• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Smala handleder-gänget är en skara som jag räknar mig själv till också så det understryker egentligen det jag hade på känn sedan innan; att det är en ”vanlig” 300 jag borde satsa på och inte en 300T.

Bara att fortsätta att speja om det dyker upp något lämpligt på k&s med andra ord 🙂
300 är en underbar klocka! Den är absolut min favorit! Samtidigt så är inte 300T något man bör vara "rädd" för även med en smal handled. En av Doxornas styrkor är den korta L2L så de är lättburna. I alla fall om inte Doxa hade f-ckat upp länkkonstruktionen på 300T, men som tur var är det ganska lätt fixat och det är möjligt att Doxa faktiskt HAR fixat det numera på de som säljs idag :)

doxa_300_moss_1.jpg

Ytterst nöjd med denna. Enda negativa än så länge är att den fått mig att fundera på huruvida jag "behöver" min synchron längre.

1000010235.jpg
Förstår det. Av alla klockor jag någonsin ägt så är det Silverlungan jag saknar oftast. Just nu väntar jag och ser om det äntligen kommer en 300 i titan under Watches and wonders.

Förstår det. Av alla klockor jag någonsin ägt så är det Silverlungan jag saknar oftast. Just nu väntar jag och ser om det äntligen kommer en 300 i titan under Watches and wonders.
Ja det förstår jag verkligen. Den är ytterligare ett par snäpp coolare än min! Men måste ändå säga att största överraskningen är hur bekvämt och bra den sitter.

300 i titan vore onekligen kul! Mer troligt är kanske en beta i platina med lite fräsiga stenar på?.. :)

Ja det förstår jag verkligen. Den är ytterligare ett par snäpp coolare än min! Men måste ändå säga att största överraskningen är hur bekvämt och bra den sitter.

300 i titan vore onekligen kul! Mer troligt är kanske en beta i platina med lite fräsiga stenar på?.. :)
Ja den är otroligt bekväm vilket är bara en av sakerna jag saknar med den.

Haha ja, du prickade nog helt rätt. Platina med diamanter och visare i härdad kashmir. Prislapp på cirka $1m och för att hålla priset nere har man stoppat i ett Kina Quartz.

Börjar gå i tankarna om att köpa ännu en sån här fast med iconic caribbean tavla.
Helt normalt i en ding ding klockvärld 🤓
Grym modell helt enkelt.
1740219609030.jpeg
Helt rimligt! Den där har verkligen växt på mig sen släppet. Kan tänka mig sen bär riktigt bra med dom måtten. Lite mer "gada" än övriga doxamodeller.

Helt rimligt! Den där har verkligen växt på mig sen släppet. Kan tänka mig sen bär riktigt bra med dom måtten. Lite mer "gada" än övriga doxamodeller.
Ja den bärs riktigt bra. Kan dock tycka att storebror 300 också är relativt smidig med sina mått. Men 200T är att föredra för mig. Gillar on the fly funktionen i länken skarpt och att man ej behöver ta av sig klockan för att justera.

Ja den bärs riktigt bra. Kan dock tycka att storebror 300 också är relativt smidig med sina mått. Men 200T är att föredra för mig. Gillar on the fly funktionen i länken skarpt och att man ej behöver ta av sig klockan för att justera.
Ja, just en sådan funktion på spännet är nog det enda jag saknar på 300! Funkar ändå dock men om man fick önska..

En nackdel med 200T är 18 mm lug width tycker jag. Det finns nästan inget roligt att välja på om man vill ha omväxling från länken. Doxas original gummi för 6200 (!) finns ju och det är säkert riktigt snyggt, men priset är ju mindre snyggt.

Det här är väl egentligen den enda nackdelen med modellen. Annars så tycker jag den är riktigt lyckad.

Tillbaka
Topp