Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tittar man på konkurrensen så tror jag Doxan har en bra chans att ta hem priset.
Den är grym! Någon som vet om boetten ändrats något eller om de nytillverkade länkarna passar denna?https://klocksnack.se/threads/doxa-sub-1500t-searambler-prisbump-köp-skiten-nu.135484/
Ja hade jag haft pengarna så
Ja just det..tänkte inte på det. Länk vill man ju ha till domDen är grym! Någon som vet om boetten ändrats något eller om de nytillverkade länkarna passar denna?
Om de nya passar så kostar det 5K att komplettera med en länk, inte så farligt ändå jämfört med många andra märken.Ja just det..tänkte inte på det. Länk vill man ju ha till dom
Fin men skitstor! 45mm och 16mm hög. Kräver sin handled minst sagt.Den är grym! Någon som vet om boetten ändrats något eller om de nytillverkade länkarna passar denna?
Japp, rätt kaxig bit. Kort lug-lug på 47mm så funkar nog ändå bra även på en smal handled skulle jag tro. Som en tjock Turtle typ.Fin men skitstor! 45mm och 16mm hög. Kräver sin handled minst sagt.
Fin men skitstor! 45mm och 16mm hög. Kräver sin handled minst sagt.
Inga problem härJapp, rätt kaxig bit. Kort lug-lug på 47mm så funkar nog ändå bra även på en smal handled skulle jag tro. Som en tjock Turtle typ.
Hehe, då är det bara att köra!Inga problem här
En annan gångHehe, då är det bara att köra!
Skaffade ett polariseringsfilter till mitt 50mm “nifty fifty”. Tänkte till klockbilder på mina klockor med domat glas, då dom är lite bökigare att fota (tycker jag). Effekten var dock inte lika dramatisk som jag hoppats. Ni vet ju själva när man kör bil, har polariserade solbrillor på och kollar på klockan, och där finns ett djup och en klarhet som annars är svår att få?
Nåväl, tog några bilder för test iallafall. Har ni någon erfarenhet eller åsikt om just pol-filter?
Tack! Ska ge mig ut igen när tid gives och testa mer.Huskeregler:
- Hvis det er et CPL (circular pol. filter), så roter det mens du ser inn i viewfinder på kameraet når rett vinkel oppnås (=refleksjoner fjernes)
- Husk at lyset du skal filtrere bort må komme fra en gitt vinkel fra lyskilden - via klokken - og til CPL/linsen
Wilco!Lek med vinkelen mellom kamera, klokken og lyskilden.