• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Doxa utlyser sommar-foto-tävling!
Det finns ju en del jäkligt kompetenta fotografer som äger Doxor, så kanske kan någon klocka vinnas hit?

EDAF9D04-8B35-4F33-B117-64A38506F1A7.jpeg
Kul tips! Nån lirare kommer garanterat fota nånstans i nått jävla korallrev med nån haj och kötta hem en klocka.... it wont be me

Senast ändrad:
Nä, inget egentligen. Var bara frågande till kopplingen eftersom jag tänkte att Maranez kanske är något mer än bara ett homagemärke vilket det tyvärr inte verkar vara.

Välkomnar också jämförelsebilderna med boetterna förövrigt.
Jag tror Maranez Samui-modellen funkar lite som en Gateway-drug till Doxa-missbruk som någon på WatchUSeek uttryckte det :) Så på så vis tror jag att den inte skadar Doxa utan erbjuder en inkörsport. Se bara på mig själv.

Men jag köper helt klart resonemanget att vi inte ska vattna ur Doxa-tråden med andra märken och ska försöka komma ihåg det i fortsättningen!

Jag tror Maranez Samui-modellen funkar lite som en Gateway-drug till Doxa-missbruk som någon på WatchUSeek uttryckte det :) Så på så vis tror jag att den inte skadar Doxa utan erbjuder en inkörsport. Se bara på mig själv.

Men jag köper helt klart resonemanget att vi inte ska vattna ur Doxa-tråden med andra märken och ska försöka komma ihåg det i fortsättningen!
Det var ingen kritik mot dig, tycker tvärtom det var intressant jämförelse med boetterna. Var bara nyfiken om det fanns någon koppling mellan märkena.

Fenomenet homageklockor har jag dock svårt för (samtidigt som jag själv äger en Doxahomage som jag faktiskt gillar). Inte helt klart vad jag försöker säga här i semesteryran :D

Det var ingen kritik mot dig, tycker tvärtom det var intressant jämförelse med boetterna. Var bara nyfiken om det fanns någon koppling mellan märkena.

Fenomenet homageklockor har jag dock svårt för (samtidigt som jag själv äger en Doxahomage som jag faktiskt gillar). Inte helt klart vad jag försöker säga här i semesteryran :D
Har du druckit, igen?

Hade inte råd med Doxa eller Synchron så Jag landar en Maranez imorgon, så får du testa den också :)

Gillar det jag ser. Zulu gör generellt bra band så värt att testa kan jag tycka. Hoppas det finns några färger att välja på också,hade gärna sett ett mörkare grönt till min slitna rackare
Ja, det är väl Bonetto Cinturini som tillverkar deras gummin och de är riktigt bra. Tror bara att det finns i svart. Ska nog beställa ett när de kommer i lager hos Royal straps.

Att hämta paket och därefter packa upp det är två saker som gör mig glad :)

Here we go. Doxa 300 från Aubry eran, den som sägs vara "Doxas Lost Decade".
Ovanlig ja, varför? Bezeln från Aubry eran är inte jätte jätte vanlig och särskilt inte i denna boett.
Glatt överraskad över skicket också, väldigt glatt överraskad :)

mwV07EL.jpg

mUH0x3M.jpg

Senast ändrad:
Vel, vel. Fra Hodinkee. Bildet representerer vel målgruppen for den hvite 200 - og når vi ser tilbake på Doxa sin teaser fra i vår om at "...we have a watch for the ladies in the making":

doxa-sub-200-white-2.jpg

Here we go. Doxa 300 från Auybry eran, den som sägs vara "Doxas Lost Decade".
Ovanlig ja, varför? Bezeln från Aubry eran är inte jätte jätte vanlig och särskilt inte i denna boett.

mwV07EL.jpg

mUH0x3M.jpg
Riktigt fin! Jag tycker det är en underskattad modell och vridringsinlägget är väldigt snyggt. 👌

Håller med 😁
(Förresten, jag vill ha ett fotokurs hos dig :))

20210715_094957.jpg
Det där blev en bra bild tycker jag! 😊 Blir sugen på en Searambler varje gång jag ser din. 😎

mwV07EL.jpg

mUH0x3M.jpg
Grattis, ser fin ut! Snott länken från din Sharkhunter?

mwV07EL.jpg

mUH0x3M.jpg
Så jädrans bra alltså och coolt med aluminiuminsert. Kul och väldigt speciell, felprintade tavlan är ju en superbonus :)

Tillbaka
Topp