• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Jag tror inte aquamarine har stått på tavlan som modell tidigare. Det är nytt för de nya 300t och 1500t (och det enda av modellnamnen som är en färg).
Så är det nog. Undrar om turkos är den enda färgen som hetat professional förutom originalet orange? Vad jag sett, och jag har inte sett allt, har en Searambler alltid varit silverfärgad och en Sharkhunter har alltid varit svart. Caribbian har väl alltid varit mörkblå. Ingen av dessa har väl någonsin hetat Professional, vad jag vet. Ingen stor grej, men jag reagerade när jag såg att det stod Professional på min turkosa ”Aquamarine”. :) Nörderi!

Så är det nog. Undrar om turkos är den enda färgen som hetat professional förutom originalet orange? Vad jag sett, och jag har inte sett allt, har en Searambler alltid varit silverfärgad och en Sharkhunter har alltid varit svart. Caribbian har väl alltid varit mörkblå. Ingen av dessa har väl någonsin hetat Professional, vad jag vet. Ingen stor grej, men jag reagerade när jag såg att det stod Professional på min turkosa ”Aquamarine”. :) Nörderi!
Jodå, det har funnits fler men bara specialutgåvor:
IMG_20200430_125420_1.jpg
IMG_20200430_125541.jpg
IMG_20200430_125611.jpg
IMG_20200430_125619.jpg

Bilder från DOXA SUB a 50 year journey av Dr. Peter McClean Millar

Senast ändrad:
Se där! Då är det först på senare tid som de börjar strukturera upp det i namn och färger. Tack för din tid.
I would say before and after. Those special versions are all from around 2005-2015 I would guess? Before the rebirth there was pro, sharkhunter, searambler and divingstar. Orange, black, silver, and yellow. Caribbean and aquamarine are of this century.

I would say before and after. Those special versions are all from around 2005-2015 I would guess? Before the rebirth there was pro, sharkhunter, searambler and divingstar. Orange, black, silver, and yellow. Caribbean and aquamarine are of this century.
Doxa är rörigt! Grovt kan man se tre perioder för deras klassiska dykare:
1. 1967- mitten -70: 300, 300t osv. som sharkhunter, proffesional, divingstar, searambler men också conquistador med orange tavla men med heliumventil.
2. Mitten -70-början 80: extra rörigt t.ex
Screenshot_2020-04-30-22-48-10.png

3. Återfödelse 2002-2018: samma modeller och färger som från början men också specialversioner som Project awear i aquamarine men med prof på tavlan. Under den här periden kommer också blå carribean i olika versioner, gmt tex.
2019- : Ny ledning. Klassiska modeller/färger men också aquamarine som modell/färg. Ny Sub 200 m.m.
En härlig röra alltså och då har vi inte berört damdykarna som tex seamaid:)

Senast ändrad:
Grattis, riktigt fin! Vad är ditt första intryck av klockan?

Krispig! Grattis! Fin orange färg. Nu kan sommaren få komma.

Tack! Ja, nu kan solen och sommaren absolut komma.
Klockan känns riktigt bra! Har i och för sig bara hunnit köra den några timmar, men första intrycket är mycket bra. Tavlan är grym! Det kupade safir glaset ger den en extra dimension. Länken är snygg och riktigt bekväm :)

Får komma med en lite mer utförlig recension senare.

Tack! Ja, nu kan solen och sommaren absolut komma.
Klockan känns riktigt bra! Har i och för sig bara hunnit köra den några timmar, men första intrycket är mycket bra. Tavlan är grym! Det kupade safir glaset ger den en extra dimension. Länken är snygg och riktigt bekväm :)

Får komma med en lite mer utförlig recension senare.
Mer bilder när du får tid. Det vore kul.

Tillbaka
Topp