sedan -09 och därav mycket misär, det här är alltså eventuellt första gången jag får fira g*** på plats. Men största minnena för mig är Assyriska hemma 09 (första planstormningen), Odessa, cupguldet samt Malmö borta i år. Vilket sjukt roligt år det varit att blicka tillbaka på för övrigt, oavsett hur slutet blir på lördag.

Själv aktiv sedan -09 och därav mycket misär, det här är alltså eventuellt första gången jag får fira g*** på plats. Men största minnena för mig är Assyriska hemma 09 (första planstormningen), Odessa, cupguldet samt Malmö borta i år. Vilket sjukt roligt år det varit att blicka tillbaka på för övrigt, oavsett hur slutet blir på lördag.
Exakt så. Själv varit rätt aktiv från -09 med lite uppehåll pga jobbat ihjäl mig. Minns assyriska väl, även Göteborg borta 0-4 året efter (eller om det var 2 år efter kanske..) Mkt skit med Sharbel T, pissmatcher och liknande. 11 bast 2005 så ja, det har länge varit en dröm att uppleva DIF vinna AS i vuxen ålder. Men mår helt seriöst så jävla pissigt. Det har varit en grym säsong absolut, men finns ingen middleground. Antingen guld, eller tappa till Bajen? Sån enorm kontrast.

Borås 2002 var speciellt så hoppas ni lite yngre som missade det får uppleva det på lördag!
Något som hängt kvar från matchen på Ryavallen är när speakern förgäves försökte förklara för Djurgårdspubliken på sittplats att "på sittplats SITTER man ner" :D

Borås 2002 var speciellt så hoppas ni lite yngre som missade det får uppleva det på lördag!
Något som hängt kvar från matchen på Ryavallen är när speakern förgäves försökte förklara för Djurgårdspubliken på sittplats att "på sittplats SITTER man ner" :D

Var på plats då även 2005 när Ellos kördes över med 8-1 hemma. Hade med bror min säsongsbiljetter på sektion E på stadion, rad 1 i många år.

Nu gäller det att välja rätt inför morgondagen.
CDC188E1-D5DC-4268-A7C7-683BA9D81E5E.jpeg

Bor i Linköping och tänkte ta mig till Norrköping med familjen. Känner någon till någon plats man kan se matchen på TV där även en 5- och 3-åring kan vistas? De sjunger självklart med i de flesta sångerna (den äldre mer än den yngre) men samtidigt måste det vara en trygg miljö.

Tillbaka
Topp