• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Donkii

Boushh
2-Faktor
Så jädrans bra alltså och coolt med aluminiuminsert. Kul och väldigt speciell, felprintade tavlan är ju en superbonus :)
Är det inte lite märkligt att det finns såpass mycket felprintat där ute?
Bara så jag är på samma sida som dig nu, du tänker att det ska stå Searambler på tavlan?

Men som sagt skicket mycket bättre än vad bilderna skvallrade om :)
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Är det inte lite märkligt att det finns såpass mycket felprintat där ute?
Bara så jag är på samma sida som dig nu, du tänker att det ska stå Searambler på tavlan?

Men som sagt skicket mycket bättre än vad bilderna skvallrade om :)
Ja, det är väldigt mycket felprintat från Doxa och ja det var Searambler jag tänkte på :)
Kul att det var länk med också!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Den här klarade i alla fall fem timmar i vattnet utan problem idag. Sjukt vilken värme det har varit! 😎
PSX_20210715_210541.jpg
PSX_20210715_210612.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Vet att de står längre bak i tråden (lyckats inte hitta) men om man vill ha en typ bor länk till stål synchron vart hittar man en sån? Eller kanske någon som har en att sälja?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vet att de står längre bak i tråden (lyckats inte hitta) men om man vill ha en typ bor länk till stål synchron vart hittar man en sån? Eller kanske någon som har en att sälja?
Om du ska ha en med ändlänkar som passar så är det Maranez Samui som gäller. De har dock slutat sälja den länken löst nu.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Kul 😀 Har du köpt beggat eller har Synchron fortfarande inte leverererat ut alla?
Köpte den på "backorder" 30 Mars. Så jag är såklart en av de sista som köpte den omgången. Så de är inte så snabba 😅 Det sjuka är att det finns de som köpt på backorder för bara ett par veckor sedan som redan fått sina så vet i tusan hur de prioriterar 🤷🏻‍♂️
Galet nöjd över att jag kunnat njuta av min stål som jag köpte begagnad här på forumet i väntan på den svarta 😊
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Köpte den på "backorder" 30 Mars. Så jag är såklart en av de sista som köpte den omgången. Så de är inte så snabba 😅 Det sjuka är att det finns de som köpt på backorder för bara ett par veckor sedan som redan fått sina så vet i tusan hur de prioriterar 🤷🏻‍♂️
Galet nöjd över att jag kunnat njuta av min stål som jag köpte begagnad här på forumet i väntan på den svarta 😊
Jag fattar inte heller hur dom prioriterar. Det finns helt klart förbättringapotential för Synchron inför kommande släpp, främst på kommunikationafronten.

Hur många pvd kan det finnas på KS tro? Jag trodde det fanns ett gäng men man ser dom ju aldrig. Dom kanske postas i micro-tråden iofs, där är jag nästan aldrig längre.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Varför så få SM pvd i tråden? Det finns väl ändå ett gäng på KS vill jag minnas.
Fina är dom i alla fall.
IMG_20210616_191208~2-01.jpeg
Den är snygg men PVD är lite av en one-trick pony för min del. Stål är så mycket mer mångsidigt och flyger på nästan vilket band som helst medan man är mycket mer begränsad vad gäller PVD. Men den är som sagt jäkligt tuff och det är kul att se att det fanns åtminstone ett par tappra själar i tråden som vågat sig på det! 😊
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag fattar inte heller hur dom prioriterar. Det finns helt klart förbättringapotential för Synchron inför kommande släpp, främst på kommunikationafronten.

Hur många pvd kan det finnas på KS tro? Jag trodde det fanns ett gäng men man ser dom ju aldrig. Dom kanske postas i micro-tråden iofs, där är jag nästan aldrig längre.
Nej inga i microtråden heller så du har inte missat något 😄 Ja hur många har vi här egentligen? 🤔
Den är snygg men PVD är lite av en one-trick pony för min del. Stål är så mycket mer mångsidigt och flyger på nästan vilket band som helst medan man är mycket mer begränsad vad gäller PVD. Men den är som sagt jäkligt tuff och det är kul att se att det fanns åtminstone ett par tappra själar i tråden som vågat sig på det! 😊
Har man en av varje så är det inga bekymmer 😉😂 Men det känner inte jag alls är några problem, finns massor av trevliga band som passar en PVD 😎

Edit: Glömde posta bild 😊
IMG_20210717_132541_edit_461115720427554.jpg
IMG_20210717_132643.jpg
 
Senast ändrad:

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
La ut en köpes annons o hoppas på de bästa, vad kostade dom nya?
Har för mig det var $99. Det landade väl på ca 1000 SEK efter tull. Misstänker att du får överväga att köpa en hel gen 2 Samui begagnad - tror inte det blir helt lätt att få tag på länken separat. Fast man vet ju aldrig - kan ju vara så att nån förköpare av Militaryn ångrade sig p.g.a lång väntetid och avbröt och redan hade köpt Samui-länken.
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Lyckades tappa vridringen när jag lastade av båten. Hittade ringen men klickfjädern försvann ner i djupet. Får se om Synchron CS kan leverera en ny.

B5830B64-7C0C-40BF-907E-3EFEBB77E54C.jpeg
Klickfjädern är nu bärgad efter några dagar på botten. Åkte och köpte en sån magnet man kan fiska upp skrot med som barnen tjatat om senaste veckan. Sökte av botten där jag tappat fjädern och på första försöket satt fjädern där på magneten. Sjukt glad! Ha en trevlig kväll!
 

Leppe

Panerai
2-Faktor
Klickfjädern är nu bärgad efter några dagar på botten. Åkte och köpte en sån magnet man kan fiska upp skrot med som barnen tjatat om senaste veckan. Sökte av botten där jag tappat fjädern och på första försöket satt fjädern där på magneten. Sjukt glad! Ha en trevlig kväll!
Haha jisses vad härligt! Man ska lyssna på barnen 👍😀
 
Topp