Japp, var innan jag hade knåpat ihop det, hehe. Bilder från förra sommaren!Japp, jag vet att du är hardcore
Men... Du dyker utan snöret ser jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, var innan jag hade knåpat ihop det, hehe. Bilder från förra sommaren!Japp, jag vet att du är hardcore
Men... Du dyker utan snöret ser jag
Lever du på gamla meriter…Japp, var innan jag hade knåpat ihop det, hehe. Bilder från förra sommaren!
I bildväg gör jag det för jag kan inte hitta mitt vattentäta fodral till telefonen. Någon som har tips på bra vattentätt fodral förresten? Det jag har är bra för att det håller tätt men alla bilder under vatten blir suddiga.Lever du på gamla meriter…
Snyggt, men du har lite jobb kvarBörjar bli lite repor på vridringen nu. Härligt!
För övrigt, så sjukt bra tavlan är på Professional!
Äh, du köpte ju din begagnad! Har för övrigt jobbat på att slita in min mer idag.Snyggt, men du har lite jobb kvar
Ser ut som ny i trevligare ljus
Äh, du köpte ju din begagnad! Har för övrigt jobbat på att slita in min mer idag.
Testade att vikta in den nya shortyn idag och prickade in perfekt direkt. Natural buoyancy! Alla fula har tur som min fru brukar säga!
Blev ca. 30 minuter i vattnet idag men blev lite frusen trots shorty och handskar. Är nog inte riktigt pigg efter andra sprutan igår.
Lat och lat, det händer av sig själv med tiden ju. Tycker att din Searambler är så galet snygg för övrigt! Jag tycker att Doxa SUB bara blir snyggare och snyggare ju mer man använder dem också.Jo det stämmer, köpt sliten, jag är för lat att göra jobbet själv
All heder till dig som verkligen använder klockan!
Snyggt!! Hur funkar Musche+Cyklop? Läcker de inte in vatten?Japp men till skillnad från många posers här på forumet så använder jag faktiskt min Doxa i vattnet!
Tack! Nja, det beror mycket på cyklopet faktiskt. Några av de jag har testat har läckt in vatten men har hittats tre modeller som funkar fint. De jag upplever funkar bäst är de som är till för fridykning för de sitter rätt tätt under näsan för att hålla nere volymen.Snyggt!! Hur funkar Musche+Cyklop? Läcker de inte in vatten?
Sandhamn?Vad gör man om man har lite tid för sig själv en lördagskväll? Man sätter sig i bilen...
...kör ner till havet...
...plockar fram snorkel-kitet...
...och hoppar i plurret!
Det var behagliga 20°C men tyvärr så var sikten mindre än två meter så det blev en kort runda. Väldigt skönt i alla fall och ja, ni kan kalla mig Cousteau nu!
Den är oväntat bra för pengen. Jag gillar normalt inte homager speciellt mycket men denna har något.Kan inte riktigt släppa Synchron, måste nog ha en sådan.
Tycker jag verkligen du skaKan inte riktigt släppa Synchron, måste nog ha en sådan.
Den är oväntat bra för pengen. Jag gillar normalt inte homager speciellt mycket men denna har något.
Den där är så jävla bra!Jaha, då kan man börja posta denna här!
Det är en gråzon och det är ju inte en Doxa. Vilket var de som gjorde modellen som Militaryn är en homage på. Sen kanske Synchron ägde Doxa vid tidpunkten för framtagandet av Doxa Army. Det vet jag inte riktigt. @MaBr ?Kan det kallas hommage när det är originaltillverkaren som gör den...
Mer retro återutgåva...?
Svärjarehålan i Halmstad.Sandhamn?
Ja, när Doxa Army utvecklades och tillverkades så ägdes varumärket Doxa av Synchron Group som också är de som idag tillverkar Synchron Military.Det är en gråzon och det är ju inte en Doxa. Vilket var de som gjorde modellen som Militaryn är en homage på. Sen kanske Synchron ägde Doxa vid tidpunkten för framtagandet av Doxa Army. Det vet jag inte riktigt. @MaBr ?
Så med andra ord kan vi släppa det här med ”homage” osv nu. Vi snackar inte Invicta som tar design efter en befintlig tillverkad klocka för den delen heller.Svärjarehålan i Halmstad.
Ja, när Doxa Army utvecklades och tillverkades så ägdes varumärket Doxa av Synchron Group som också är de som idag tillverkar Synchron Military.
Det är ju fortfarande inte en Doxa utan ett annat märke men för mig kvittar det. Jag tycker bara det är lite intressant att filosofera kring förhållandet mellan denna och Doxa Military samt alla snurriga ägarförhållanden m.m. Blir ju lite tråkigt med en tråd där man bara postar bilder på samma klockor eller hur?Så med andra ord kan vi släppa det här med ”homage” osv nu. Vi snackar inte Invicta som tar design efter en befintlig tillverkad klocka för den delen heller.
Kan inte säga emot - Håller med. Nu har vi däremot svaretDet är ju fortfarande inte en Doxa utan ett annat märke men för mig kvittar det. Jag tycker bara det är lite intressant att filosofera kring förhållandet mellan denna och Doxa Military samt alla snurriga ägarförhållanden m.m. Blir ju lite tråkigt med en tråd där man bara postar bilder på samma klockor eller hur?
Yes, så kan vi släppa det och bra också att tråden breddats lite så är man inte 100% bunden till bara Doxa.Kan inte säga emot - Håller med. Nu har vi däremot svaret
En orange 300.Känner att det är dags att ta steget fullt ut. Som vanligt så är frågan 300 eller 300T?
Om ni endast fick välja 1 Doxa, vilken hade det varit samt varför? Motivera gärna och hjälp en klockbroder
P.s. Har ni något att avyttra så PMa gärna d.s.