Anthraxabuz
Silver
Ja visst är den! Den lanserades i september 2006 i gult (Diving Star) och i november 2006 orange (Professional) samt blå (Caribbean) senare kom även svart (Sharkhunter).Denna var riktigt snygg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja visst är den! Den lanserades i september 2006 i gult (Diving Star) och i november 2006 orange (Professional) samt blå (Caribbean) senare kom även svart (Sharkhunter).Denna var riktigt snygg!
Fan vad grym länken ser ut!Det tar sig...
Tack! Håller på att fila till ändlänkarna nu. Det tar lång tid men det kommer det vara värt. Får se om jag får lite tid ikväll att göra klart dem.Fan vad grym länken ser ut!
Vintage länk? De är riktigt härliga de där!Tack! Håller på att fila till ändlänkarna nu. Det tar lång tid men det kommer det vara värt. Får se om jag får lite tid ikväll att göra klart dem.
Nope, hemmabygge. Blandning av NOS och nytt. BOR från Uncle Seiko där jag borrat upp hålen i varje länkbit för mer rassel och följsamhet, ändlänkar från Mr Beads, spänne och flexlänkar är NOS Expandro.Vintage länk? De är riktigt härliga de där!
Spännande! Ser riktigt bra utNope, hemmabygge. Blandning av NOS och nytt. BOR från Uncle Seiko där jag borrat upp hålen i varje länkbit för mer rassel och följsamhet, ändlänkar från Mr Beads, spänne och flexlänkar är NOS Expandro.
Kul att den gick till någon som uppskattar den mer än mig! Helt I rätt händerDen heliga treenigheten...
Tack!!
Pågrund av denna tråd fick ja upp ögonen för doxa sub300.
Väldigt väldigt sugen!.....men...
Jag har nu läst igenom här en hel del och det jag kommer fram till är att:
Sub300 ”som jag gillar mest” kostar 2490€ med en clasp som ser väldigt enkelt ut och billig
Sub300t mitt andra val kostar 1890€ men en clasp som ser mer gedigen ut och dyrare.
Väldigt märkligt från DOXA!....så....
Är det stor skillnad i känsla på armen mellan sub300 och sub300t? Någon som vill dela med sig av sin erfarenhet?
Har inte erfarenhet av båda, men kolla den här tråden som känns vettig.Tack!!
Pågrund av denna tråd fick ja upp ögonen för doxa sub300.
Väldigt väldigt sugen!.....men...
Jag har nu läst igenom här en hel del och det jag kommer fram till är att:
Sub300 ”som jag gillar mest” kostar 2490€ med en clasp som ser väldigt enkelt ut och billig
Sub300t mitt andra val kostar 1890€ men en clasp som ser mer gedigen ut och dyrare.
Är det stor skillnad i känsla på armen mellan sub300 och sub300t? Någon som vill dela med sig av sin erfarenhet?
Bigger ain't better...når det kommer til clasps. 300T sin NYE clasp har lett justerbare microadjustment, mens 300 ikke har (må bruke tannpirker, o.l.)....Sub300t mitt andra val kostar 1890€ men en clasp som ser mer gedigen ut och dyrare.
Hej,
Fick precis hem en Doxa 1500T på bracelet.
Hur gör ni eller vart går ni för att ta bort länkar och anpassa armbandet till er handled? Länkarna sitter ju med skruvar på bägge sidor (ena måste mothållas för att inte allt ska rotera). Har försökt få isär dem, men de sitter som berget. Mailade Doxa och de sa att jag måste värma upp då de är ihopsatta med gänglim. Jag doppar i kokande vatten och försöker igen, utan framgång (det är ju dessutom supersvårt att hålla den stabilt utan för detta avsett verktyg, om det alls finns).
Så jag tog klockan till Farfars Klocka på södermalm, men han avböjde att ta sig an detta när jag beskrev svårigheten.
Ska det vara på det här viset?! (läses med arg gubbröst)
Vidare har jag också gummiarmbandet för att kunna byta när jag känner för det, men som det verkar nu måste jag ju gå till någon klockverkstad för något jag trodde jag kunde göra själv utan problem. Borta är all spontanitet.
Förslag uppskattas!
Tyvärr inga förslag och sista posten i den här tråden är inte precis uppmuntrande.
Låter som de ”löste” detta problem med Loctite. Tråkigt att höra. Hoppas verkligen Doxa tar ansvar o byter ut länken.Jag hade ett tvärtom fel, skruvarna gängade inte för fem öre och "trillade" ur. Fick ny länk skickad till mig av Doxa.
Fick en ny länk utan att skicka in den jag hade. Såg inger spår av loctite på den. Med tanke på att de skickade en länk så känns det möjligen som att det hänt förrLåter som de ”löste” detta problem med Loctite. Tråkigt att höra. Hoppas verkligen Doxa tar ansvar o byter ut länken.
Sorry, tänkte på länken @SirMartini fåttFick en ny länk utan att skicka in den jag hade. Såg inger spår av loctite på den. Med tanke på att de skickade en länk så känns det möjligen som att det hänt förr