• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Jag förstår verkligen din frustration. Nu är det ju en klocka som är väldigt fin både på gummi och nato så du kommer klara dig igenom de här veckorna, men det är inte vad man förväntar sig av en ny klocka.

Hur upplever du klockan och länkens kvalitet i övrigt? Jag har fått lite knasvibbar från Doxa den senaste tiden. Nytt management och plötsligt så går de från små serier till att fläska på med flera nya releaser och allt i alla färger samtidigt med sån fart att de till exempel inte ens orkar gör ordentliga kronor utan smackar på en målad orange på alla sub300 oavsett tavelfärg. Missförstå mig inte: Jag älskar Doxa. Det är därför jag blir orolig över vad de pysslar med just nu.

Jo jag blev bara lite sur, hade ju inte räknat med att det skulle paja. I övrigt tycker jag den känns riktigt solid, har inget annat att anmärka på vad gäller kvalitet på vare sig klockan eller länken.

_DSF0253.jpg
_DSF0228.jpg

Doxa idag.

Halloj, ny i tråden! Smygtittat på bilder då och då och har alltig åååat och hååat åt Doxa-designen. Trots det har jag aldrig tänkt att det är nåt för mig. Mest beundrat på avstånd. Men så tittade jag lite på hemsidan trots allt och hittade 300T Caribbean och fick starka vill-ha-känslor. Särskilt när jag såg storleken. Den är alltså 44.5 lug to lug? Det är ju perfekt.

Halloj, ny i tråden! Smygtittat på bilder då och då och har alltig åååat och hååat åt Doxa-designen. Trots det har jag aldrig tänkt att det är nåt för mig. Mest beundrat på avstånd. Men så tittade jag lite på hemsidan trots allt och hittade 300T Caribbean och fick starka vill-ha-känslor. Särskilt när jag såg storleken. Den är alltså 44.5 lug to lug? Det är ju perfekt.
Precis. Perfekt. Köp:D

Tröttnade du, behövde stålarna eller är du helt osentimental? Tur för nya Doxa- vänner att några klarar att släppa.
Inget av dom och är sällan sentimental men behöver hitta ett sätt att sluta flippa. Den enda klockan jag egentlig mått illa av att jag sålt var en Heuer kvarts 80-talare i patinerat och härjat skick som jag såg till att fixa till. Så nu är tanken att bygga upp en trio av semi vintage över tid. En på väg och avväger vilken nummer två blir just nu.

Tillbaka
Topp