Bättre väder idag, promenad med fru och Synchro. Klockan har suttit på handleden ett dygn nu, kan konstatera att den håller tiden perfekt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då postar jag min också! Sjukt nöjdJaha, då kan man börja posta denna här!
- Köpt ny? I så fall var?Jaha, då kan man börja posta denna här!
Köpte den ny direkt från Synchron förra sommaren. Vet inte om de fortfarande går att beställa eller om de är slut.- Köpt ny? I så fall var?
- Köpt ny? I så fall var?
Verkar finnas hos Poseidon: https://shop.poseidon.com/shop/product/6160Köpte den ny direkt från Synchron förra sommaren. Vet inte om de fortfarande går att beställa eller om de är slut.
Tror tyvärr de är slut, satt och kollade igår kväll...Köpte den ny direkt från Synchron förra sommaren. Vet inte om de fortfarande går att beställa eller om de är slut.
Verkar finnas hos Poseidon: https://shop.poseidon.com/shop/product/6160
Ja, finns i lager hos Poseidon men den kostar 2,5K mer än från Synchron. Fortfarande lätt värt det för det priset i mina ögon!Tror tyvärr de är slut, satt och kollade igår kväll...
Edit; finns visst om man letar
Ajdå! Missade att det var dyrare där…Ja, finns i lager hos Poseidon men den kostar 2,5K mer än från Synchron. Fortfarande lätt värt det för det priset i mina ögon!
Som sagt ändå värt det. Hade tyckt att den var värd det till fullpris också för den delen, det är en grym klocka för pengarna.Ajdå! Missade att det var dyrare där…
Riktigt bra. Är den ännu fetare än synchron Military?Jaha, då kan man börja posta denna här!
Ja, den är fetare på alla håll utom på höjden där Military är en knapp millimeter högre. Svårt att jämföra måtten på papper för det visuella intrycket och utformningen på boetten gör extremt mycket. Aquadiven är verkligen en fet klump på armen men bärs trots allt väldigt bekvämt.Riktigt bra. Är den ännu fetare än synchron Military?
Varit så nära på att köpa en sån lite för många gånger. Riktigt grym!Jaha, då kan man börja posta denna här!
- Undrar om den finns hos Poseidon? Varför så lång leveranstid i så fall?Ja, finns i lager hos Poseidon men den kostar 2,5K mer än från Synchron. Fortfarande lätt värt det för det priset i mina ögon!
Jag beställde i slutet på juni och fick den "varningen", men samma leveranstid som innan. Klockan skickades efter 10 arbetsdagar och sedan 2 dagar innan den komNån som beställt en Doxa nyligen? De varnar för att leveranstiden kan vara längre än 10 dagar nu?
Om jag inte minns fel så har de haft den varningen under i princip hela corona-pandemin.Nån som beställt en Doxa nyligen? De varnar för att leveranstiden kan vara längre än 10 dagar nu? Lite intresserad av en 300T Sharkhunter.
Det verkar också ta just 10 arbetsdagar innan de skickar klockan. Nästan som de tillverkar dem på beställning, men så kan det väl knappast vara?Om jag inte minns fel så har de haft den varningen under i princip hela corona-pandemin.
Tar det så lång tid då? Det är flera jag var som har fått dem skickade mycket tidigare än de Rio dagarna som står. Kanske beror på modell om de råkar ha såna färdiga.Det verkar också ta just 10 arbetsdagar innan de skickar klockan. Nästan som de tillverkar dem på beställning, men så kan det väl knappast vara?
Samma här! Egentligen har jag svårt för GMT-klockor, men på den här så blir det faktiskt bara bättre av den komplikationen.Varit så nära på att köpa en sån lite för många gånger. Riktigt grym!
Möjligt att jag är ute och cyklar, men min tog just 10 arbetsdagar innan de sände den och tycker många i tråden har haft samma erfarenhet de sista månaderna.Tar det så lång tid då? Det är flera jag var som har fått dem skickade mycket tidigare än de Rio dagarna som står. Kanske beror på modell om de råkar ha såna färdiga.
Imponerande sidprofil på Aquan! Först när man ser det så är det svårt att tro att den faktiskt har lägre sidmått än Syncron, men när man kollar mer noggrant så syns det att Aquans bakstycke är betydligt mer slimmat och det ser ut som den kan "krama" vristen bättre än Syncron.Ja, den är fetare på alla håll utom på höjden där Military är en knapp millimeter högre. Svårt att jämföra måtten på papper för det visuella intrycket och utformningen på boetten gör extremt mycket. Aquadiven är verkligen en fet klump på armen men bärs trots allt väldigt bekvämt.
Försökte ta några jämförelsebilder nu när jag ändå har båda bredvid mig, de får tala för sig själv!
Jag håller med, hade man inte sett dem sida vid sida hade man trott att Aquadiven var flera millimeter tjockare. Aquadiven ligger ju nästan platt emot handleden, inte helt olikt Doxa SUB 300 faktiskt.Imponerande sidprofil på Aquan! Först när man ser det så är det svårt att tro att den faktiskt har lägre sidmått än Syncron, men när man kollar mer noggrant så syns det att Aquans bakstycke är betydligt mer slimmat och det ser ut som den kan "krama" vristen bättre än Syncron.
Tack, ja där syns det tydligt att det blir mindre svajigt med Aquan.Jag håller med, hade man inte sett dem sida vid sida hade man trott att Aquadiven var flera millimeter tjockare. Aquadiven ligger ju nästan platt emot handleden, inte helt olikt Doxa SUB 300 faktiskt.
Synchron Military bärs ju utan tvekan högre på armen. Här på FruBr's handled...
...och här på min från andra hållet.
Fra Swisstime:Nån som beställt en Doxa nyligen? De varnar för att leveranstiden kan vara längre än 10 dagar nu? Lite intresserad av en 300T Sharkhunter.
Haha, jag tänkte inte ens på det när jag läste det så jag är precis lika skadad.Tack, ja där syns det tydligt att det blir mindre svajigt med Aquan.
Gud vilken Svengelska jag fick till förut "krama vristen". Nåja, budskapet gick tydligen fram i alla fall Ska försöka komma ihåg att wrist != vrist.
Kan bekräfta att Orange gummi på sharkey’n ser micket micket bra ut!Kör fortfarande Sharkhuntern på vitt tropic men funderar på om det inte skulle funka rätt bra med ett orange som matchar markeringarna på vridringen?